גמישות יתר

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גמישות יתר
    שולי
    29/12/2010

    שלום רב,

    בני עוד מעט בו 9 חודשים.
    אינו מתהפך, אך זוחל גחון יפה על ידי משיכה סימולטנית של שתי ידיו.
    יושב יציב אך אינו מתיישב.לאחרונה אף יורד מישיבה לשכיבה.
    לפי המלצתכם לקחתי אותו לאבחון אצל פיסיותרפיסתית,אשר אמרה כי הוא "סובל" מגמישות יתר בעיקר במפרקי הירך ונתנה לי תרגילים המעודדים התיישבות והיפוך(בדגש על "הקטנה וסגירה").
    שאלותיי:
    1. קראתי על גמישות יתר,אך הנ"ל בדר"כ מופיע בקשר של התיישבות וזחילה.אציין כי ילדי חזק למדי (גם לדעת הפיסיותרפיסתית), ונראה כי בכללי יש לו את הדרוש להתהפכות (על כל פרמטריו)..לפיכך רציתי לשאול האם גמישות יתר בלבד יכולה להתאים במקרה כזה? (הוא אכן מביא רגליים לפה בקלילות,ומגיע עם הברכיים קרוב לרצפה בעת ישיבה).
    2. איני מספיקה לתרגל איתו "כמו שצריך"-האם במצב של גמישות יתר יצליח לגשר על הפער לבד? או במילים אחרות - מהן ההשלכות של גמישות יתר?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמישות יתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת קטנה

    שולי
    29/12/2010

    אגב, לאחרונה אף עובר ממצב ישיבה (רגילה) לישיבה על הברכיים על ידי משיכה של סורגי המיטה למשל...וכמו כן נושא משקל גופו על רגליו באופן תקין לגילו (כשאני מחזיקה אותו באגן עם הגב אלי, עומד יציב על רגליו ושומר על שיווי משקל). מבצע רוטציותבאופן תקין בישיבה ובשכיבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמישות יתר - תגובה

    דבי גרוס דולב
    29/12/2010

    הי שולי
    יתכן מצב של חוסר איזון בין פלג גוף עליון לתחתון ובמצב זה יש חולשה וגמישות יתר במפרקי האגן ומתח שרירים גבוה בפלג הגוף העליון. הושבת תינוק שלא למד לעשות זאת בעצמו מחזקת את המתח המוגבר, וזאת רק אחת הסיבות לזה שלא כדאי להושיב תינוק לפני שהתישב בעצמו. סיבה נוספת היא הסיכוי שידלג על שלבים התפתחותיים עכב כך.
    בתרגילים שאני נותנת במקרים כאלה אני גם שמה דגש על חיזוק המפרקים ולא רק על הקטנה וסגירה.
    אם אכן מדובר בחוסר איזון שכזה הרי שהדבר יכול לגרום לעיכובים בהתהפכות ואף דילוג על שלבים.
    לגבי שאלתך השנייה- התשובה הראשונית היא שבסוף כל הילדים הולכים אבל זה לא מספיק. יש צורך לחזק את התינוק על מנת שלא יהיו קשיים בדרך כמו קושי לעמוד יציב וללכת בטוח, לפעמים קושי בריצה וטיפוס מדרגות בגיל מאוחר יותר.
    כמו שבוודאי המלצנו גם בפעם הקודמת- מדריכה להתפתחות תינוקות תוכל לראות לעומק את הבעיה ולתת תרגול מתאים גם לעיכוב אבל בעיקר לקושי הראשוני.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו