חשש להיפוטוניה קלה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חשש להיפוטוניה קלה
    efbento1
    11/04/2011

    ביתי הקטנה בת 6 שבועות, כאשר במכתב השחרור מביה"ח נטען ל"היפוטוניה קלה". בהמלצת הרופאה לאחר לידה, בעלי ואני ביצענו לה תרגילי חיזוק גפיים וחגורת כתפיים. נכון להיום הקטנה מתנגדת בעת תרגילים, אולם ראשה עדיין נשמט לאחור ומטלטל קלות בעת הרמתה. בעת שכיבה על הבטן הקטנה בוכה קלות (היא לא אוהבת את המנח הזה) ומרימה את הראש באופן לא קבוע (מרימה ושומטת לסירוגין).
    ברצוני לשאול - האם מדובר במצב תקין מבחינה התפתחותית? האם זה לא מוקדם עבורה "להחזיק" את הראש בגיל כזה?

    אני מודאגת משום שבביקור נוסף אצל הרופאה, הנ"ל הפנתה אותנו לפיזיותרפיה ולתרגילים נוספים בבית.

    האם יש סיבה לחשש? האם ניתן לשפר את המצב וכן - ממה נגרמת חולשה כזו בלידה והאם זה סממן למשהו יותר רציני?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשש להיפוטוניה קלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשש להיפוטוניה קלה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    11/04/2011

    הי
    היפוטוניה היא מצב בו שרירי הגוף אינם חזקים מספיק והדבר גורם לקושי בשלבי ההתפתחות המוקדמים כמו בשכיבה על הבטן, הרמת הראש וכו. רק אם הדבר אינו מטופל הוא גורם גם לקשיים בשלבים מאוחרים יותר כמו בזחילה ובהליכה וכן הלאה.
    בגיל 6 שבועות אנחנו עדיין לא מצפים להרמת ראש קבועה ויציבה אבל להתחלה של תהליך זה.
    אם אתם מטפלים ומתרגלים הרי שאתם עושים את הדבר הנכון ואין סיבה לחשש.
    אני ממליצה בחום לטפל גם בעזרת ליווי התפתחותי לתינוקות בו תמצאו מענה יעיל, ידידותי לתינוק ומקיף להיפוטוניה. אשמח לעזור.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו