מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מדוע פסחו עלי ?יקי06/01/2013
שלום רב
ב4.1 שאלתי שאלה : מה זה AVN ? ומה ההשלכות ?
פסחו עלי . אודה לכם אם תתיחסו.
בברכה יקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדוע פסחו עלי ? - תגובה
ד''ר יונה יניב08/01/2013AVN זה ראשי תיבות של avascular necrosis . תלוי איפה יש לך. הפירוש הוא בעיה באספקת דם לאיזור מסוים בעצם או לעצם מסוימת. כמובן בתלות באיזור הפגוע - ההשלכות והטיפולים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצרות חוליות l3-4מיכל י.05/01/2013
אימי בת ה 84 נפלה לפני כחודשיים בסיטי גילו שבר בחוליה l 4, אולם גם מצאו הצרות בין החוליות l 3-4, יש לה כאבי תופת בעיקר בלילה בשכיבה שמקרינים לישבן ולאחורי הרגלים, לאחר טיפול פיסיוטרפי הכאבים מתגברים,היא לוקחת משכחי כאבים שלא ממש עוזרים, האם יש דרך נוספת להקל על כאביה? והאם יש סיכוי לריפוי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצרות חוליות l3-4 - תגובה
ד''ר אלון בורג06/01/2013שלום רב
במידה ומדובר בכאבים שהחלו עקב הנפילה, הטיפול בד"כ הינו תרופתי בשלב ראשון.
במידה ולא עוזרים הטיפולים התרופתיים ניתן לשקול פרוצדורה בה ממלאים את החוליה השבורה בחומר מתקשה שמפחית הכאבים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בגב תחתון ובאיזור חיבור האגןניצה04/01/2013
אני בת 66. סובלת מכאבי גב שנים רבות מאוד. ההתקף האחרון החל לפני כ3 שנים ומאז כמעט אינני זוכרת את עצמי ללא כאב. עשיתי עשרות טיפולי כירופרקטיקה, דיקור, טיפולים במרפאט כאבף ,מזוטרפיה, אפידוראל, פיזיוטרפיה והידרוטרפיה. עלי לציין שבבדיקות רנטגן, ct גב, מיפוי עצמות לא נתגלו הסיבות לכאבים. אומנם יש בלטים ודיסק פרוץ, אך כול יתר הממצאים אופיניים לגיל.בערך בפברואר 2012 התחילו כאבים עזים בחיבור בין הירך לאגן בצד הימני של הגוף. מאז קיבלתי 3 פעמים זריקות קורטיזון עם 2 מ"ג, במארץ, יוני וסוף נטבמבר, כש הרופא הגדיר את הבעיה כבורסיטס. עכשיו יש לי שוב כאבים איומים באיזור זה. אני לוקחת אטופן כבר 6 ימים. הומלץ לקחת שבועים. לפני 3 ימים החלו כאבים מאוד חזקים באיזור גב תחתון בצד שמאל,הצד השני של הגוף. כדורי הרגעה כמו אקמול ורוקסט פלוס אינם עוזרים.
1. האם מותר לקחת זלידיאר כש לוקחים אטופן, רסיטל ואלרגי אקס ואהסטון( נגד אלרגיה, התחילו לי פריחות בעור), ומה שהכי חשוב מה ניתן לעשות כאשר הכאבים כמעט אינם עוזבים אותי ולא נותנים לי רגע של רגיעה?
2. מה לדעתכם מקור הכאב?
תודה עבור התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בגב תחתון ובאיזור חיבור האגן - תגובה
ד''ר אלון בורג06/01/2013שלום רב
נראה כי עברת בירור מקיף למקור הכאבים.
הייתי מנסה לגשת למרפאת כאב למצוא את הפתרון הנכון בשבילך.
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאי סריקה טומוגרפית ממוחשבתניסים03/01/2013
שלום וברכה אני צריך בבקשה שתפרש לי את התשובה שקיבלתי :
CT- שינויים ניווניים במבנה הגרמי.
בגובה L2-L3: בקע דיסק דיפוזי, גורם ללחץ על השק הטיקלי. היצרות פורמינלית דו צדדי.
בגובה L3-L4: בקע דיסק דיפוזי, גורם ללחץ על השק הטיקלי. היצרות פורמינלית דו צדדי.
בגובה L4-L5:בלט דיסק דיפוזי, גורם ללחץ על השק הטיקלי. היצרות פורמינלית דו צדדי.
בגובה L5-S1:בקע דיסק אחורי, נושק לעצב ההיקפי מימין
בבדיקה אחרת - EMG OF THE RT VASTUS MEDIA,' TA AND SOLEUS SHOWED DENERVATION RT L2-3-4-5-S1 RADICULOPATHY
T.LEMBERG* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאי סריקה טומוגרפית ממוחשבת - תגובה
ד''ר אלון בורג06/01/2013שלום רב
נראה כי מדובר בלחץ על שורשי עצבי הרגליים שנובע משינויים ניווניים בעמוד השדרה.
פנה לאורטופד או מומחה עמוד שדרה ליעוץ נוסף.
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר מאמץ ברגלאני02/01/2013
שלום רב. עשיתי מיפוי עצמות והתוצאה שהתקבלה: הדגשה מוקדית בשליש האמצעי עצם הטיביה משמאל מתאים לשבר מאמץ וכן shin splints קל. אשמח לדעת: 1-מה זה אומר? 2-ממה יכול להיגרם שבר מאמץ? 3-האם זה יכול להיות כתוצאה מתאונת "צליפת שוט" שעברתי לפני כשנה? תודה רבה על המענה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר מאמץ ברגל - תגובה
ד''ר אלון בורג06/01/2013שלום רב
שבר מאמץ כשמו כן הוא - נובע ממאמץ יתר ברגליים עקב ריצות או הליכות מרובות.
אין קשר לתאונה.
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בשכם, כתף שמאלאסתי פרטוש02/01/2013
שלום רב, מזה חצי שנה יש לי כאב בשכם השמלית. הכאב מגיע ליד ולכתף השמלית. מאחר וגם כאב לי מעל לשד בצד שמאל שלחו אותי לאקו לב, לשלול בעיה לבבית והכל יצא תקין. האורתופד שלח אותי לאולטראסאונד סונר כתפיים וגם זה תקין. מה יש לי? הכאבים ממשיכים ומגבילים. אם זוהי דלקת, האם ניתן לראות ב us? האם יש הסבר מדוע כואב לי באזור החזה ? בברכה, אסתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בשכם, כתף שמאל - תגובה
ד''ר אלון בורג06/01/2013שלום רב
ממליץ לבדוק אפשרות של פריצת דיסק צווארית הגורמת לכאבים
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש ב CT מיאלוגרפיהאנונימי02/01/2013
שלום,
בבדיקת CT מיאלו שעשיתי לאחרונה מצאתי "גוש" באזור L1~
מצורפת תמונה.
מאחר ואני אראה את הרופא רק בעוד כשבועיים, אודה לך אם תוכל להעיף מבט ולחוות את דעתך מה זה יכול להיות - ברור לי שאתה לא תתחייב על התמונה, אני רק מעוניין לדעת מה הן האופציות השונות שיכולות ליצור מחזה שכזה.
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש ב CT מיאלוגרפיה - תגובה
ד''ר אלון בורג06/01/2013שלום רב
התמונה לבדה ללא רצף תמונות ויכולת לבדוק את החולה לא אומרת כלום.
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב תחתון ומותן ימניתמיכל01/01/2013
שלום רב
מזה כשנה אני סובלת מכאבי גב תחתון בעקבות ישיבה ממושכת במסגרת עבודתי. ביקרתי אצל אורטופד לפני מספר חודשים שהמליץ על התעמלות מתאימה ורשם לי ארקוקסיה, ללא שיפור. לפני מספר שבועות התחלתי טיפול אצל אוסטיאופט. הכאבים מעט פחתו אך החלו כאבי גב בצד המותן הימני. לדברי האוסטיאופט הרגל נכנסת מידי פנימה, לתוך עמוד השידרה (אינני זוכרת את התיאור המדוייק שלו). כמו כן, הבחנתי שרגל שמאל נגררת, כלומר נשארת פאסיבית יותר. אני מעוניינת בעזרה נוספת ובבדיקה יסודית, עם מעט חוסר אמון לגבי האנשים שטיפלו בי עד כה. אינני יודעת כיצד לפעול או למי לפנות. אני מתגוררת באיזור המרכז
תודה מראש
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
כפיר בן גליל01/01/2013הי מיכל, אני מטפל ברפואה סינית ומאמן כושר כבר מספר שנים
את מוזמנת להתקשר לייעוץ, כפיר בן גליל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול לא יעזור לך אם לא ילמדוך
רפי עשת08/01/2013לשכב ולשבת נכון.
לכן חשוב שתלמדי...
ראי שלל פרטים באתר שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איחוי לא ישר של שבר בפמוראודי01/01/2013
שלום ד"ר
בעלי בן 28 שבר לפני חצי שנה את עצם הברך בחלק התחתון .
כיום הוא החלים אך האורטופד מסר לנו שעל פי הצילומים האיחוי הינו הזווית של 90% ולא כ"כ ישר.
האם יש איזה סיכוי שבעתיד הרחוק האיחוי הלא ישר יסב לא איזה נזק ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איחוי לא ישר של שבר בפמור - תגובה
ד''ר אלון בורג06/01/2013שלום רב
יש לבחון המקרה לגופו.
לעיתים העיוות אינו מתקבל ויש לתקנו על מנת למנוע שינויים שחיקתיים והרס המפרק בעתיד.
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב תחתון- פיענוח תצאות סיטידנה31/12/2012
שלום רב לכם,
אשמח אם תוכלו להסביר לי תשובה ולרשום לי דרכי טיפול מתאימים של סיטי עמוד שידרה מותני
בפדיקול של חוליה L3 משמאל הודגם ממצא אוסטובלסטי מוגבל היטב בקוטר 1 ס"מ - ככל הנראה מדובר ב- bone island מומלץ לבצע מיפוי עצמות.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב תחתון- פיענוח תצאות סיטי - תגובה
ד''ר אלון בורג06/01/2013שלום רב
יש לפנות עם הCT לבדיקת אורטופד לראות מה משמעות הממצא במדיה ומדובר אכן באי גרמי אין צורך בטיפול כלל ממצא אקראי.
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה ההגבלות לאחר ניתוח פלטינות בצבא?עומר31/12/2012
עברתי לפני חודשיים ניתוח של פלטינות לאחר שעברתי תאונה שמו לי 3 פלטות ועשרה ברגים באזור הדיסלטי הומרוס ואלקרנון ואני בן 19 מה ההגבלות שלי בצבא? האם יגייסו אותי? ותוך כמה זמן אני אמור לחזור לתפקוד מלא אם בכלל? תודה עומר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה ההגבלות לאחר ניתוח פלטינות בצבא? - תגובה
ד''ר יונה יניב31/12/2012צפי של חזרה לתפקוד מלא!- בין חצי שנה לשנה. אינני יודעת מה טיב השברים ואיך נראית העמדה שלהם היום אבל באופן כללי - ייתכן וישארו הגבלות קלות בטווחי התנועה. אבל שוב, בהתאם לשברים ועמדתם אחרי הקיבוע - ייתכן וההגבלות יהיו גדולות יותר. גם אם אין בכלל הגבלות - לפי הצבא - שנתיים מזמן הקבוע הפרופיל הוא 64. הגיוס - לאחר שתסיים פיזיתרפיה או אם הגעת למצב תפקודי טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התחיל לי כאב ברכייםד``ר רם ירון30/12/2012
היי אני כבן 23 ואני ספורטאי, אני מתכוון לעסוק בתחום בשנים הקרובות ורציתי לשאול האם כדאי לי לשקול לקחת מגה גלופלקס? אני שואל מכיוון שהתחיל לי כאב ברכיים, האם יש לתרופה תופעות לוואי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מגה גלופלקס - תגובה
ד''ר יונה יניב31/12/2012אין למגהגלופלקס תופעות לואי, זהו תוסף מזון וכדאי ללכת להבדק ע"י אורתופד המתמחה בברכים לפני כל תרופה שהיא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בשוקי הרגלייםעדי30/12/2012
שלום.בת 32 ברקע אנמיה ותלסמיה מיינור.(לא מעשנת,ללא סכרת או השמנה).מזה כמה ימים חשה בתחושת כאב(כמו שירי תפוס או מתוח) בשוקיים האחוריות ברגליים(במיוחד בשוק שמאל).האיזור אינו נפוח או אדום.התעורר בי חשד לפקקת היות ואינני פעילה פיזית בשבועות האחרונים (ישנה כל לילה סביב 10 שעות ללא תזוזה).
האם יכול להיות כי מדובר בשריר תפוס או פקקת?האם עלי לבדוק זאת או לחכות שמא התחושה תעבור תוך מספר ימים?קצת מודאגת.תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
כפיר בן גליל31/12/2012הי, האם את פעילה באופן כללי? את יכולה ללחוץ בעדינות ולעסות את המקום, ולמתוח ולראות אם זה עוזר..
כפיר בן גליל מטפל ברפואה סינית ומאמן כושר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נעליים שקדמתן מוגבהת מעטדב ליברמן28/12/2012
שלום וברכה
רכשתי זוג הליכה של נעלי ניו בלאנס.
בשעת ההליכה הראשונה חשתי שיש מין מדרגה קטנה בקדמת הנעל,
כלומר הרגל אינה ישרה ונוגעת כולה ברצפה (דרך הנעל), אלא האצבעות מורמות
לאחר יומיים, שבהם הלכתי עם הנעל כ-12 שעות, יש לי רגישות ממש חזקה בגב התחתון
האם זה קשור?
האם נעליים מסוג זה יכולות להיות בריאות?
תודה מראש על ההתייחסות
דב ליברמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - כאבים בברך ימיןגלית27/12/2012
שלום, אני בת 42, מתעמלת (לא בחדר כושר) ובמסגרת עבודתי נוהגת וצועדת יחסית הרבה. לאחרונה התחלתי לסבול מכאבים חזקים בברך ימין עד כדי צליעה. קיבלתי טיפול אנטי דלקתי שהקל ויש ימים גם ללא כאבים. ביצעתי בדיקת אולטראסאונד שהייתה תקינה ולדברי האורטופדית מדובר בשחיקה כרונית של הסחוס, בעיה שאין לה פיתרון ורק תחמיר עם הזמן. כיום הכאבים מתבטאים בקימה מישיבה לעמידה ובהליכה ובימים של כאבים חזקים גם בזמן מנוחה. הומלץ לחזור לפעילות גופנית, להשתמש בברכיה בזמן הפעילות ומדרסים. אבקש לדעת אם אפוסתרפיה או פיזיוטרפיה יכולות להקל? האם יש תוסף מזון, טיפול טבעי וכל סוג אחר של טיפול שיכול להקל על הכאבים? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
כפיר בן גליל28/12/2012חיזוק של שרירי הרגליים יקל על הברך, כמו כן דיקור סיני וטווינא יעזרו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)

.jpg)




.jpg)