מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- יעילות שיטת הwilckodontics כאשרקובי08/11/2011
ישנה שן על שן.
אני בן 29 ושנים לא מחייך,עצוב אבל זה המציאות.
הבעיה היא בגלל שיש לי שן על שן(שן אחת יוצאת מחלק עליון של החניכיים בעוד שהשניה נדחקה לפנים הפה) ובחיוך מיד רואים את זה,נמנעתי עד עכשיו מלעשות גשר מהסיבות המובנות,למרות שבפועל זה יכול היה להגמר מזמן.
קראתי באינטרנט על שיטת הwilckodontics ורציתי לדעת האם הוא יעיל במצב של שן על שן?(הבנתי גם מהרופא שיניים שלי שיש צורך להזיז מעט את השיניים הקידמיות כדי שיהיו בקו השפה,שלי קצת נוטות)
האם בוצע כזה טיפול בארץ? ומה עלותו?.
תודה רבה על הסיוע (:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעילות שיטת הwilckodontics כאשר - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין08/11/2011השיטה נועדה להחיש את תנועת השיניים האורתודונטית. טיפול כזה בוצע ומבוצע בארץ. לא ידועה לי העלות. ידוע לי שבבית הספר לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה משתמשים בשיטה בחלק מהמטופלים. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה,האם
קובי08/11/2011לפי חוות דעתך המקצועית, השיטה הנ"ל יכולה לסייע במקרה של שן על שן?
האם ניתן לבצע את זה גם בלסת עליונה ותחתונה בו זמנית?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה,האם - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין08/11/2011יכולה לסייע לפי המצדדים בה, וניתנת לביצוע בשתי הלסתות. בו זמנית - לפי שקול דעת המטפלים, כיוון שמדובר בפרוצדורה כירורגית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישור שיניים בלסת תחתונהעדי07/11/2011
היי,רציתי לשאול
האם נהוג לישר שיניים בלסט אחת בלבד
או שחייבים בשתי הלסתות?
לי יש בעיה רק בלסת התחתונה
האם אפשר לישר רק אותה?
כי מישהו אמר לי שתהיה לי בעיה של איזון בין שתי הלסתות במנשך ובסגר אם איישר רק לסת אחת..
מה נכון?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישור שיניים בלסת תחתונה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין08/11/2011בחלק מהמקרים ניתן לטפל רק בלסת אחת, עליונה או תחתונה, בלי לפגוע באיזון המנשך והסגר, אך יש לבדוק כל מקרה לגופו.
לדוגמא בצפיפות קדמית תחתונה, יתכן ששן או יותר מהעליונות עלולות להפריע להביא את השיניים התחתונות לעמדה רצויה.
נדרשת בדיקת מומחה או מומחית כדי שתדעי אם במקרה שלך ניתן לעשות זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה רבה !
עדי09/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בגשר קבוע פנימיליאת06/11/2011
שלום, אני בת 25, לפני כ10 שנים סיימתי את הטיפול אשר בו גם התקינו לי
גשר פנימי קבוע בלסת התחתונה (הוא מחבר בין 6 השיניים הקדמיות)
, בשנים האחרונות שמתי לב לכאבים עזים בשורש של השן הימנית ביותר בזמן נגיעת מים קרים באזור החניכיים של השן, ושמתי לב שכל השן התחילה להתעקם, כמו כן השורש שלה מלמטה ממש בולט החוצה יחסית לשיניים האחרות וזה נראה כאילו שרק פיסת חניכיים דקה מאוד מפרידה בין השורש לחלל הפה.
מה כדאי לי לעשות בעניין זה? והאם האורתודנט שטיפל בי הוא האחראי לבעיה מסוג זה ומחוייב לטפל בה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בגשר קבוע פנימי - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין07/11/2011כדאי לפנות למומחה/מומחיםת לחניכיים=פריודונט/ית. תיתכנה תנועות שיניים וגם תנועות שורשים גם לאחר טיפול טורתודונטי וגם עם קיבוע ולכן האורתודונט אינו אחראי לבעיה זו. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שינייםמירב06/11/2011
שלום,
אני כבר עשיתי פעמיים יישור שיניים ובפעם האחרונה גם עשיתי קיבוע
במהלך השנים ביצעתי טיפולי שיניים והשיניים מעט (לא הרבה) התעקמו וזב מאוד מאוד מפריע לי
השאלה שלי היא האם ניתן ליישר שיניים בתקופה של חודש חודשיים?
(הם יישרות רק עם נטייה קלה)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין07/11/2011לעתים קורה שטיפול של חודש חודשיים מספק את המטופל/ת ואת הרופא/ה, אך בלתי אפשרי להבטיח מראש, שזו תהיה התקופה המירבית של הטיפול עד להגעה לתוצאה הרצוייה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה כללית -משרד הבריאות ואישורישני06/11/2011
שלום
ברצוני לשאול מדוע משרד הבריאות מאשר לרופאי שיניים שלא עברו התמחות
באורתודונטיה לעבוד על תקן אורתודונטים? הרי ההתמחות שלכם היא 3 שנים
(אם אינני טועה) מה שאומר שיש המון !!! מה ללמוד
מנקודת מבטי זה נראה ממש הפקרות של המטופל
אשמח להסבר
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה כללית -משרד הבריאות ואישורי - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין07/11/2011את מוזמנת לפנות למשרד הבריאות. האגודה האורתודונטית פנתה מספר פעמים, אך היא נחשבת בעלת עניין/אינטרס בושא. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינויזלייןשיר05/11/2011
שלום רב,
לפני כ6 שנים עברתי יישור עם טבעות, כשסיימתי לא עשו לי קיבוע (לא ברור לי למה!) ומאז הייתי עם פלטה שקופה רק בלילה.
לא מזמן הפלטה נשברה לי וחזרתי לרופא כדי לעשות חדשה. הבעיה היא שהיא לא כמו הקודמת כי השיניים יצאו קצת ונפתחו לי כמה רווחים. (ממש לא גדולים אבל מפריעים לי).
בנוסף, משום מה כואבות לי השיניים רוב הזמן כאב מוזר, נראה לי בגלל שהן זזות לי כל הזמן וזה מציק לי..
השאלה שלי היא, אם אני אצטרך רק פלטה אחת בשיטה של האינויזליין האם המחיר עדיין יהיה כ"כ גבוה? או שיש שיטה אחרת שעדיפה במקרה הזה?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אינויזליין - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין05/11/2011קיימת מעבדה בארץ שעובדת בשיטתclear aligners . זול יותר מאינוויזאליין. דברי עםהאורתודונט שלך. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום וברכה. בן 26 שעבר יישור שינייםרועי05/11/2011
לפני 9 שנים בערך.הד"ר החליטה לא לעקור שיניים ועקב כך אני משלם את המחיר של שיניים בולטות בלסת העליונה.כל השיניים ישרות אבל בולטות.
ארצה להתחיל טיפול בקרוב ורציתי לשאול בבקשה:
1.האם סביר להניח שהטיפול שאצטרך לעבור יהיה קצר יחסית?
2.האם המחיר שאשלם לטיפול אמור להיות הרבה יותר זול? (בטח ארצה את השיטה לינגואלית)
3.אני לוקח בחשבון שכנראה עקירות יהיו הכרחיות.
כמובן שבשביל לענות צריך לבדוק ולראות אבל אשמח לשמוע הערכה אפילו גסה על מה שמצפה לי.
רב תודות שבוע טוב.
רועי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום וברכה. בן 26 שעבר יישור שיניים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר05/11/20111. לא
2. זה בהתאם למה שתסגור עם הרופאה שלך.
3. לא בהכרח קצר יותר
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שיניים בגיל 50ענת04/11/2011
האם יישור שיניים בגיל 50 בלסת תחתונה, בגלל בליטה פנימה של שן קידמית עשויי לגרום לבעיות בלסת, או להחלשת שיניים עד כדי נפילתן . (כך הזהיר את חברתי האורטודנט של בתה ) אני אמורה להתחיל טיפול כזה בחודש הבא . האמנם ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים בגיל 50 - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין05/11/2011אין מגבלת גיל לטיפול אורתודונטי מוצלח, אך אם יש מחלת חניכיים מתקדמת, הטיפול יכול להחמירה. שכיחות מחלות החניכיים עולה עם הגיל. רצוי להתייעץ עם מומחה/מומחית לחניכיים לפני התחלת הטיפול האורתודונטי. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה המהירה.
ענת05/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים מתנדנדותניצן04/11/2011
התחלתי את הטיפול האורתודנטי ליפני 4 חודשים עכרו לי שן אחת כדי שיהיה לי מקום בפה יש לי עכביש וקוביות השן שליפני זאת שעקרו פתאום מתנדנדת זה נורמלי ? בבקשה תענו לי אני בלחץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים מתנדנדות - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין04/11/2011נורמלח. כששיניים זזות, הן ניידות. בכל זאת הגד את תחושתך בפפגישה הבאה עם הורתודונט. לא דחוף!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי מרחיב לסתניר03/11/2011
יש לי מרחיב לסת המורכב מ-2 טבעות המודבקות על כל שן בצדי הלסת ובאמצע מעין קפיץ.
המכשיר פוגע לי ביכולת הדיבור וגורם לי לייצור רוק מוגבר ( או פשוט בקושי לבלוע אותו ).
כמו כן, גורם לי המכשיר לכאבים מאוד חזקים כשאני מנסה לאכול ,לבלוע או לדבר ( זאת עקב חיכוך של הלשון עם המכשיר, שמרוב חיכוך פצע לי את הלשון ויצר שם כיב ).
קניתי סורנד, תרסיס לחלל הפה - אך זה לא עוזר במיוחד בינתיים ( אני משתמש בתרסיס מאתמול ).
השאלות שלי הן כאלה -
הכאב יעבור באיזשהו שלב? כי כרגע זה לא נראה לי אפשרי, המכשיר מתחכך לי בלשון בצורה רבה ואני לא רואה דרך למנוע את זה.
הדיבור שלי יחזור להיות נורמאלי?
האם כל פעם שאחזור אל האורתודנט למתיחת הקפיץ? ( בערך פעם בחודש ) שוב צפויים לי קשיים בדיבור?
תודה מראש לכל העונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי מרחיב לסת - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין03/11/2011בדרך כלל מתרגלים. ילדים מתרגלים מהר וככל שהגיל עולה יכולת ההסתגלות יורדת.. מתיחה לא גורמת לחזרת קשיי ההסתגלות של הלשון. מקווה שתתגבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה, עוד שאלה
ניר04/11/2011יכול להיות שלא אסתגל לזה כלל?
אני בן 22, לא ממש ילד, ויכול להיות שבגלל זה אבטל את הטיפול.
אני לא יכול לחפש עבודה כשאני לא מסוגל לדבר כרגיל וזה גם מוריד לי מאוד את הבטחון העצמי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה, עוד שאלה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין04/11/2011יכול להיות שתרגיש לא מסתגל. לא חייבים לבטל את הטיפול. ניתן להשתמש במכשיר אחר, שאליו יהיה לך קל הרבה יותר להסתגל. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שיניים פנימי בעיית מנשך.li03/11/2011
שלום,
השיניים שלי אינן ישרות ואני מעוניינת לבצע יישור פנימי רק בלסת העליונה גם מבחינה כספית וגם כי השיניים בלסת התחתונה פחות עקומות.
הייתי אצל 2 רופאים אחד אמר שאין בעיה לעשות רק בלסת עליונה והשני אמר שזה יכול ליצור בעיה במנשך, איך זה הגיוני שאחד לא אומר ואחד כן?
מה המשמעות של בעיה במנשך וכמה זה משמעותי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים פנימי בעיית מנשך. - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין03/11/2011רפואה אינה מתימטיקה ותמיד תמצא מגוון דעות. בחר במה שמתאים לך. רוב האנשים חיים מצויין עם מנשך לא אידאלי. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלטה למשך הרבה זמן, בלאי עם השנים?אדי02/11/2011
ד"ר עתליה \ אריאל שלום רב,
ב2008 סיימתי יישור שיניים ומאז אני עם פלטה [בהתחלה כל היום ואז בדרגה פחות ופחות]
כיום אני שם אותה רק בלילות.
1. אני מנקה אותה עם טבליות שאני רוכש לשנה מראש מחברה מסויימת, האם זה מומלץ \ הכרחי
או שאתה ממליץ על דרך אחרת?
2. היא מעט הצהיבה ולמרות כל נסיונות הניקיון היא עדיין מעט צהובה, תקין?
3. כל כמה זמן עליי ללכת למדידות עם הפלסטלינה הירוקה בפה ולרכוש פלטה חדשה?
אדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלטה למשך הרבה זמן, בלאי עם השנים? - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין03/11/2011מומלץ עם טבליות אך גם עם מברשת ומשחת שיניים לא יזיק.
הצבע הצהוב לא מזיק, אם הפלטה נקייה.
פלטה חדשה - רק אם מאיזו שהיא סיבה עברה עיוות או נשברה או שכבר לא נעים לך איתה עקב הבלאי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחיפת לשוןקרן31/10/2011
אני בת 25 עם הרגל של דחיפת לשון. אני רוצה לסגור רווח בין השיניים. האם יש אפשרות עקרונית לעשות זאת מבלי לסכן את השיניים שידחפו אחורה קדימה עקב ההרגל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחיפת לשון - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין31/10/2011אם אין שליטה בהרגל, תיתכן תנועת שיניים לאחר יישורן. ראי תשובות לאורן ביומיים האחרונים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תהליך אסטטקית השינייםאורן30/10/2011
שלום,
רציתי בבקשה לשאול,
כיום יש מספר בעיות בשיניים כגון: טיפול שורש, עקירה וכו ובנוסף שן קידמית אשר זזה (כנראה מבעיות חניכיים).
שאלתי היא האם עליי ללכת קודם לרופא על מנת לטפל בכל בעיות הפה ורק לאחר מכן לאורתודנט מומוחה? או ישנו תהליך מומלץ אחר?
תודה,
אורן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תהליך אסטטקית השיניים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין30/10/2011אתה צודק. מבחינת סדר הטיפול יש לטפל קודם כל בבעיות השיניים הכלליות. אך לעתים רצוי רק ייעוץ אורתודונטי קודם עם תכנית טיפול. אם הטיפול האורתודונטי כולל עקירת שיניים לצורך היישור, לא כדאי להשקיע בשן בטיפול שורש או טיפול אחר. כך שמומלץ ייעוץ אורתודונטי כללי. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחיקת לשוןתומר30/10/2011
אני בן 21, ולאחר שנים של טיפול אורטונדטי הגעתי למצב שהשיניים שלי ישרות, אך המנשך שלי פתוח (באזור הקדמי)
והומלץ לי ללכת לקלינאית תקשורת בכדי לטפל ב"דחיקת לשון".(שלפי האבחון מתרחשת אצלי במנוחה, בליעה ודיבור)
מכיוון שיש לי קיבוע בשיניים העליונות,
ויש לי פלטה שאני שם בלילה על השיניים התחתונות,
רציתי לשאול אם באמת יש צורך בזה. מה שאני מנסה להבין זה:
האם דחיקת לשון יכולה להזיז את השיניים אפילו שיש עליהן קיבוע?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחיקת לשון - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין30/10/2011בהחלט כן. הקיבוע שומר את יחסי השיניים המקובעות בינן לבין עצמן אך הלשון יכולה לשנות את יחסי שיני הלסת העליונה לאלה של הלסת התחתונה באזור הקדמי. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אשמח להבהרה
תומר30/10/2011"הלשון יכולה לשנות את יחסי שיני הלסת העליונה לאלה של הלסת התחתונה"
אשמח להבין מה זה אומר?
והאם זה עניין אסתטי או שיש לזה גם משמעות לגבי בריאות השיניים והפה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אשמח להבהרה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין30/10/2011הכוונה שיכול להיווצר רווח גדול מזה שקיים עתה במימד האנכי ו/או במימד האופקי בין השיניים הקדמיות העליונות לתחתונות.
העניין בעיקרו אסטטי.
קיימת טענה שכוחות יתר על השיניים, גם אם נובעים מהלשון, עלולים לגרום לקיצור השורשים, אך מצב זה נדיר למדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




