בן שלושה וחצי חודשים - בטן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן שלושה וחצי חודשים - בטן
    אולי
    18/12/2012

    שלום, התינוק שלי בן שלושה וחצי חודשים, מהתחלה לא אהב להיות על הבטן והגעתי למצב שהוא שוכב כמה דקות כמה פעמים ביום בלי לבכות עם הרבה עבודה. עד עכשיו החזיק את הראש כפי שמצופה ואפילו טוב יותר מהמצופה. לאחרונה כשאני משכיבה אותו על הבטן, הידיים שלו הולכות לצדדים, והוא מיד מתחיל להתעצבן. אני מחזירה אותן, אבל הן כאילו מחליקות. קודם זה לא היה כך, ולא שיניתי את המשטח עליו הוא שוכב. איך אפשר לעזור לו? אני מבינה שבגיל 4 חודשים כבר אמורים ליישר את הידיים, והוא לא נראה בכיוון. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שלושה וחצי חודשים - בטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שלושה וחצי חודשים - בטן - תגובה

    דבי גרוס דולב
    18/12/2012

    הי אולגה
    שכיבה על הבטן היא תהליך הדרגתי בו התינוק בהתחלה מעט מתקשה, לומד לשהות על הבטן, מתחיל להרים את הראש ולפעמים גם נמצא בתנוחת "אווירון" וחוזר להשענות על המרפקים. כשהתינוק אינו מצליח לחזור להשענות על מרפקים יכול הדבר להצביע על מתח רב בגב ונטייה לזקיפה יתרה בו.
    כדי ללמד את התינוק שכיבה נינוחה יותר על הבטן ויציאה מתנוחת האווירון כדאי להרבות בהשכבה על צידי הגוף תוך קירוב יד ורגל עליונות אחת לשנייה וקירוב מרפקים אחד לשני. תנוחה זו מלמדת להיות במצב הפוך מאווירון ושהייה בגב עגול ולא מתוח. כדאי להוסיף גם טפיחות בעת השהייה על הצד כדי להשהות את התינוק שם.
    נסי לתרגל מספר פעמים ביום וחזרי לספר איך הולך ואם יש שיפור.

    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה - לא הבנתי לגבי

    אולי
    19/12/2012

    קירוב המרפקים - לקרב אותם גם כן על הצד, או על הבטן? בשני המצבים קשה לי להבין איך. (אציין שהוא תינוק שמנמן הרבה מאוד מעל הממוצע). תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה - לא הבנתי לגבי - תגובה

    דבי גרוס דולב
    19/12/2012

    הי אולגה
    הכוונה היא ממש לתנוחת עובר על הצד, כך שהתינוק מכונס. בתנוחה כזו הוא לומד לעגל כתפיים ולקמר את הגב. מקווה שברור..

    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו