מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בן שלושה וחצי חודשים - בטןאולי18/12/2012
שלום, התינוק שלי בן שלושה וחצי חודשים, מהתחלה לא אהב להיות על הבטן והגעתי למצב שהוא שוכב כמה דקות כמה פעמים ביום בלי לבכות עם הרבה עבודה. עד עכשיו החזיק את הראש כפי שמצופה ואפילו טוב יותר מהמצופה. לאחרונה כשאני משכיבה אותו על הבטן, הידיים שלו הולכות לצדדים, והוא מיד מתחיל להתעצבן. אני מחזירה אותן, אבל הן כאילו מחליקות. קודם זה לא היה כך, ולא שיניתי את המשטח עליו הוא שוכב. איך אפשר לעזור לו? אני מבינה שבגיל 4 חודשים כבר אמורים ליישר את הידיים, והוא לא נראה בכיוון. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שלושה וחצי חודשים - בטן - תגובה
דבי גרוס דולב18/12/2012הי אולגה
שכיבה על הבטן היא תהליך הדרגתי בו התינוק בהתחלה מעט מתקשה, לומד לשהות על הבטן, מתחיל להרים את הראש ולפעמים גם נמצא בתנוחת "אווירון" וחוזר להשענות על המרפקים. כשהתינוק אינו מצליח לחזור להשענות על מרפקים יכול הדבר להצביע על מתח רב בגב ונטייה לזקיפה יתרה בו.
כדי ללמד את התינוק שכיבה נינוחה יותר על הבטן ויציאה מתנוחת האווירון כדאי להרבות בהשכבה על צידי הגוף תוך קירוב יד ורגל עליונות אחת לשנייה וקירוב מרפקים אחד לשני. תנוחה זו מלמדת להיות במצב הפוך מאווירון ושהייה בגב עגול ולא מתוח. כדאי להוסיף גם טפיחות בעת השהייה על הצד כדי להשהות את התינוק שם.
נסי לתרגל מספר פעמים ביום וחזרי לספר איך הולך ואם יש שיפור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה - לא הבנתי לגבי
אולי19/12/2012קירוב המרפקים - לקרב אותם גם כן על הצד, או על הבטן? בשני המצבים קשה לי להבין איך. (אציין שהוא תינוק שמנמן הרבה מאוד מעל הממוצע). תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה - לא הבנתי לגבי - תגובה
דבי גרוס דולב19/12/2012הי אולגה
הכוונה היא ממש לתנוחת עובר על הצד, כך שהתינוק מכונס. בתנוחה כזו הוא לומד לעגל כתפיים ולקמר את הגב. מקווה שברור..
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
