מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לעקור כן או לא?טלי30/09/2011
לבתי יש צפיפות שיניים בלסת העליונה. הייתי אצל 2 רופאים. 1. אומר להרחיב את הלסת ושם מטפלים עם מצמדים חכמים.(מדובר ברופא לא מומחה)
2. לעקור 2 שיניים. ובמרפאה זו לא משתמשים במצמדים חכמים. (רופא מומחה).
אני עדיין לא יודעת מה להחליט. האם לא לעקור ולא יחזור לה שוב המצב לקדמותו או לעקור ולטפל בשיטה הפחות חדישה של המצמדים.
קראתי שבשיטה של המצמדים החכמים מונעים עקירות שיניים.
אשמח לייעוץ תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעקור כן או לא? - תגובה
ד``ר אריאל דינבר30/09/2011גשי לחוות דעת נוספת אצל מומחה נוסף. אולי דברים יתבהרו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רסן פנימיאסנת28/09/2011
חג שמח
רציתי לדעת מהו רסן פנימי ומה היתרונות והחסרונות שלו לעומת רסן חיצוני.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רסן פנימי - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין29/09/2011רסן פנימי - מושג לא מוכר. אולי כוונתך לגשר פנימי שיתרונו בכך שהוא בלתי נראה. חסרונו העיקרי מחיר הטיפול, שהוא יקר יותר וקושי בהסתגלות הלשון למכשור. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קבלת הפלטהלינוי28/09/2011
שלום.יש לי גשר כשנה ו10 חודשים בערך עוד כמה ימים יהיה לי מדידות לפלטה
אני ברופא פרטי ורציתי לדעת אחרי כמה ימים בערך אני יקבל את הפלטה לאחר המדידות
? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קבלת הפלטה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין29/09/2011תלוי במעבדה ובלוח הזמנים של הרופא שלך. בכל מקרה מדובר בזמן קצר מאוד יחסית למשך הטיפול הפעיל כולו. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שיניים בפעם השלישיתמירב26/09/2011
שלום,
אני כבר ביצעתי פעמיים יישור שיניים ואני כרגע נמצאת עם קיבוע (למעלה ולמטה)
במהלך השנתיים האחרונות עשיתי כל מיני טיפולי שיניים (כתרים וכו) ואני מרגישה שחלק מהשיניים התעקמו לי (דבר שמפריע לי מאוד!!!) ובנוסף לכך אני מרגישה שהשיניים בולטות קדימה
כשפניתי לאורטודנטית שביצעה לי את היישור היא אמרה שאין צורך ביישור נוסף וכדי לפתור את השיניים הבולטות צריך לבצע "קיר" וזה לכאלה שמצבם חמור מאוד
מה ניתן לעשות במקרה זה? ומה הזמן המינימלי שניתן לטפל בדבר? (התקופה שהייתי עם הגשר היתה עינוי עבורי) והאם זה לא יזיק לי לשיניים לבצע יישור בפעם השלישית?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים בפעם השלישית - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין27/09/2011לא ברור מהו "קיר" ויש הבדל גדול מאוד במשך הטיפול ממקרה למקרה במצב של שיניים בולטות והשאלה כמה נדרש להזיזן. כדי לדעת שמבחינה רפואית אין סכנה בהנעת השיניים, יש לבצע צילומי רנטגן מתאימים, כדי להעריך את מצב השורשים. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שינייםחגית26/09/2011
שלום רב,
לביתי בת ה-11 השיניים העליונות בולטות, נאמר לי שמעבר לטיפול אורטודנטי קיים טיפול אורטופדי. בעקבות זה העלויות מאוד גבוהות (יכול להגיע למחיר של 2 ילדים).
האם זה הכרחי לבצע את 2 הטיפולים או הטיפול האורטודנטי מספק ליישור השיניים ?
תודה,
חגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין27/09/2011טיפול אורתופדי יכול לשפר את יחסי הלסתות. טיפול אורתודונטי - יישר את השיניים. אין הכרח לבצע את שני הטיפולים, אך העלות של 2 הטיפולים יחד אמורה להיות פחותה בהרבה מעלות 2 טיפולים אורתודונטיים. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח לסת עליונהעמית25/09/2011
הרחבת לסת עליונה עמית | 13:22 19/09/2011
היי!
שמי עמית ואני בת 21 לפני מספר חודשים גילו שיש לי ציסטות מעל ארבעת השיניים הקדמיות ועשו לי בהן טיפולי שורש, ולאחר כחודש הרופא שלי החליט לעקור את אחת השיניים הקדמיות שלי כי היא חזרה יותר מסנטימטר אחורה, והוא אמר לי שנעשה כתר על כל החמש שיניים הקדמיות.
עכשיו, כחודשיים לאחר שעקרו לי את השן ושמו לי כתר זמני אני התלוננתי לרופא שהכתרים בולטים יותר מהשיניים האחוריות והוא אמר לי שאלה השיניים הכי דקות שהוא יכול לעשות בזמניות ואפילו בקבועות הוא לר יודע אם אפשר לעשות את זה יותר טוב בגלל שהלסת שלי מאוד סגורה ושהשיניים שלי מאחורה הם יותר בפנים. הוא אמר לי שאם זה מאוד מפריע לי אז אפשר לעצור עכשיו (כשאני עם הגשר של השיניים הזמניות) ושאני אלך לאורתודנט ואעשה הרחבת לסת כדי שהשיניים שלי שמאחורה יצאו למקום שלהם (והוא אמר שבזמן ההרחבת לסת הוא יוריד לי את הגשר של הכתרים פעמיים שלוש כדי לנקות אותו ולהדביק אותו כמו שצריך) ואז נעשה את הכתרים הקבועים מקדימה.
האם ניתן לעשות הרחבת לסת בגיל שלי ובמצב שלי (כשיש גשר של כתרים בחמש מהשיניים הקדמיות), האם הרחבת הלסת תעזור לי להוציא החוצה את כל השיניים כולל אלה שמקדימה יותר אבל אין עליהן כתר.
האם צריך לעשות ניתוח בשביל לעשות הרחבת לסת עליונה? אם כן מה הוא תהליך הניתוח ומה הן התוצאות שלו? האם התוצאות טובות אשר מיישרות את השיניים ומוציאות אותן החוצה. האם אחרי שעושים את הניתוח צריך לשים מכשירים בשיניים?
כמה זמן בדרך כלל לוקח לעשות הרחבת לסת?
אני אשמח אם תוכלו לענות לי על השאלות.
בתודה מראש
עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח לסת עליונה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין25/09/2011לא ברור לי מדוע לא ניתן לשחזר את המצב הקודם, שהשתנה עקב העקירה. הרחבת לסת משמעותית בגילך דורשת בדרך כלל התערבות כירורגית וכדי שהמצב ישאר יציב תצטרך לשומרו באמצעות פלטה שנים רבות. צריך יהיה לחתוך את הגשר כדי לאפשר הרחבה. הרחבה מהירה מתבצעת תוך שבועות ספורים. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות לבירור בקשר לתגובה
עמית25/09/2011היי!
תודה שענית על שאלתי אך לא בדיוק הבנתי את התשובה שלך.
את אומרת לי שבגילי אם אני רוצה לעשות הרחברת מהירה זה רק באמצעות ניתוח?
בנוסף אם יש לי גשר בשיניים הקדמיות ואני עושה הרחבת לסת אז אני אצטרך להיות להסתובב תקופה לאחר הניתוח הגשר של הכתרים או שאני אצטרך לעשות כתרים חדשים וחתוך את הגשר מקדימה לחצי?
האם הניתוח באמת שווה את זה? האם התוצאות טובות ושוות את הכאב?
כמה זמן לוקחת בדרך כלל ההחלמה מהניתוח? ומה עושים אחרי הניתוח, שמים מכשיר להרחבת הלסת ואחרי זה גשר. כמה זמן זה בדרך כלל לוקח?
אני יודעת שבאתר הזה לא מדברים על מחירים אבל אני מתחילה השנה ללמוד באוניברסיטה, אז אין לי הרבה כסף, אז רציתי לדעת כמה בערך עולה כל התהליך ממהתחלה ועד הסוף. אני מאוד הודה לך עם תוכלי לענות לי על שאלה זאת.
בתודה מראש
עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות לבירור בקשר לתגובה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין26/09/2011ניתן לנסות להרחיב ללא ניתוח.
אך אם את מתחילה ללמוד באוניברסיטה, ואם מדובר באוניברסיטת תל-אביב, יש מחיר מוזל מאוד לטיפול אורתודונטי בבית הספר לרפואת שיניים לסטודנטים.
בכל מקרה, כדאי לפנות לייעוץ אורתודונטי, שקיים גם באוניברסיטת תל-אביב, ב"הדסה"-ירושלים ברמב"ם בחיפה ובבלינסון או במסגרת פרטית או ציבורית, כי גם לי התמונה לא ברורה למרות שהשתדלת להיות מדוייקת בתאור הבעיה. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור מבפנים הלסת לשן אחת בלבדdvir23/09/2011
שלום,
אני בן 27 (זה חשוב לקשר השאלה) ויש לי שן אחת בלסת העליונה שצמודה לניב לא לכיוון המרכז אלא לכיוון פנים הפה שהיא בולטת פנימה וזה יוצר מראה של הלסת שמפריעה לי (מבליט מאוד את הניב ואני לא אוהב את זה).
רציתי לדעת אם יש אפשרות להחזיר רק את השן הזו ל"מסלול" והאם אפשר לעשות
את היישור הזה מבפנים הפה כדי שלא יראו - אני כאמור בן 27 ועברתי את הגיל של
הטבעות...
עוד דבר שקשור - אני מתכנן לעשות קיבוע ללסת העליונה ולפי מה שאני מבין השן
הזו לא כלולה בקיבוע (כי לוקחים רק את ה-6 קדמיות והשן הזו היא הרביעית מהמרכז. דרך אגב למה לוקחים רק את ה-6 ולא את כל השיניים. זה מה שהאורתודנטית שלי אמרה לי). האם אפשר איכשהו לשלב את היישור של השן הזו יחד עם הקיבוע הסופי?
ושאלה אחרונה בקשר לקיבוע - האם אני יכול לבוא לכל אורתודנט שיבצע לי את הקיבוע הזה? פשוט האורתודנטית שמטפלת בי - לא עושה רושם שהיא כ"כ בקיאה בזה. כל פעם שאנחנו מדברים על זה היא איכשהו דוחה את זה בכל מיני תירוצים, מה שנראה שהיא לא כ"כ בטוחה בעניין הזה (בכלל, לא רק לגבי)
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור מבפנים הלסת לשן אחת בלבד - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין23/09/2011קיימת אפשרות של טיפול מבפנים שנקרא טיפול לינגואלי.
אפשר לכלול שן זו בקיבוע. ראה תשובתי לשאלה הקודמת.
בקיבוע עלולות להיות תקלות במשך הזמן, כך שרוב האורתודונטים (כולל כותבת התשובה הזו) לא ירצו להיות אחראים לתוצאה של טיפול שביצע אורתודונט אחר או שידרשו מחיר גבוה למדי עבור הקיבוע בלבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיבוע לאחר הטיפולdvir23/09/2011
שלום,
אני כרגע לקראת סוף הטיפול והרופאה אמרה שכדאי לקבע את השיניים לתמיד (מבפנים הפה כך שלא רואים). מדובר בקיבוע של 6 השיניים הקדמיות בלסת העליונה (למה רק ה-6 קדמיות ולא 8 הקדמיות, כלומר עוד שן אחת לכל כיוון?).
רציתי לדעת איך מתבצע הקיבוע הזה? עם מה (סתם עם דבק וחוט)? ומה מידת החוזק של הקיבוע? האם הוא מבטיח שהשיניים לא יזוזו?
היא המליצה על קיבוע כי זה טיפול חוזר, כלומר עשיתי כבר טיפול והמצב חזר לקדמותו...
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיבוע לאחר הטיפול - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין23/09/2011קיבוע של 8 שיניים מועד ליותר תקלות. בלסת העליונה מקובל ביותר אפילו קיבוע של 4 החותכות המרכזיות בלבד. מתבצע בדרך כלל עם חוט מתכת, המיועד לכך וחומר מרוכב - לא סתם דבק. הקיבוע מגביר בצורה משמעותית מאוד את יציבות התוצאה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שינייםשי22/09/2011
שלום רב, אני בן 25 ש"סיים" זה עתה טיפול יישור שיניים. לצערי הטיפול לא בוצע על הצד הטוב ביותר ולא לשביעות רצוני. כלומר השיניים עדיין לא ישרות ממש (יש שיפור במצב). אמרתי זאת לרופא המטפל, אך הוא טוען שהשיניים במצב תקין ושאין לו מה לעשות עוד מעבר לזה ושאני סתם "מבלבל את המוח". יש לציין שהטיפול לא ארך הרבה זמן- כפחות משנה (שזה מעט יחסית לזמן של יישור שיניים). כרגע אני כבר ללא המכשור בפה כיוון שהרופא טען שיש להחליף את המכשור כי "זה לא כ"כ עובד". ואכן החלפנו למשך חודשיים ושום דבר לא השתנה עם השיניים בזמן זה, ואז הוא בעצם החליט שהוא מפסיק לטפל. אני מאוד נסער כיוון שאני מרגיש מרומה לאור העובדה ששילמתי אלפי שקלים על הטיפול, ולא דאגו לעדכן אותי לפני שיכול להיות שזה לא יצליח ממש. מה עליי לעשות? למי אפנה? האם יש גוף שיכול לעזור לי (שאליו הרופא חייב דין וחשבון)? יש לציין שהרופא איננו מומחה.
המון תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר26/09/2011אם אינך מרוצה מהטיפול אתה יכול לקבל חוות דעת ממומחה העוסק בחוות דעת. בהתאם להמלצתו תוכל להחליט על המשך דרכך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
שי26/09/2011איך פונים לאחד כזה? איך הוא נקרא?כל אורתודנט יכול לתת לי חוות דעת או שיש ספציפי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסרת קיבוע בשן אחת.מרי22/09/2011
שלום, היה לי גשר 4 שנים, לפני 3 שנים הורידו לי את הגשר ושמו לי קיבוע . השבוע שמו לי כתר זמני בשן הקדמית העליונה לשלושה חודשים ולאחר מכן ישימו לי כתר קבוע. בעקבות הטיפולים הללו רופא השיניים הוריד לי את הקיבוע רק בשן שבה מתבצע הכתר. שאלתי היא: האם יש סיכון לתזוזת שיניים/ השן ו/או מיקומה בעקבות קטיעת הקיבוע בשן? האם זה בסדר להיות כך ועוד שלושה חודשים + להניח קיבוע מחדש? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסרת קיבוע בשן אחת. - תגובה
ד``ר אריאל דינבר23/09/2011הסרת הקיבוע לצורך ביצוע כתר רצוי שתהיה על ידי האורתודונט המטפל בתאום הדוק עם רופא השיניים. מומלץ להרכיב פלטה לשימור התוצאה בתקופה בה הקיבוע מנותק. כן יכולה להיות תזוזה של השן במצבך זה ללא פלטה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סמכים ננעליםבתי21/09/2011
האם יש הבדל בין הסמכים ננעלים ובין אלו שלא? האם באמת זה מקצר הליכים? או שמא אם אעשה גשר רגיל סטנדרטי עם סמכים לא ננעלים התוצאה היא אותה תוצאה וכך גם פרק הזמן? והאם יש הבדל בין חוט כסוף שמחזיק את הקוביות לבין השקוף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סמכים ננעלים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר23/09/2011מחקרים מראים שאין הבדל משמעותי בזמני הטיפולים אך אורתודונטים מומחים עם נסיון בסמכים ננעלים מדווחים על תכונות ויכולות משופרות של מכשור זה. אני באופן אישי מאד ממליץ על טיפול בסמכים ננעלים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול רשלני לישור שינייםרויטל20/09/2011
שלום,
עשיתי טיפול לישור שיניים במרפאה ברמת גן, במרפאה ברחוב קריניצי, אצל מישהו שמטפל שם. הוא אמר שהטיפול יקח שנה.
אחרי שנה וחודשיים של טיפול, שטרם הסתיים, חלק מהשיניים התעקמו עוד יותר (חלק כן התיישרו).
לאור היחס מהמטפל - מאחר לתורים, לא תמיד מחליף את כל הגומיות, לפעמים לא מחזיר את כל הגומיות שהסיר, חלק מהשיניים מתעקמות ואני צריכה להתריע לו על זה, אני צריכה לוודא שהכל טופל כמו שצריך בסוף כל טיפול - החלטתי להפסיק את הטיפול אצלו ולעבור לטפל אצל מטפל אחר - רופא אורתודנט מומחה. האורתודנט המומחה העריך את השלמת הטיפול בחצי שנה נוספת.
תוך כדי טיפול הבנתי גם שלאותו בחור ברמת גן אין בכלל רשיון אורתודנט (הוא לא מופיע ברשימת האורתודנטים).
בתשלום הראשוני שלי על הטיפול שילמתי גם על קיבוע בסוף הטיפול. מאחר ולא השלמתי את הטיפול, לא עשיתי את הקיבוע.
לאור הרשלנות בטיפול ואי השלמתו, איזה אחוז מהתשלום מגיע לי כהחזר?
איך אני יכולה לקבל את ההחזר הזה? על אף שכתבתי להם מכתב, המרפאה כמובן לא חוזרת אלי, מנתקים לי את הטלפון בפרצוף וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול רשלני לישור שיניים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר26/09/2011מדובר בעניין משפטי ולא אורתודונטי. התייעצי עם גורמים משפטיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כריתת חניכייםשלי19/09/2011
לביתי בת ה-11 יש גשר כשנה ושלושה חודשים , היות והניבים לא ירדו לה. כעת ניב אחד יצא בצד אחד והניב השני טרם יצא למרות שיש לו מקום רב לרדת. האורתודנט אמר שאם הוא לא ירד בעוד כ-6 שבועות הוא יעשה לה כריתת חניכיים. הייתי מעונינת לדעת במה מדובר והאם זה כואב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כריתת חניכיים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר22/09/2011המונח שאת משתמשת איננו מקצועי כך שנותר לי רק לשער במה מדובר.
1. יצירת תעלה בחניכיים ובעצם כדי להקל על בקיעת השן.
2. חשיפה כירורגית של השן הכלואה והדבקת סמך/כפתור על השן הכלואה + חוט מתכת לצורך משיכה אקטיבית של השן.
כנראה שמדובר באחד מפעולות אלה.
כל פעולה כירורגית נעשית בד"כ בהרדמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שיניים כן או לא?גל18/09/2011
הייתי עם בני בן 12 ביעוץ אורטודנטי בשל צפיפות שיניים בעיקר בלסת תחתונה ופער מסוים בין לסת עליונה לתחתונה. האורטודנט אמר שהוא ממליץ על טיפול של רווח שיניים ויישור בעזרת קוביות, אך לשם כך יש לעקור 2 שיניים תחתונות ו2 עליונות. מכיוון שלא התלהבתי מהעקירות הלכתי לחוות דעת נוספת. בה נאמר לי ע"י האורטודנט שאכן ישנה צפיפות ופער בין הלסטות ויש צורך ביישור בעזרת ה"קוביות" אך בשום אופן אין צורך בעקירת שיניים. כמובן שאעדיף טיפול שאין צורך בעקירות. השאלה אם יש הבדל בתוצאה? מה נראה לכם שעלי לעשות? תודה גל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שיניים כן או לא? - תגובה
ד``ר אריאל דינבר19/09/2011כל מקרה לגופו, גשי לחוות דעת שלישית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרחבת שינייםשני17/09/2011
עשיתי יישור שיניים לפני כמה שנים והשיניים חזרו למבנה הקודם. כלומר הן לא התעקמו אך המבנה הצר שוב חזר. הבנתי שבכדי להחזיר למבנה הרחב לא אזדקק לקוביות אלא רק לפלטה. האם זה נשמע הגיוני? ואם כן,האם עלות הטיפול אמורה להיות פחותה מיישור שיניים עם הקוביות?אני יודעת שלא עוסקים בפורומים במחירים אך אני לא רוצה שירמו אותי.הציעו לי 4000 שקלים על הרחבת הלסת בלבד. הייתי רוצה לדעת אם זה מחיר סביר.תודה ושבת שלום :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרחבת שיניים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין17/09/2011אכן עלות פלטה נמוכה בדרך כלל ממכשור קבוע. את צריכה להבהיר לאורתודונט מה ציפיותיך מהטיפול. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




