תינוקת בת 8 חודשים שלא יושבת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תינוקת בת 8 חודשים שלא יושבת
    נעמה
    10/02/2011

    אני אמא לתינוקת מתוקה בת 8 חודשים. היא כבר זוחלת מגיל 4 חודשים ועומדת מגיל חצי שנה אולם היא עדיין לא יושבת בכוחות עצמה.

    כאש מושיבים אותה היא לא כלכך יציבה וצריכה תמיכה בגב.

    האם יש סיבה לדאגה מבחינה התפתחותית? והאם להמשיך ולהושיב אותה או לתת לזמן לעשות את שלו.

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת 8 חודשים שלא יושבת - תגובה

    דבי גרוס דולב
    10/02/2011

    הי נעמה
    ההתפתחות המוטורית אצל תינוק אמורה להתרחש על פי שלבים וללא דילוג על מרכיבים התפתחותיים . במקרה של דילוג על שלב כמעט תמיד מדובר בקושי תנועתי שגרם לתינוק לקפוץ לשלב הבא. הגוף אמור להיות מסוגל להתישב אם כבר הגיע למצב של עמידה ואם איננו יכול התישב בעצמו הרי שהדבר דורש התיחסות.
    אמנם אין מקום לדאגה אבל בהחלט כדאי לאבחן כיצד תינוקת שהגיע לעמידה איננה יכולה להתישב, הדבר יכול להיות גם קשור להתפתחותה המהירה מידי.
    בנתיים רצוי מאוד לא להושיב אותה שכן הושבה לפני שתינוק עושה זאת בעצמו עלולה לקבע תנועיות משובשת או לגרום לדילוג של שלבים התפתחותיים.
    באבחון ובתרגול נכון תלמדו מה הסיבה לאי ההתישבות וכיצד לסייע לביתכם לעשות זאת ולממש את כל שלבי ההתפתחות. אשמח לעזור.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו