תינוק בן שנה וארבעה וחצי חודשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תינוק בן שנה וארבעה וחצי חודשים
    אמא
    29/09/2011

    שלום

    בני בן עוד מעט שנה וחמישה חודשים עדיין לא הולך עומד בתמיכה של שולחן הולך מסביב לשולחן . כן נראה שאני מנסה להחזיק לו את הידיים ולעמיד אותו הוא כלל לא יציב .
    מבחינה קוגנטיבית ילד תקשורתי אומר אבא אמא- מא , יודע איפה הבטן הראש האף אם אומרים לו אוטו חוזר אחרי , יודע איך נובח כלב , פרה ברווז. אומר אור ומצביע עם כל היד . אומר תודה שהוא מביא משהו . כן מבין הוראות פשוטות האם זה תואם לגילו .
    אני מאד מודאגת מבחינת ההליכה הוא נמצא במעקב בפיזיוטרפיה אך עדיין לא התקדם כלל

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה וארבעה וחצי חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    29/09/2011

    הי אמא
    הבשלות להליכה קשורה גם לשלבים המוקדמים יותר של ההתפתחות ומושתתת עליהם. אם לבנך היה קושי או עיכוב בשלבי ההתפתחות הקודמים, הדבר עלול לבוא לידי ביטוי גם בהליכה. אשמח לדעת קצת על שלבים אלה.
    בנך לא נמצא ממש בעיכוב מכיוון שאנו מצפים לראות הליכה עצמאית עד גיל שנה וחצי. קושי בהתחלת ההליכה העצמאית קשור פעמים רבות לבשלות של מערכת שיווי המשקל.
    אם אכן בזה מדובר (ולא אוכל לדעת זאת ללא היכרות) ניתן לתרגל עם התינוק תנועות ותהליכים שונים של פיתוח שיווי המשקל- הרבה תנועה במרחב, גלגולים עדינים הנפות, תנועה על כדור פזיו ועוד.
    אשמח לקבל את התיחסותך ולהמשיך.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לדברייך

    אמא
    30/09/2011

    לפי מה שאני זוכרת גם זחילת גחון וגם זחילה על שש היו קצת באיחור. זחילה על שש באה בגיל עשרה עשרה או אחד עשרה חודשים אני לא זוכרת אך הישיבה התחילה רק בגיל שנה וחודש התחיל לשבת לבד .
    בדרך כלל הוא אוהב לשבת על הברכיים .
    האם ההתפתחות הקוגנטיבית שלו תואמת לגילו כפי שציינתי בהתחלה חשוב לי לדעת זאת .
    אשמח לתגובתך

    שנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לדברייך - תגובה

    דבי גרוס דולב
    30/09/2011

    הי אמא
    אין בד"כ קשר בין התפתחות קוגניטיבית להתפתחות מוטורית ובכל מקרה לא נשמע לי שיש בעיה. מכיוון שכל התפתחותו של בנך התרחשה בעיכוב מסוים הרי שיש סיכוי שקיים קושי שלא אותר שעדיין מלווה את בנך ומקשה גם על ההליכה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו