בן שנה ועדיין לא אוכל מוצק

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן שנה ועדיין לא אוכל מוצק
    ליאת
    23/03/2012

    שלום, בני בן השנה לא אוכל מוצקים. אוכל מרוסק (פירות, מרק ירקות עם עוף וכו'), מצליח לאכול ביסקוויט, במבה ובננה שאני נותנת לו בחתיכות. הוא לא יודע לתת ביס (למשל מבננה) ולא יודע ללעוס. כאשר אני מנסה לתת לו משהו שאמור להתאים לגילו הוא נחנק יחד עם רפלקס הקאה עד שאני צריכה ממש לדחוף אצבע ללוע שלו ולהוציא. אני רוצה לציין שרק לפני חודשיים רופאת התתפתחות אמרה שיש לו לשון קשורה אבל במצב ממש לא חמור ושלא כדאי לעשות כלום בנידון. האם זה קשור? מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה ועדיין לא אוכל מוצק - תגובה

    נירה מירון
    24/03/2012

    שלום ליאת
    מבחינה מוטורית היכולת לאכול אוכל מוצק תלויה ביכולת של התינוק לשבת בצורה יציבה ובהבשלת תיפקודי הפה והלשון.
    עם זאת לאכילת אוכל מוצק יש גם משמעויות ריגשיות, והתנהגותיות. גם לתגובה של ההורים עשויה להיות השפעה על הדרך שבה התינוק מסתגל למעבר לאוכל מוצק. קשה לענות ממה נובע הקושי של ילדך מבלי לראותו.
    אם רופאה התפתחותית שללה בעיה פיזולוגית הייתי מציעה להניח לנושא לכמה ימים, להמשיך לתת לו אוכל מרוסק ורך ולמצוא את המזונות המוצקים שהוא יותר אוהב ולאחר שבוע לחדש את הניסיונות,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו