תינוק בן חצי שנה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תינוק בן חצי שנה
    קטי
    16/02/2013

    שלום,

    בני בן 6 וחצי חודשים מותח ידיים ורגליים, מקשיח את כל גופו, ועושה קולות מוזרים מעין שאיגות כאלה. בדר"כ הוא מקשיח את גופו כל כך חזק עד שנהיה אדום. זה מאוד מדאיג אותנו.
    זה קורה כמה פעמים ביום ואני לא מזהה קשר לשום דבר, לפעמים הוא עושה את זה כשהוא עצבני ולפעמים סתם... למשל כשמלבישים אותו הוא מותח חזק חזק את הידיים והרגליים וכל הגוף נהיה קשה עד כדי כך שאי אפשר להלבישו.
    הייתי אצל רופא ילדים והוא טען שזה בסדר ושזה חלק מההתפתחות. כמובן שגם הוא התרשם רק מהתיאור שלי, כי כשהיינו אצלו בני לא עשה את זה.

    מהתיאור הקצר, האם זה נשמע נורמלי? האם יש צורך בחוות דעת נוספת של רופא אחר?
    לא מצאתי על כך שום מידע באינטרנט.

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק בן חצי שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן חצי שנה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    16/02/2013

    הי קטי
    קשה לי מאוד לחוות דיעה על תאור כזה ללא מראה עיניים..
    איך נראית התפתחותו המוטורית של בנך? שכיבה על הבטן? האם מתהפך? אני תוהה אם לא מדובר המתח שרירים גבוה. מחכה לתשובותייך על מנת להמשיך בהתיחסותי.

    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן חצי שנה - המשך

    קטי
    17/02/2013

    דבי שלום,

    תודה על ההתייחסות.
    בני מתהפך מהבטן לגב, אך לא מתהפך עדיין מהגב לבטן.
    הוא שוכב על הבטן, מיישר ידיים ומושיט אותן אל צעצועים, מרים את הטוסיק ובועט קצת ברגליים. אנחנו משתדלים להניח אותו הרבה על הבטן. כמו-כן הוא מנסה להתיישב, למשל כאשר הוא בנדנדה הוא מתיישב ב-90 מעלות, וכאשר הוא שוכב על הגב הוא לרוב מנסה להרים את עצמו ע"מ להסתכל מה קורה מסביב, אך מצליח להרים רק את הראש והכתפיים ואחרי מס' שניות נופל חזרה.

    בגדול זהו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    קטי
    17/02/2013

    עוד דבר שברצוני להוסיף (למרות שאני לא יודעת אם יש קשר) זה שבני מתעורר במהלך הלילה מס' פעמים, הוא נגמל מארוחת לילה ממש מזמן וכשהוא מתעורר אני לרוב לא יודעת מה לעשות לכן מנדנדת אותו על הידיים או בעגלה. לפעמים הוא ישן לילה רצוף מ20:00 עד 6:00 , לפעמים מתעורר פעם אחת ולפעמים מתעורר כ-4 או 5 פעמים. כמו-כן מאז שנולד הוא היה מקטר ובוכה המון, לרוב ללא שום סיבה נראי לעין. בזמן האחרון הוא בוכה ומקטר פחות, כאילו התבגר קצת.

    ולגבי ההתהפכויות, חשוב לי לציין שאנחנו מתאמנים איתו על התהפכות מגב לבטן אבל הוא ממש מסרב לעשות את זה. ולגבי השכיבה על הבטן.. אחרי שכיבה של כ-3 דקות הוא מתחיל לבכות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן חצי שנה - המשך - תגובה

    דבי גרוס דולב
    17/02/2013

    הי קטי
    כמה דברים שציינת בהודעות האחרונות יכול להצביע על מתח שרירים מעט גבוה- אי ההתהפכות מגב לבטן, ההתיישבות דרך שרירי הבטן (שאינה מומלצת להתפתחות התינוק), הקושי בשכיבה על הבטן וכן חוסר השקט המסוים שתיארת.
    המלצתי היא לבדוק אם אכן מדובר בטונוס גבוה שכן אם בזה אכן מדובר חשוב להבין זאת וללמוד כיצד לתרגל על מנת לאפשר התפתחות מוטורית טובה ואף נינוחה.
    אשמח לעזור.

    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד מאבחנים?

    קטי
    18/02/2013

    דבי שלום

    תודה רבה לך. קבעתי תור לרופא ילדים למחר. תוכלי לומר לי כיצד רופא אמור לבדוק ולאבחן אם אכן מדובר בטונוס שרירים גבוה?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד מאבחנים? - תגובה

    דבי גרוס דולב
    18/02/2013

    הי קטי
    אני לא יכולה להגיד לך איך רופא ילדים מאבחן אלא רק איך אני והקולגות שלי מאבחנות. שיטת האבחון והתרגול בה אני עובדת שונה מזו של התפתחות הילד ולעיתים נותנת את הדעת על דברים עליהם לא נותנים את הדעת במקומות אחרים..
    בכל מקרה, בהצלחה.

    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו