איחור התפתחותי...?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איחור התפתחותי...?
    שפרה
    24/12/2010

    שלום רב,

    בני בן שישה חודשים בימים הקרובים, ובמעקב בטיפת חלב נאמר לי שקיים עיכוב התפתחותי קל:

    הוא אינו מושיט יד לחפצים שמושיטים לו, אולם אם אשים לו חפץ ביד הוא ילפות אותו, וינענע אותו מס' חזרות.
    אם יש צעצוע שמונח מולו, ומעניין אותו- אינו משויט לו יד.
    טרם התהפך, אולם מסתובב, בעיקר שמאלה, על צידו.
    כששוכב על הבטן הידיים פונות לצדדים ואחורה, ובית החזה באוויר.
    הוא מחייך, ממלמל הרבה.

    נולד בשבוע 37, ניתוח קיסרי. רופא הילדים אמר שזהו איחור קל, ואין מה להילחץ, אולם עפ"י חומר קריאה נראה כאילו אכן הוא אי שם מאחור.

    שאלותיי, בבקשה:
    עד כמה המצב דורש התערבות כבר בשלב זה?
    האם יש כלים שניתן להשתמש בהם בבית- תרגילים וכו'...?
    היכן ניתן לקבל המלצות על מטפלים מאזור המרכז? שמעתי שאוסטיאופתיה לתינוקות עשוייה לעזור, האמנם?

    תודה רבה!

    יסכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איחור התפתחותי...?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איחור התפתחותי...? - תגובה

    ליאת קופיט
    25/12/2010

    יסכה שלום,

    מהתאור שלך ניתן להבין שלבנך יש קושי לשלוח יד קדימה ולהתהפך וגם בזמן שהות על הבטן שוכב בתנוחת "אוירון" וזאת מכיוון ששרירי גבו מעט מקוצרים, יש צורך להאריך את שרירי גבו ולהרפות את אזור החזה וכך בנך ידע לעגל את גבו, להביא את ידיו למרכז הגוף, לשכב בנינוחות על בטנו, לשלוח יד לעבר חפץ לתפוס אותו וכמובן יתחיל להתהפך.
    כל התהליכים הנ"ל מתקיימים בין גיל 4-6 חוד'.
    אני ממליצה לך בחום להפגש עם מלווה התפתחותית אשר תתרגל עם בנך תרגילים נכונים ופשוטים שתוכלי לבצע איתו לבד בבית ובתוך מס' שבועות מעטים יכול שינוי גדול.
    את מוזמנת ליצור איתי קשר- אני באזור המרכז. (אם תרצי להעזר גם באוסטיאופתיה יש לי המלצה).

    בברכה,
    ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו