בת חצי שנה מתוסכלת מניסיונות לזחול

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בת חצי שנה מתוסכלת מניסיונות לזחול
    נועה
    03/03/2014

    שלום רב,

    בתי בת חצי שנה מתפתחת יפה בינתיים, מתהפכת לכל הצדדים מעבירה חפץ מיד ליד יוצרת קשר עין ומתקשרת יפה. היא ממש לא אוהבת לשכב על הבטן אף שעושה זאת בהצלחה רבה. היא התחילה קצת להסתובב על הציר אבל העניין מלווה בהרבה בכי "מנג'ס" של תסכול שהופך עד מהרה לבכי אמיתי....

    היא עושה את כל התנועות של זחילת גחון (דוחפת עם הרגליים, מרימה טוסיק) אבל לא מתקדמת לשום מקום ולכן מאד מתוסכלת. אנו מנסים כל הזמן לתת לה צעצוע מתגלגל או מעודד זחילה ועוזרים לה עם היד "לדחוף" קדימה. אבל היא לא מתקדמת ובכל פעם שנמצאת יותר מכמה דקות בודדות על הבטן והצעצוע מתרחק ממנה היא נשארת באותה תנוחה ובוכה.... אני משתדלת לשים אותה כמה שיותר על הבטן ומצד שני לא רוצה שהתסכול ייצור אצלה סלידה וסוג של "טראומה".

    מה דעתך?

    אודה לתשובתך בהקדם,

    נועה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת חצי שנה מתוסכלת מניסיונות לזחול - תגובה

    דבי גרוס דולב
    04/03/2014

    הי נועה
    כידוע, שכיבה על הבטן מהווה את בסיס ההתפתחות של התינוק וכשקיים קושי בשכיבה על הבטן עלול הדבר להשפיע גם על שלבי התפתחות אחרים. יתכן כי שבל הקושי בשכיבה על הבטן אצל ביתך קיים גם קושי לארגן את התנועה לכדי התקדמות קדימה. המלצתי תמיד היא לטפל בשורש הבעיה ולא בסימפטום ולכן אין טעם כרגע (גם בשל גילה הצעיר של ביתך) לטפל בהתקדמות אלא ללכת אחורה לבסיס, לברר תה הסיבה לאי הנינוחות על הבטן, לתרגל ומכאן גם תמשיך ההתפתחות המוטורית כסידרה. אשמח לעזור באם תחליטו על כיוון זה.

    בברכה
    דבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו