עיכוב בזחילה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עיכוב בזחילה
    אלון
    07/04/2011

    שלום,
    בתי בת 9 וחצי חודשים, מזה כשבועיים מתיישבת עצמאית ממצב שכיבה על בטנה .
    גם כשהיא על גבה היא מנסה להתיישב.

    למרות שכבר כחודשיים וחצי היא על ביטנה, מרימה את חזה גבוה, מסתובבת על צירה בקלות רבה, נעה אחורה, עומדת על 6, חל עיכוב לעניין הזחילה: מתקרבת לגיל 10 ח' וזחילת גחון מבצעת רק תנועה, שתיים וזחילת 6 כלל לא. לאחרונה החלה בזחילה שאולי ניתן לכנותה זחילת צפרדע - 2 ידיה מקבילות לחזה שלה, מרימה את החזה ומושכת עצמה קדימה, מקרבת את ידיה פעם נוספת לצידי החזה שלה ושוב מתקדמת וכך זוחלת מקסימום מטר אחד.

    עפ"י הרופאה בטיפת חלב מדובר בילדה חזקה פיזית.
    נולדה במשקל 3,810 ק"ג.

    אני חושש שהיא תדלג על שלב הזחילה מכיוון שהיא מעדיפה כעת מצב ישיבה ונראה שהיא תעמוד בטרם תזחל.

    מה דעתכם ועצתכם?
    מה ניתן לעשות כדי שהיא תזחל 6 ?

    בתודה מראש,
    אלון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עיכוב בזחילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב בזחילה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    07/04/2011

    הי אלון
    תחילה, לא הבנתי כיצד ביתך מגיעה ממצב של שכיבה על הבטן לישיבה, אשמח שתפרט על מנת שאבין יותר את מערכת התנועה שלה. בנוסף, התישבות משכיבה על הגב איננה תקינה ולא כדאי לעודד אותה. יתכן ויש קשר בין חוזקה הפיזי של התינוקת לבין תנועה זו ובין הקושי לזחול גם.
    רמז נוסף לקושי תנועתי יכול להיות זחילת הצפרדע שתיארת. ובכלל כל תנועה יוצאת דופן ושונה מההתפתחות הרגילה יכולה להצביע על פיצוי תנועתי.
    קשה מאוד לדעת מדוע ביתך כמעט מתעכבת בזחילה. הסיבות יכולות להיות רבות וסוג התרגול קשור לסוג הקושי. מצד שני יכול לגם להיות שביתך בפתחה של זחילת 6 וצריך לחכות עוד קצת.
    אתה צודק בזה שישיבה מבוססת מורידה מהמוטיבציה לזחול.
    לאור כל הנ"ל בלתי אפשרי להמליץ על תרגול כי יש להבין את מקור הקושי, אם קיים.
    כדאי לשקול אבחון ספציפי על מנת לוודא שלא יהיה דילוג על זחילה, אשמח לעזור.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב התפתחותי

    אלון
    08/04/2011

    היי דבי,
    תודה על תשובתך,
    ולשאלתך, התינוקת בקלילות עוברת ממצב של שכיבה על הבטן לישיבה ע"י כך שזוקפת את גבה ומעבירה את רגליה קדימה.
    תודה,
    אלון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב התפתחותי - תגובה

    דבי גרוס דולב
    08/04/2011

    האם כוונתך היא לזה שהיא דוחפת עצמה לאחור משכיבה על הבטן? יושבת ישיבת W? או ישיבה משוכלת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב התפתחותי - תגובה

    אלון
    10/04/2011

    היי דבי,
    התינוקת כשהיא שוכבת על ביטנה, דוחפת את גופה לאחור, בעזרת ידיה, מפשקת את רגליה ומתיישבת ישיבה משוכלת (לא ישיבת W). כשהתחילה לשבת התיישבה ישיבת שפגט כשרגליה פסוקות לצדדים 180 מעלות (נולדה עם חשש לגמישות יתר באזור האגן, בחודש הראשון לחייה קבע אורטופד שהגמישות תקינה) ולעיתים ישבה עם רגל אחת קדימה והשניה אחורה.
    כיום ישיבתה ישיבת טבעת והיא לרוב תקועה בישיבה זו פרט למצבים שהיא רוצה להגיע לחפץ שאינו מרוחק מדי ואז היא יורדת על בטנה, אוספת את החפץ ומיד חוזרת לישיבה.
    רופא ילדים הפנה אותנו לפזיוטרפיסטית ואחות טיפת חלב האמורה לתאם את התור, טוענת שאין צורך בכך והרופא טועה.
    אשמח לשמוע את עמדתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב התפתחותי - תגובה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    10/04/2011

    הי אלון
    נשמע לי שהכי נכון הוא באמת לקבל דיעה מבעל מקצוע העוסק בהתפתחות מוטורית מכיוון שיש עיכוב קטן ובגלל דברים קטנים כמו זחילת הצפרדע וההתיישבות השונה.
    לאור היותי מדריכה להתפתחות תינוקות אני כמובן ממליצה על שיטה זו כאבחון ובתרגול היומיומי. בדרך זו יש הסתכלות מעמיקה על הסיבות ולא רק על סימפטום אי הזחילה והתרגול יעיל וידידותי לתינוק. אם תרצה, אתה מוזמן ליצור איתי קשר ואני אשמח לתת עזרה או פרטים נוספים.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו