מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבים בלתי מוסברים בשינייםאולי29/01/2013
שלום, יש לי כאבי שיניים בצד אחד עליון של הפה כבר כמה שבועות. בעיקר אחרי אכילת מתוק ועובר כמעט תמיד לאחר שטיפה. הכאבים חזקים מאוד ומורגשים במוקדים שונים.לאחר צילום סטטוס ובדיקה באמצעות קור לא נמצא הגורם. החליפו לי סתימה חשודה, אך הכאב נמשך. האם הסיבה יכולה להיות דלקת חניכיים? האם ישנם גורמים נוספים שאינם נראים בצילומים? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בלתי מוסברים בשיניים - תגובה
ד``ר יחיאל אלפרן29/01/2013זה נובע בדרך כלל משחיקת אמייל או נסיגת חניכיים וחשיפת שורשים.הטיפול ביתי עם מדחות נוגדי חומציות כמו פרואנמל או סנסודיין.להשרת את המשחה על השיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שטיפת פה "קורסודיל"מישהי28/01/2013
שלום, הייתי אצל שיננית שעשתה לי ניקוי. היא אמרה לי לקנות שטיפת פה "קורסודיל" ולהשתמש בה בערב לאחר הצחצוח במשך 10 ימים.
אמרו לי שהשטיפה הזו מכתימה את השיניים לאחר השימוש בה. אני כמובן מודאגת מהעניין ורציתי לדעת האם אני יכולה להשתמש בשטיפה אחרת שדומה לקורסודיל ולא מכתימה את השיניים או גורמת נזק אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שטיפת פה "קורסודיל" - תגובה
ד``ר גלית כהן29/01/2013שימוש בקורסודיל לתקופה מוגבלת לא צובע את השיניים.
אבל את יכולה להחליף למשל לליסטרין או מרידול. החומר הפעיל חלש יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח רע מהפהשילה28/01/2013
שלום, אני סובלת מדלקת חניכיים ברמה בינונית. אני סופר נקייה מאז ומתמיד, אך דווקא העודף ניקיון כנראה שגרם לדלקת חניכיים (צחצוח חזק מדי-נסיגת חניכיים)
לאחר טיפול אצל השיננית, אני מקפידה כבר חודשיים על צחצוח נכון ושימוש בחוט דנטלי, ועדיין- הריח של החוט הדנטלי לאחר שימוש רע מאד, ויש לי ריח רע מהפה. מה עליי לעשות? ברור לי שהריח הוא משאריות האוכל בין השיניים, לפי החוט הדנטלי. כיצד מטפלים?? אני כבר נואשת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח רע מהפה - תגובה
ד``ר גלית כהן29/01/2013נסי להוסיף גם מי פה לטיפול שלך לאחר הצחצוח. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת חניכיםמיקי28/01/2013
הונחתי לשטוף את הפה עם דקפינול ומרוח גל דקפינול
האם ניתן לבצע זאת אחד אחרי השני הוא שצריך מרווח זמן בינהם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת חניכים - תגובה
ד``ר יחיאל אלפרן28/01/2013לא משנה מרווח הזמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שיניים לאנשים עם פוביהשרה28/01/2013
אני זקוקה להמלצה לרופא שיניים שמטפל באנשים עם פוביה דנטלית בחיפה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול שיניים לאנשים עם פוביה - תגובה
ד``ר גלית כהן29/01/2013הפורום אינו רשאי להעביר המלצות על רופאי שיניים.
חפשי באינטרנט לפי טיפולי שיניים בטשטוש ובהרדמה כללית. רופאי העוסקים בכך מסוגלים לתת את כל הספקטרום של טיפול בחרדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זהיעל28/01/2013
שלום,
מה זה לומינירס נתקלתי במושג הזה ואני לא יודעת מה זה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה זה - תגובה
ד``ר יחיאל אלפרן28/01/2013נא לפנות לפורום שיקום הפה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח רגנרטיבי או בלימה?מורן27/01/2013
שלום רב,
אני חייל בן 21.
הגעתי לרופא השיניים הצבאי בשל כאבים ודימום מהחניכיים שהחל בפתאומיות. הוא הפנה אותי לפריודונט צבאי, שם אובחנו כיסים עמוקים (לצערי איני יודע כמה מ"מ). הוחל טיפול שמרני (הקצעת שורשים + אנטיביוטיקה סיסטמית), ולאחר בדיקה נוספת עלה הצורך בניתוח רגנרטיבי בחמישה מוקדים.
בתור אדם שאוהב לשמוע חוות דעת נוספת, בייחוד לפני הליך כירורגי, הלכתי לפריודונט אזרחי מוכר בתחומו שהמליץ על ניתוח בלימה (דילול כיסים) בארבעה מוקדים ואמר שלטעמו אין טעם בניתוח רגנרטיבי.
היתרון של טיפול בצבא הוא כיסוי מלא של הניתוחים, ובאזרחות - מקצועיות לטעמי גבוהה יותר (כמובן ללא סבסוד).
ממה יכול לנבוע ההבדל בין הטיפול הנדרש?
מה דעתכם? מה עליי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח רגנרטיבי או בלימה? - תגובה
ד``ר יחיאל אלפרן27/01/2013על פניו נראה שהרופא הצבאי נתן לך איבחון וטיפול טובים מאוד לפי הפרוטוקול אם באמת אובחן לך מחלת חניכיים אגרסיבית, זה תואם את הגיל שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן, האם חובה לבצע שתל?דוד27/01/2013
שלום רב,
עקרתי שן (36) לאחר שלפי 4 שנים בניתי עליה כתר :-)
אני בדעה שלא לעשות כלום לאחר העקירה.
המנהל שלי אמר לי היום שלא עוד הרבה זמן השיניים באותה לסת יתחילו להתנדנד.
אני בן 46.
האם בהכרח עקירת השן והשארת "חלל" גורמת לבעיות בשאר השיניים / יציבות?
האם יש פתרון מומלץ ביותר ולאחריו פתרונות פחות יעילים או שכל מקרה לגופו?
גשר / שתל ?
תודה,
דוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שן, האם חובה לבצע שתל? - תגובה
ד``ר יחיאל אלפרן28/01/2013אובדן של שן גורמת לתזוזה (לא לניידות ואובדן) של שיניים סמוכות ונגדיות זה הכלל אבל יש יוצא מן הכלל ,תפנה לרופא המטפל שיעריך את המצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
דוד28/01/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כללי-בריאות הפהשלומי כהן27/01/2013
שלום רב ואחה"צ טובים ונפלאים לכולם.
שלום.היי.רק רציתי לשאול ולהגיד כמה דברים:(ייתכן וכבר אולי שאלתי את זה).
1) רציתי לשאול האם שטיפת הפה קולגייט פלאקס הוא צובע את השיניים???לא נכון??אין לא נטייה לצביעה או להכתמת שיניים נכון???
פשוט אני משתמש בו בפעמיים שאני מצחצח שיניים בלילה ובבוקר..ורציתי לשאול אם המוצר יכול לצבוע לי את השיניים??
2) האם זה בסדר לצחצח ככה שיניים במשחת שיניים קולגייט טוטאל ומי פה קולגייט פלאקס???זה נחשב צחצוח טוב..מה גם שאני רוצה להגיד שאני מצחצח פעמיים בלילה לפני השינה ובבוקר שאני קם מה גם שלפני כל צחצוח...הבסיס שבו אני מתחיל זה ניקוי לשון בעזרת מנקה לשון שקניתי......זה בסדר ככה??זה טוב??
3) רציתי לשאול האם זה מוגזם להשתמש בפעמיים שאני מצחצח שיניים עם השטיפת פה.......או שאני צריך להוריד את המינון....כי אני משתמש בו פעמיים בלילה ובבוקר אחרי צחצוח שיניים בקולגייט טוטאל......זה מוגזם עם השטיפת פה..או שזה בסדר גמור??
מחכה לתשובה ושיהיה לכולם יום פשוט מ-ע-ו-ל-ההההההה...
שלומי כהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כללי-בריאות הפה - תגובה
ד``ר עדי אריאלי27/01/2013שלום שלומי,
מומלץ לצחצח שיניים פעמיים ביום (בוקר וערב) ואפשר לשלב גם שטיפות פה המכילות פלואוריד.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכללי-בריאות הפה
שלומי כהן27/01/2013שלום רב וערב טוב ד"ר עדי אריאלי.
שלום רב לך ד"ר עדי וערב טוב.
שלום.היי רק רציתי להגיד בתגובה למה שאמרת שקודם כל אני מצחצח שיניים פעמיים ביום
בלילה לפני השינה ובבוקר שאני קם.מה גם שלפני כל צחצוח הבסיס שלי הוא ניקוי לשון שאני משתמש עם מנקה לשון......בכל צחצוח בלילה ובבוקר.
עכשיו אני משתמש במשחת שיניים קולגיט טוטאל ומי פה קולגייט פלאקס.עכשיו רציתי לשאול האם זה לא מוגזם להשתמש במי פה בשני הצחצוחים..או שזה בסדר גמור להשתמש בזה בשני הצחצוחים בכל יום???
מחכה לתשובה ושיהיה לך המשך ערב טוב.
נ.ב:
-משחת שיניים קולגייט טוטאל היא בסדר..זה טוב לצחצח בה???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בדלקת חניכייםמלי27/01/2013
שלום רב ! איך מטפלים בדלקת שיניים ? כניראה חריפה . האים מי מלח יכול להיות
במקום מי פה שאל המדפים ? יש לי רגישות להם . תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בדלקת חניכיים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי27/01/2013שלום מלי,
דלקת חניכיים יכולה להיגרם מהרבה סיבות, ולכן עלייך תחילה להיבדק אצל רופא השיניים ולקבל אבחנה ובהתאם לכך טיפול. מי מלח לבדם אינם הפתרון.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלות שיניים ביום אחדסיון27/01/2013
אני רוצה לבצע השתלת שיניים ביום אחד, ורציתי לשאול אם זה כרוך בסיכונים מסויימים וכמה ימי מחלה זה ידרוש?
המרפאה שחשבתי לעשות בה זה איזי סמייל בת"א של ד"ר לוקס...ששמעתי עליהם המלצות. מישהו מכיר ועשה ויודע להגיד מה מצפה לי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלות שיניים ביום אחד - תגובה
ד``ר עדי אריאלי27/01/2013שלום סיון,
השאלה היא למה מתכוונים כשאומרים "השתלות שיניים ביום אחד", שהרי זה מושג שיווקי ופירסומי ואינו רפואי. ישנם מקרים מסויימים בהם ניתן לבצע באותה הפגישה את העקירות הדרושות, את השתלים הדנטליים ולקבל שחזור זמני מיידי. החוכמה בביצוע פרוצדורה שכזו היא בחירת המקרה המתאים לכך. אם המקרה מתאים אז מדובר בקיצור משמעותי של התהליך הכירוגי והשיקומי, אבל... אם המקרה אינו מתאים אז התוצאה נדונה לכשלון צורם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 שאלות חשובות..אסנת26/01/2013
שלום.
רציתי לשאול כמה שאלות..
אני בת 23 וכשהייתי קטנה שברתי את אחת השיניים הקדמיות, כמובן שהשלימו לי את השן ואחרי כמה שנים הציפוי נשבר לי שוב ושוב השלמתי היום אחרי כמה שנים שאני מסתכלת על השן רואים מין סדק כזה והפס שבו נשבר השן קצת בולט במיוחד באור. וגם רואה חוסר אחידות קצת בצבעים.. רציתי לדעת האם יש אפשרות לעשות ציפוי מחדש , למרות שהציפוי שכרגע לא נפל הוא בסדר פשוט זה נראה די בולט בזמן האחרון.. ואם לא ציפוי איזה דרך יש עוד?? (שמעתי על כתר אבל אני מפחדת שלא תהיה אחידות בצבעים ליד השיניים האחרות למעלה...
ושאלה נוספת , האם טיפול שורש הוא כואב? עם בלי זריקה?
תודה ושבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 2 שאלות חשובות.. - תגובה
ד``ר עדי אריאלי27/01/2013שלום אסנת,
אם חומר השן הנותר הוא מספק אז שחזור באמצעות חומר פלסטי בצבע השן (כפי שעשו לך עד כה) הוא אפשרי. אולם, אם לא נותר מספיק חומר שן, אז ניתן לבצע ציפוי חרסינה (למינייט) או כתר. לגבי התאמת הצבעים- אם מבוצע על ידי רופא מיומן וקפדן, לא צריכה להיות בעיה. בחרי ברופא העוסק בשיקום הפה ובעל ניסיון בטיפולים אסתטיים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח רע מהפה אחרי טיפול מקיף של הפהיוני26/01/2013
לפני 3 חודשים באתי לרופא שיניים עם שן טוחנת חצי שבורה רקובה מלאה בעששת ומוציאה ריח רע, הרופא אמר שצריך טיפול שורש אבל כשבאתי אליו הוא אמר שבסוף שהוא מפחד לעשות טיפול שורש שלא תשבר לי כל השן ופשוט הוציא לי את העששת עם המקדחה שלו ועוד כמה כלים לא שמתי לב ושם סתימה לבנה, אחרי הטיפול אני עדיין מרגיש שיוצא משם טעם רע של שן רקובה, למרות שהצבע של השן השתנה בחזרה ללבן (היה דלקת), מה היא הסיבה? האם הוא היה צריך לעשות לי טיפול שורש בסופו של דבר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח רע מהפה אחרי טיפול מקיף של הפה - תגובה
ד``ר יחיאל אלפרן28/01/2013צריך לחזור לרופא המטפל שיבדוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפרים משתחרריםליאור25/01/2013
היי
בעלי עבר עקירה עם תפרים לפני יומיים
החוט של התפר מתחיל להשתחרר
אין דימום
האם המצב הוא נורמלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפרים משתחררים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי27/01/2013שלום ליאור,
לרוב אין בעיה, אך בכל זאת אני ממליץ לגשת לרופא המטפל לבדיקת תקינות הריפוי באתר הניתוח
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבנת שינייםיעקב פסח25/01/2013
שלום רב, קיבלתי ערכת הלבנה שיניים הכוללת סד ומזרק ג'ל עם ריכוז של 20% carbamide peroxide.
האם כדאי להשתמש בחומר זה ?
האם הוא יכול לפגוע בשכבת האימייל של השן ? האם הריכוז גבוה מדי ?
איזה השלכות רעות יכולות להיות כתוצאה משימוש בחומר זה ? השלכות בטווח הקצר והארוך.
בתודה מראש, קובי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי27/01/2013שלום יעקב,
ערכת הלבנה זו יכולה להימסר רק במרפאת שיניים והתהליך צריך להיות מבוצע בפיקוחו ובהדרכתו של רופא שיניים. שימוש לא נכון בחומר ההלבנה עלול לגרום נזק.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם כך איך יתכן
יעקב פסח27/01/2013שמכוני אסתטיקה נותנים חומר זה, לאחר בדיקה של השיניים ע"י רופא, לכל הבא ליד ?
שהרי הערכה המסופקת הינה ערכה ביתית ורופא לא יכול לפקח על כך בביתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




