בת 8 וחצי חודשים.

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בת 8 וחצי חודשים.
    מרין
    12/03/2011

    שלום!
    ביתי בת 8.5 חודשים ,פעילה,קשקשנית וחברותית מאוד.
    היא עדיין אינה זוחלת - שוכבת יפה על הבטן מגיל קטן, מרימה עצמה גבוה מהריצפה ע"י דחיפת הידיים,מרימה מדי פעם טוסיק אך אינה נשענת אחורנית על מנת לעמוד על 6.
    מטרידות אותי מס' שאלות:
    1. כאשר היא על הבטן ואינה מנסה לשחק עם צעצוע - מעדיפה לשכב עם ידיים פרוסות לצדדים (ידיים לא ישרות, ממבט מלמעלה נראה כמו צפרדע), לעיתים הידיים אפילו לא על הריצפה אלא לצדדים ומרפקים באויר.
    2.כאשר היא על הידיים שלי גם כן מעדיפה ידיים "פתוחות" לצדדים במקום לתפוס בי ולהישען עליי - כתוצאה מכך הגב שלה כל הזמן בצורה מוקשתת לאחור (אציין שאין לה בעיה לתפוס רגליים עם הידיים כאשר היא על הגב והיא מתהפכת חופשי).
    3.היא נמצאת הרבה זמן אצל אמא שלי שמושיבה אותה (עם תמיכה אומנם ולא להרבה זמן)-למרות שאני נגד.
    4. היא מנסה לזחול בצורה "לא נכונה" בעיניי - למיטב הבנתי זה אמור להיות יד ורגל נגדית והיא מושכת יד ומנסה לדחוף עם אותה הרגל....

    כששאלתי בטיפת חלב על תנוחת הידיים נאמר לי שזה מחוסר בטחון (????)
    על הזחילה אמרו לי לתת לזמן לעשות את שלו....
    אני מאוד מודאגת ורציתי לשאול האם ישנו קשר בין כל הדברים: הידיים הפרוסות, הקושי בזחילה, ההושבה, הגב המוקשת?
    מה אני יכולה לעשות על מנת שהתפתחותה תהיה נכונה ומוצלחת?
    אודה מאוד להתייחסות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 8 וחצי חודשים.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 8 וחצי חודשים. - תגובה

    דבי גרוס דולב
    12/03/2011

    הי מרין
    כן יש קשר בין הידיים הפרושות, הקשת בגב וההושבה לבין הקושי לזחול. ביתך אמנם לא נמצאת בעיכוב התפתחותי אבל לפי הנתונים יש סיכוי שיהיה לה קושי בזה.
    כדאי לבדוק ולראות האם ביתך סובלת ממתח יתר בגב ובבית החזה ומזקיפה גדולה מדי. קשיים אלה אופיניים תינוקות בעלי תנועתיות כגון זו שתיארת. הקשר בין תנוחת האווירון של ביתך לבין חוסר בטחון לא ברור לי ואיני מסכימה עם אבחנה זו.
    תחילה הייתי ממליצה על הפסקת ההושבה שכן הושבה רק תחזק את המתח, אם הוא קיים, ובנוסף הייתי ממליצה לבדוק את נושא זקיפת הגב.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בהמשך

    מרין
    13/03/2011

    קודם כל הרבה תודה על התשובה, גם לי הקשר בין התנוחה לביו "חוסר הבטחון" לא היה ברור - אבל איתם זה לרוב כך :)
    בהמשך לשאלתי - הייתי רוצה לשאול מה ניתן לעשות בבית על מנת להקל על המתח בגב?
    האם עליי לערסל אותה יותר?
    האם לעשות תרגילים של הבאת הרגליים קרוב לבית החזה (על מנת ליצור מתיחה)?
    האם להשכיבה לישון על הגב או על הבטן?

    אשמח לכל עצה שתוכל להקל על הקטנה שלי.
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בהמשך - תגובה

    דבי גרוס דולב
    13/03/2011

    הי מרין
    אם אכן מדובר בזקיפת יתר אז התרגול המומלץ הוא תרגילי כפיפה של הגב לדוגמא
    הבאת רגליים לכוון הראש בעת שכיבה על הגב
    סיבובי אגן גדולים
    ערסול
    הקפצת האגן כנגד הרצפה
    נשכבה מרובה על הצד.

    מבחינה מוטורית שינה על הבטן תעשה עבודה טובה יותר מאשר שינה על הגב אבל אני מנועה מלהמליץ על כך בשל הוראות משרד הבריאות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדבי

    מרין
    14/03/2011

    דבי - תודה רבה!
    אני כל הזמן שואלת שאלות פה בפורום ואת (כולכן) תמיד עונות תשובות מפורטות שקל להבין וליישם.
    בניגוד לטיפת חלב שמשם אני תמיד יוצאת מבולבלת אתן מאוד מאוד עוזרות.
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרין, בשמחה ותודה

    דבי גרוס דולב
    14/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו