הרמת ראש בשכיבה על הגב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הרמת ראש בשכיבה על הגב
    שני
    23/03/2011

    שלום רב
    התינוקת שלי בת 7 חודשים. היום הייתי בטיפת חלב ונאמר לי ששם שהיא כבר היתה אמורה להרים את הראש בשכיבה על הגב. הכוונה היא שכאשר היא שוכבת ומגרים אותה עם חפץ כלשהו מעליה, היא אמורה להרים מעט את הראש. האחות הראתה לי את החוברת של הנחיות משרד הבריאות בנוגע לכל סוג פעולה התפתחותית של התינוק, וראיתי שאכן עד גיל 7 חודשים מקסימום תינוק אמור להרים את ראשו בשכיבה על הגב. התינוקת שלי מצליחה להתרומם בשכיבה על הגב רק כאשר נותנים לה 2 ידיים. האחות רשמה לי הפניה לרופאת משפחה מאחר, שלטענתה, ייתכן והיא תצטרך פיזיותרפיה.
    ראיתי בפורום הזה שלפני שנה אמא שאלה בדיוק את אותה שאלה ודבי גרוס ענתה לה:
    הי אלכס , תינוק אינו אמור להרים את ראשו בעת שכיבה על הגב, הדבר נוגד את ההתפתחות הטבעית שלו.
    לכן טוב מאוד שבנך אינו מרים את ראשו."

    האם תוכלו להסביר לי מה נכון ומה צריך להיות?
    אציין שהתינוקת שלי מתפתחת מוטורית בקצב טוב מאוד (ואפילו זוחלת גחון לאחור). הכל חוץ מלהרים את הראש ללא עזרה בשכיבה על הגב.
    תודה רבה
    שני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרמת ראש בשכיבה על הגב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרמת ראש בשכיבה על הגב - תגובה

    דבי גרוס דולב
    23/03/2011

    הי שני
    מדהים לראות איזה הבדלים יש בין שתי שיטות אבחון וטיפול שונות. אני טוענת בתוקף שהרמת ראש בשכיבה על הגב אכן נוגדת את ההתפתחות הטבעית של התינוק וגם לנו, המבוגרים, ההמלצה היא לא להתרומם כך משכיבה על הגב.
    תינוק אמור להתרומם משכיבה על הבטן ולא להיפך. בודדות מאוד אחיות טיפת החלב ששמות דגש על הרמת ראש משכיבה על הגב. נשמע לי שהתפתחותה של ביתך תקינה וטובה ואני לא מוצאת מקום לדאגה או להפנייה לפזיותרפיה, כמו כן לא כדאי לעודד זאת ע"י מתן אצבעות להתרוממות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך דבי!

    שני
    27/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו