מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תינוק בן חודש שלא ישןהדס03/03/2013
בני בן החודש תינוק סקרן ורגוע. עם זאת, אוכל המון המון מהנקה/ שאוב, כל שעתיים שלוש ובמשך היום גם לא ישן כלל. בדרך כלל אני מזהה את הפיהוק הראשון ושמה אותו במקום שמתאים לשינה-עגלה או עריסה. לא ניכר שיש התנגדות ,אך רוב הזמן הוא פשוט בוהה, רגוע עם עצמו אך לא ישן!. יש לציין שבלילה הוא כן ישן והבין את ההבדל בין יום ללילה, על אף, כפי שציינתי, שהוא מתעורר רבות לאכול ( אך חוזר לישון יחסית בלי בעיה)
היום דיברתי עם חברה שהיתה אצל יועצת שינה שאמרה שתינוק בגיל זה חייב לישון 18 שעות ושיש לעשות הכל בשביל שישן. הייא הציע לנטרל כל גירוי חיצוני ולכבות את האור כמו בלילה. אני אמנם חשבתי שזה קיצוני ( יש לציין שאני מדברת בשקט, עושה אויירה במשך היום אך לא מתנהלת בצורה קיצונית כמו שציינה היועצת). מה אגיד-זה עבד-הוא ישן כבר שעתיים וחצי רצוף והיד עוד נטויה...
האם להתנהל כמו שאמרה יועצת השינה או שלדעתכם לכבות לגמרי את האור במשך היום ולא לאפשר שום גירוי חיצוני יבלבל בין היום ללילה ( בהנחה שהוא לא נרדם בלי חושך מוחלט)...
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני אשמח לתשובה. תודה.
הדס06/03/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוק בן חודש שלא ישן - תגובה
נירה מירון06/03/2013הדס יקרה
בשבועות הראשונים לחייו של תינוק השעונים הביולוגים של שינה ועירות ורעב ושובע הם רפלקסיביים ופועלים בהתאם לרמות האנרגיה הזמינה.
כלומר קיים פיזור של השינה והארוחות לאורך שעות היממה.
השעון הביולוגי של שינה ועירות אכן מושפע מאור וחושך. העין קולטת את הבדלי האור, מעבירה מידע למוח שמפריש הורמון הנקרא מלטונין ומייצר תחושת נמנום.
תהליך מורכב זה מתהווה בחודשים הראשונים לחייו של התינוק , ומתבסס לקראת גל 5 חודשים ולא קודם לכן.
ההרגל לישון בסביבה סטרילית הוא הרגל שאין לו סיבה פיזיולוגית ואחר כך קשה להפטר ממנו.
אני מציעה לך לנסות להשתמש בשבועות הראשונים בעיטוף (תוכלי לקרוא על כך הסברים ברשת)
כמו כן אני מציעה לנהל רישום מדוייק של השינה והאכילה למשך 24 שעו כך תקבלי שיקוף נכון יותר למציאות.
באופן כללי- לא כדאי ליישם הצעות שניתנו על ידי בעלת מקצוע לילד ספציפי משום שההתייחסות בייעוץ מותאמת לגיל ולסיטואציה , ולא בהכרח מותאמת אליכם.
לגבי כמות שעות השינה- רשמי לי את המייל שלך ואעביר אליך חומר בנושא .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
(1).jpg)
