ישיבה?!

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ישיבה?!
    לילי
    27/11/2010

    שלום,
    בני בן חצי שנה, אך נולד חודשיים לפני הזמן (כלומרף גיל מתוקן 4 חודשים).
    בזמן האחרון בזמן שאני מאכילה אותו בתמ"ל, הוא מנסה לכופף את הגב ולעבור לישיבה. (עד עכשיו אכל בתנוחת עירסול, כשהיד שלי מחבקת אותו).
    האם זה נורמאלי? האם לעודד את זה ולתמוך בגבו?
    כשהוא יושב, גבו קצת מכופף קדימה (לא יושב זקוף...)
    יש לציין שעדיין לא התיישב כאשר הוא על המזרון....
    בתודה,
    לילי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ישיבה?!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ישיבה?! - תגובה

    ליאת קופיט
    28/11/2010

    לילי שלום,

    בדר"כ נרצה לראות התיישבות עצמאית של תינוק בין גיל 8-9 חוד' לאחר שהתינוק עבר אבני דרך מסויימים: מתהפך מצד לצד, זחילת גחון ומעבר לזחילה על 6, משם התינוק לומד להעביר את ישבנו לצד הגוף ולהתיישב ישיבה עצמאית ואיכותית.
    לא כתבת האם בנך מתהפך מצד לצד, זוחל על 6 וכו'...? אני מאמינה שעדיין אינו זוחל בשל גילו הצעיר, כמו-כן, עמוד השדרה שלו וחוליות הצוואר עדיין לא מספיק יציבים כדי להושיב אותו ושיווי משקלו לא מספיק מפותח ולכן כאשר הוא יושב גבו מכופף קדימה.
    אני לא ממליצה להושיב תינוק בגיל זה וגם לא לעודד אותו לעשות זאת מכיוון שהוא לומד את תנועת הישיבה ממקום לא נכון, הוא מפעיל לצורך התנועה את שרירי בטנו ומושך עצמו קדימה.
    אם בכל זאת, את מאכילה אותו כשהוא עלייך בערסול תרימי אותו מעט (שלא יהיה במצב שכיבה) ותתמכי בו.

    בברכה,
    ליאת קופיט
    מדריכת התפתחות תינוקות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת המשך...

    לילי
    28/11/2010

    שלום ליאת,
    ראשית - תודה על התגובה המהירה.
    עד עכשיו, בני מתהפך מהבטן לגב, אך לא הפוך. הוא מרים יפה את הראש כשהוא על הבטן. הוא לפעמים אפילו מתרומם לעמידת שש, אך הוא לא זוחל. הוא מקדם את עצמו ע"י כל מיני תנועות, אך איננו זוחל.
    הבעייה שלי היא שבזמן האוכל ושהוא בתנוחת עירסול, הוא כל הזמן מנסה להרים את עצמו לישיבה...ולהוריד אותו חזרה לתנוחת העירסול זה די קשה (הוא חזק!).
    מה עושים? מתעקשים לחזור לתנוחת העירסול או תומכים בישיבה?
    בפועל הוא בן 6 חודשים (למרות שהוא פג...)
    תודה,
    לילי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת המשך... - תגובה

    ליאת קופיט
    28/11/2010

    לילי,

    כדי שתינוק יתערסל בנינוחות, שרירו צריכים להיות רפויים, ושרירי גבו ארוכים,
    אני מציעה שבזמנך הפנוי עם בנך
    - נסי לערסל אותו תוך כדי קפיצות על כדור פיזיו (התנועה גורמת לרגיעה, הרפיה ונינוחות),
    - כאשר את בעמידה ומחזיקה אותו עם הפנים כלפי חוץ, אך ידייך מחזיקות את השוקיים שלו וכך העירסול הוא כלפי חוץ (הגב מתעגל והישבן "נופל" כלפי מטה),
    - כאשר הוא שוכב על מזרן על גבו, לעגל את רגליו והישבן כלפי הראש, עד הנק' שהוא נעצר, תזרמי עם התנועה.
    כך בנך יצליח להאריך את שרירי הגב, להרפות את שרירי הבטן ולהיות יותר נינוח ופחות מתנגד לתנוחה זו, (כאשר גבו ידע להתעגל הוא גם יצליח להתהפך מהבטן לגב ומאחר יותר גם לזחול זחילת 6 איכותית)
    אם בכל זאת קשה לך לערסל אותו בזמן האוכל, אני מציע לך לתמוך בו בישיבה, ולאחר מכן להחזיר אותו למזרן, שלא ישהה הרבה זמן בישיבה מכייון ששלד גופו עדיין לא יציב ומוכן לכך.

    בברכה,
    ליאת קופיט
    מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו