דילוג על זחילה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דילוג על זחילה
    אבי + קרן
    14/10/2012

    מדוע חשוב לא לדלג על שלב הזחילה ולהגיע למצב של עמידה והליכה? זה נכון שתינוק שמדלג יהיה היפר אקטיבי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דילוג על זחילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילוג על זחילה - תגובה

    נירה מירון
    15/10/2012

    חשוב לא לדלג על שלבי התפתחות ממספר סיבות:
    1.כל שלב בהתפתחות המוטורית מורכב ממרכיבי תנועה הנדרשים לשלב הבא. תינוק שלא למד לשכב על הבטן, יתקשה בזחילה.
    2. כאשר מגיע אלי לאבחון תינוק שדילג על שלב התפתחותי אני בודקת האם השיג את מרכיבי התנועה והאם יש קושי בתפקוד שלו.
    3. כל שלב בהתפתחות מסייע לבניית השלד וחיזוק השרירים, ויש לו חשיבות קוגנטיבית ורגשית.
    4. שלב הזחילה מהותי לא רק בגלל שהוא מורכב מפונקציות תנועתיות מהותיות ( הצלבות, ניתוק הרגליים והיידים מהקרקע ועוד) אלא גם בגלל שזהו השלב בו לראשונה התינוק מתרחק מעט מהוריו. (ומיד חוזר בחזרה(-:).

    כאמור כאשר תינוק מדלג על שלב יש לבחון מדוע כדי להחליט האם הסר בעל חשיבות רבה או לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו