מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חבלה בשוקגאיה14/11/2012
אני בת 22, במהלך ירידה במדרגות מעדתי ונחבלתי בשוק, ביומיים הראשונים כאבה לי המכה אך יכולתי ללכת, ביום השלישי קמתי עם נפיחות נוראית ברגל וכאבים עזים ולא יכולתי לדרוך, אחרי כשבועיים עברתי מיפוי עצמות ונכתב שיש לי פריאוסטיטיס, מה זה?
למה בימים הראשונים הצלחתי ללכת ואח"כ הכאבים וההגבלה החמירו (במשך חודש כמעט לא יכולתי לדרוך על הרגל והייתה נפיחות קשה)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חבלה בשוק - תגובה
ד''ר אלון בורג18/11/2012שלום רב
בתשובה במיפוי העצמות הינה כי יש קליטה במעטפת העצם. זוהי תוצאה ישירה של החבלה. אין צורך להתייחס במיוחד אלא לקחת נוגדי כאבים ולהמתין בסבלנות עד יחלפו הכאבים.
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופה ..אנונימית14/11/2012
אני בת 16 ולפני 6 שנים כבר העירו לי שאני לא עומדת זקוף ולפני 4 שנים הלכתי לאורטופד שהסביר כי יש לי סקאליוזיס והמליץ על פיזיותרפיה , לא התייחסתי להצעה ברצינות .. לפני כ שנה וקצת התחילו לי ממש כאבים הגב , אני מרגישה מעין לחץ בלתי מוסבר וכאבים נוראיים בעצם הזנב , כול פעם כשאני שמה תיק בית ספר על הגב אני מרגישה שהגב כמו פלסטלינה פשוט מתעקם עוד ועוד , אני גם ממש לא מצליחה ליישר אותו כי זה כואב לי , אני מכריחה את עצמי ללכת ישר אבל אז נשברת מרוב כאבים ובנוסף הכאבים והלחץ המורגש מתפשטים לזרועות ... בעקבות הכאבים פניתי לפרופסור המתחמה בעמוד השדרה הוא שלח אותי למיפוי עצמות ולרנטגן , אני אמורה לחזור אליו בשבוע הבא אבל בנתיים אני נורא לחוצה כי ע"פ הפענוח של המיפוי עצמות " ממצאים: במיפוי נראתה עקמת גבית ומותנית בולטת למדי.
קיימת לורדוזיס בולטת בחתכים הסגיטלים של בדיקת הספקט " וע"פ פענוח הרנטגן נמצא כי יש לי סקליוזיס " s " וקיפוזיס גבית .רציתי לדעת עד כמה המצב יכול להיות גרוע לפי הנתנוים שצירפתי ולפי הכאבים שמהם אני סובלת , האם יש מצב שאצטרך לעבור ניתוח או מה בכלל אצטרך לעשות והאם המצב יכול לחזור להיות תקין עם טיפול נכון ?
אשמח לתשובה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחופה .. - תגובה
ד''ר אלון בורג18/11/2012שלום רב
ההחלטה על טיפול ניתוחי קשורה במידת העקמת, כלומר כמה מעלות יש והאם יש סיכוי שתתקדם.
ממליץ שתתאזרי בסבלנות עד לפגישה עם מנתח עמוד שדרה, ואז תשבו בשקט ותדיינו את האפשרויות.
לגבי כאבים, ממליץ על טיפול בכאבים, פיזיותרפיה, שחייה וכולי.
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעמלות אירוביתאורנה14/11/2012
שלום רב,
בתי בת ה-21 סובלת מספר שנים מכאבי גב שהחלו בזמן שלמדה בלט והיפ הופ ובבדיקת c.t לא נמצאו שום ממצאים המסבירים זאת. אורטופד הציע שתעשה מיפוי עצמות אך היא נרתעה מבדיקה זו.כאבי בגב מתגברים כתוצאה מהליכה ממושכת או נסיעה באוטובוס או הרמת משאות כבדים- והיא משתדלת להמנע מכך. כיום, בתי החלה ללמוד הדרכת התעמלות אירובית ועיצוב הגוף ומרגישה טוב בשעורים, לא מרגישה שום השפעה לרעה על הגב. האם יש בספורט זה סיכון לגב? היא שמעה מפי אדם שאינו מקצועי כי הקפיצות המרובות עלולות לגרום לפריצת דיסק. האם זה נכון ואיך אפשר להשמר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללמוד להקשיב לגוף
כפיר בן גליל14/11/2012הגוף שלנו מאד חכם, ואומר לנו מה נכון לו. כאשר התעמלות מסויימת
אינה מתאימה הוא יאותת. כל אחד שמתאמן באופן סדיר עם מודעות, יודע
זאת..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתעמלות אירובית
אורנה14/11/2012אבקש התיחסות נוספת מעט מפורטת יותר של רופא אורטופד לשאלתי לגבי סכונים (אם יש) לגב כתוצאה מהתעמלות אירובית עם קפיצות מרובות. בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתעמלות אירובית - תגובה
ד''ר אלון בורג18/11/2012שלום רב
מה שחשוב זה מידת הכאבים.
במידה וההתעמלות מועילה לה ולא גורמת לכאבים אדרבא שתמשיך ותהנה.
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהלורן13/11/2012
אני לא יודעת אם אני שואלת את השאלה במקום הנכון(אם לא אשמח אם תפנו אותי לפורום המתאים).
אני בת 26 ,סבלתי במשך מספר חודשיים מכאבים בראש בצד השמאלי,בשבועיים האחרונים בנוסף לכאב ראש יש לי כאבים איומים בכל איזור העורף,צוואר,באחורי הראש,וזה ממשיך להתפשט גם לאיזור הגב יש לזה תחושה של דלקת בכל האיזור האחורי של הגוף מאחורי הראש עד אמצע הגב.אני מורחת משחות אבל ללא שיפור. הייתי אצל רופא משפחה שלצערי לא ממש הסביר ממה זה נובע הוא נתן לי מרשם לתרופה בשם אורקקוסיה.הבנתי שזו תרופה מאוד חזקה האם מומלץ לקחת?(מותר לבצע פעילות גופנית בזמן לקיחת הכדורים או שאין קשר?)זו באמת יכולה להיות דלקת?אשמח לדעת מה הסיבה לכל הכאבים האלה.תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר אלון בורג18/11/2012שלום רב
כאיב ראש אחוריים יכולים להגרם עקב בעיות בצוואר.
מציע לקחת את הכדורים ובמידה ולא עוזרים לפנות שוב לרופא משפחה ולאורטופד.
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טניס אלבובתיה13/11/2012
שלום. אני סובלת מטניס אלבו מזה כמה שנים. הפנו אותי לטיפול בגלי הלם. שאלתי היא? אני פדיקוריסטית האם בזמן מתן הטיפול אני צריכה להפסיק לעבוד? אודה לכם על תשובתכם המהירה.כל טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טניס אלבו - תגובה
ד''ר יונה יניב19/11/2012מנוחה מעבודה ירגיע את הכאב אבל אין קשר לטיפול בגלי הלם. ניתן להמשיך לעבוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בברךאני13/11/2012
שלום רב, בת 38, מזה כחודשיים וקצת אני סובלת מכאב בברך שנבע מתנועה לא נכונה. טופלתי במשחות אנטי דלקתיות ובארקוקסיה 90 מ"ג. נשלחתי לאולטרסאונד, שעשיתי לאחר שסיימתי סבב ראשון של נטילת כדור אחד במשך 10 ימים. התוצאות הראו שיש לי דלקת במדור הפנימי של הברך - הmcl מעובה עד 0.5 ס"מ. האורטופד עשה בדיקה שהראה שמבחינה נוירולוגית הברך בסך הכל בסדר. לאחר כשלושה שבועות שוב ביקרתי אצל רופא משפחה והתלוננתי עדיין על כאבים בברך שמשפיעים עליי. הרופא נתן לי סבב נוסף של ארקוקסיה 90 מ"ג. נותר לי עוד כדור אחד לקחת בסבב השני ועדיין הכאבים יחסית חזקים, יש שיפור מזערי ברמת הכאב. מה אתם ממליצים לי לעשות? איזה סוג של טיפול אני צריכה? אשמח לכל עצה. ומתי כדאי מבחינה רפואית לחזור ולהתעמל. מזה כשלושה שבועות הפסקתי לגמרי להתעמל.
תודה רבה על עזרתכם,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם תרופת סבתא יכולה לעזור?
אני13/11/2012האם תרופת סבתא - ערבוב של חלמון הביצה וכף כורכום ומריחה על המקום הכואב יכולה לעזור? ואם כן לכמה זמן צריכים לעשות חבישה שכזאת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיותר מאשמח לתגובה....מחכה לתשובתכם
אני17/11/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים בברך - תגובה
ד''ר אלון בורג18/11/2012שלום רב
סונר אינו מספיק לשלול קרע בסהרון.
יש לפנות שוב לאורטופד ובמידה ויהיו סימנים לקרע כזה, אזי יש לשקול ביצוע בדיקת MRI לברך.
בכל מקרה מומלצת גם פיזיותרפיה לברך.
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריצת דיסק דחוףףףףקורין13/11/2012
שלום רב אני בת 27 וסובלת מכאבי גב עם הקרנה לרגל ימין בתוצאות של הסיטי רשום שבl5-s1 מרווח דיסקלי מאוד מוצר, הודגמה פריצת דיסק גדולה מדיו-לטרלית מימין גורמת ללחץ קשה על שק התקאלי ובמהלך של שורש הסמוך ממוצאו עד למעבר פורמינלי. תעלה ספירלית מוצרת עד 5.8 מ״מ. הבלט דיסק האחורי גורם ללחץ קל במהלך של שורש השמאלי, אך אינו מעובה. אשמח לדעת מה הכוונה ומה צריך לעשות כי אני מאוד סובלת ולא יכולה לעשות פעולות בסיסיות בגלל הכאב....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריצת דיסק דחוףףףף - תגובה
ד''ר אלון בורג18/11/2012שלום רב
תוצאות הCT מתאימות לתלונותיך.
פריצת דיסק הינו מצב בו דיסק בעמוד השדרה לוחץ על שורש עצבי ולכן גורם לכאבים חזקים.
בד"כ (מעל ל90%), הכאבים עוברים מעצמם תוך חודשיים.
במידה ולא, ממליץ על פנייה לאורטופד עמוד שדרה שישקול ניתוח מול הזרקה סלקטיבית לשורש.
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסתיידות בכתף שמאל וכאביםד``ר רם ירון12/11/2012
שלום רב,
היום עברתי בדיקת אולטרסאונד בכתף שמאל, לאחר כאבים בני מספר ימים בזרוע שמאל המגבילים בתנועה וללא יכולת בהרמת היד. אציין כי הנני בת 28,לא ספורטאית באופיי. במשך 3 ימים אחרונים, לקחתי כל יום כדור ארקוקסיה.
לפי ממצאי הבדיקה: SUPRASPINATUS TENDON - עובי ומרקם תקינים, באזור האחיזה הודגמה הסתיידות גסה בגודל 0.9 ס"מ , כביטוי של טנדיניטיס מסויידת, ללא עדות לקרע. כל שאר הפרמטרים שנבדקו בהשוואה לכתף ימין הם : ב.מ.פ. ללא נוזל וללא עדות לקרע.
מהי המשמעות של הסתיידות זו? תוך כמה זמן משוער צפויה החלמה, ומהו הטיפול הראוי?
תודה מראש על המענה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסתיידות בכתף - תגובה
ד``ר רם ירון12/11/2012הסתידיות בכתף כואבות בדכ
והכאב מגיע לא צפוי
הסתידיות קטנות אפשר לטפל בנוגדי דלקת ואפילו זריקה
אך ההסתידות של כמעט 1סמ אני בדכ ממליץ על הוצאתה
תחת אולטראסאונד
בברכה
דר ירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
גלית12/11/2012תודה על המענה המהיר.
האם ההוצאה דרך אולטרסאונד כרוכה בניתוח? או שמא מדובר בהליך אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
ד``ר רם ירון14/11/2012לא בניתוח אלא בהכנסת מחט דקה לאזור ההסתידות בהנחיית אולטרא סאונד
בברכה
דר ירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות בקרסולצחי12/11/2012
שלום רב!
יש לי מתיחה ברצועה בקרסול ועבר כמעט חודש מאז
ועדיין הקרסול שלי נפוחה ועדיין יש כאבים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות בקרסול - תגובה
ד''ר אלון בורג12/11/2012שלום רב
ממליץ לפנות לאורטופד לבדיקה ולשקול טיפול פיזיותרפיה לקרסול על מנת לשקמו.
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיקום לאחר ניתוח שבר בטלוסכפיר11/11/2012
שלום רב , בתאריך 1.9.12 עברתי ניתוח וקיבוע שבר בכיפת טלוס ימין. הקיבוע באמצעות 8 מסמרים קטנים של 2.5 מ"מ בתוך העצם. ( תאונת אופנוע וכתוצאה מאימפקט אנכי עם הקרקע נשבר הטלוס )
ההנחיות לאחר הניתוח : 8 שבועות גבס , לאחר מכן הגעתי לביקורת שבה בוצע צילום רנטגן לבדיקת האיחוי והצלקת - תקין . ההנחיות : הורדת הגבס ושחרור לתקופה של 3 שבועות ללא דריכה,פיזוטרפיה פאסיבית ע"י פיזוטרפיסט והידרוטרפייה.
חשוב לי לציין שפיזוטרפייה והידרוטרפייה החלו לתת תחושה לכל הקרסול ברמת הרקמות ותחילת תזוזת מפרק שלא ע"י עומס דריכה. הפיזוטרפיסיים היו מאד זהירים ולא עבדו לי חזק על הרגל לנוכח ההנחיות של הרופא שלא לדרוך ופירשו זאת לתרגול עדין בלבד. מבחינתם הם לא מאמצים את הרגל עד שאתחיל לקבל דריכה.
שבוע שעבר ביקורת נוספת ללא צילום עם הנחיות הבאות : היות והמפרק ללא טווח משביע רצון מבקש להתחיל לדרוך ולבצע פיזוטרפיות והידרוטרפייה לחיזוק השרירים ברגל ,גיד אכילס ושרירי השוק. בגדול הוא לא היה מרוצה מהתוצאה של שלושת השבועות וציפה ליותר טווח תנועה.
אני שבוע אחרי עבודה קשה וכואבת עם מתיחות לגיד אכילס חיזוק שרירים ופתיחת טווח מפרק ( מאד כואב ) מציין שהנפיחות קיימת ולפי הרופאים נפיחות הגיונית נורמאלית לארועים אלה. הדריכה עם קביים עדיין מרגיש את הטלוס ואת הכאב של המשקל אך יש לציין שהטווחים משתפרים במעט אך לוקח זמן.
אני מעוניין לשאול האם הכאבים הגיוניים וזה חלק מההחלמה ? האם לא נדרש נעל מיוחדת היות והרופא אמר באופן די מזלזל " לא צריך כלום תתחיל לדרוך אפילו יחף או עם סנדלים " יכול להיות שזה ההומור שלו אבל בכל זאת החשש שלא יהיה לי נזק. כמו כן רק בעוד חודשיים ביקורת . האם ניתן לומר שבקצב הטיפולים היומיים והאימונים בבית טווח התנועה ישתפר עד לכדי 100 אחוז והאם אצליח לדרוך ללא קביים בקרוב ( כמה זמן זה לוקח עד שאין צורך בקביים ? ) במקרים כמו שלי .
תודה רבה
כפיר
צירפתי תמונה של צילום לאחר התאונה לפני הניתוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיקום לאחר ניתוח שבר בטלוס - תגובה
ד''ר אלון בורג12/11/2012שלום רב
שבר בטאלוס יכול לקחת זמן רב להתרפא.
יש לעבוד בפיזיותרפיה. לא בטוח שתצליח לקבל את כל הטווח בחזרה, אך זה פחות חשוב. יותר חשוב שלא יכאב בהמשך.
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך ד"ר בורג
כפיר12/11/2012תודה ד"ר בורג
הייתי מעוניין לקבל תשובה לשאלתי ביהבטי זמני החלמה ( אני בן 35 פעיל ספורטיבית ). תשובתך לגבי האם יהיו כאבים או לווא ושכנראה לא אשיג את כל הטווח מעלה הרבה סימני שאלה ואינה ממצא את הפוטנציאל כאן באתר.
מה זאת מבחינתך עבודה בפיזוטרפיה האם עבודה יומיומית כמו שאני מבצע הינה מקובלת ( אני חש בכאבים לאחר עבודה מאומצת ) האם לא כדאי לשים גרב אלסטית אורטופדית לתקופה הנ"ל. אשמח למתן תשובה מקצועית מבחינתך למקרים כמו שלי.
שוב תודה
כפיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיבוע PETדחוף11/11/2012
שלום,
אבא בן 65, החליק, עקב הנפילה,
צילום אגן וירך ימין: פמור ימין: שבר סגמנטלי מידשפת ופרטרוכנטרי
מהלך הניתוח- קיבוע פנימי בעזרת PET ארוך.
ללא דריכה על הרגל 6 שבועות.
ולאחר מיכן תהליך שיקום.
הבנתי מהרופא שאיחוי לוקח עד חצי שנה, ולאחר 6 שבועות מותר דריכה.
אז אם מותר לדרוך לאחר 6 שבועות ואין איחוי
1) זה לא יעקם את הרגל/ הליכה?
2) הקיבוע יזוז ממקומו יתאחה עקום?
3) כמה זמן בערך עד שיוכל ללכת ללא עזר?
4) מה ההבדל בין פלטינה לבורג PET?
האם בקיבוע כזה הולכים רגיל (ללא צליעה) לאחר שיקום?
קראתי באינטרנט, ש...
"הסובלים משבר בירך מתים בתוך שנה מהאירוע. הסיבוכים של שבר זה הם הופעת קריש דם העשוי לגרום לתסחיף ריאתי, אנמיה ודלקת ריאות"
זה נכון???????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיבוע PET - תגובה
ד''ר אלון בורג12/11/2012שלום רב
קודם כל נתחיל מהסוף - לא כל החולים מתים משבר בצוואר ירך בתוך שנה. זוהי שטות.
אכן יש תמותה כלשהי (עד 30%) תוך שנה מהשבר, אך הכוונה בעיקר לחולים הקשישים יותר והחולים יותר. בן 65 כל עוד אין מחלות רקע קשות שורד יפה מאד.
לגבי השיקום, לוקח כמספר חודשים ולעיתים יש צורך בעזרים כגון הליכון או מקל. זה תלוי ברמת התפקוד לפני השבר.
לגבי דריכה זה תלוי באופי השבר ובקיבוע. יש שברים שנותנים לדרוך עליהם מייד ויש שברים שממתינים מספר שבועות עד להתחלת חיבור השבר.
רפואה שלמה
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך
דחוף13/11/2012תודה על תגובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קפיצות בחלל הגבשירן10/11/2012
שלום, יש לי כבר חודש בערך קפיצות בחלל האמצעי של הגב. לא יודעת איך להסביר, זה מרגיש כמו כדור פינגפונג שקופץ לי בתוך הגב..אין לי בלוטה או משהו כזה אלא רק הרגשה מוזרה כמו בועות קופצות...
זה קורה לי רק בשכיבה. יש לציין שאני בת 27 בריאה לחלוטין, עובדת מןל מחשב רוב שעות היום. עשיתי צילום גב הכול תקין חוץ מעקמת ישנה שיש לי. זה קצת מלחיץ אותי, מה זה יכול להיות? אין מצב שזה גידול סרטני חס וחלילה....? איך מרגישים שיש גידול?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קפיצות בחלל הגב - תגובה
ד''ר אלון בורג12/11/2012שלום רב
מתיאורך איני יכול לעזור באבחנה. ממליץ בדיקה אצל אורטופד.
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בכתף ימיןמיטל10/11/2012
שלום רב, אני בת 36.5 ומזה כ- 10 ימים סובלת כאבים (לא חזקים) בכתף ימין.
הכאב "מטייל" לעיתים לחלק העליון של הזרוע, לעיתים לעצם הבריח בצד ימי ולעיתים לכתף ימין.
יש לציין שבכל התקופה הזו תפוס לי העורף חזק דווקא בצד שמאל, ואיזור הטרפז השמאלי (מתחת לעורף). מוזר שתפוס לי כבר 10 ימים ולא משתחרר. יש קשר בין הכאבים בצד ימין לבין העורף התפוס בצד שמאל?
על מה יכולים הכאבים בכתף/ בזרוע/ עצם הבריח בצד ימין להעיד?
לפעמים הכאב חד, הוא בא והולך, אבל זה כאב תדיר שמופיע מידי יום...
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בכתף ימין - תגובה
ד``ר רם ירון12/11/2012קשה לומר
ממליץ לך להבדק בידי אורתופד ובעזרת הדמיה נכונה אפשר יהיה לדעת את מקור הבעיה.
כמוכן פיזיותרפיה לצוואר ולכתף
בברכה
דר ירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפילה מאופניים על כתף ימיןעמית10/11/2012
בגיל 60 בכושר עם רקע לבבי ומזה 10 שנים שורה לבנה נמוכה. רופאת משפחה,מוקד טראומטולוג,צילומים אין שבר בכתף כנראה קרע חלקי או מלא בגיד סדק במרפק-לתרגל פתיחה מלאה 3 פעמים ביום כתף אין שבר כנראה ,תור לאורטופד רק בעוד חודש,תור לאולטרה סאונד כתפיים עודבשבועים מגבלת תנועת היד ,הולכת ומחמירה הכאבים עזים אקמול לא ממש עוזר ,אופטלגין אסור לי ,השורה הלבנה כ10 שנים נמוכה מתחת למינימום,nacid לא עי יש לי רגישות בקיבה גורמים לגסטריטיס, התור לפיזיוטרפיה ,בעוד מספר שבועות ינסו להקדיםף אני קורא בדפי מידע שדרושה פעולה מהירה, האם לאור קצב הטיפול הנ"ל איטי מדי האם כדאי ללכת למיון בכדי לזרז טיפול? האם למרות הקושי הכספי כדאי לזרז בפרטי? האם למרות הקושי כדאי בפרטי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפילה מאופניים על כתף ימין - תגובה
ד``ר רם ירון12/11/2012לא דחוף
תבצע סונר לכתף ותראה אותו לאורתופד. בנתיים פיזיותרפיה.
בברכה
דר ירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים וקשיחות גב תחתון במיוחד בבוקריוכי09/11/2012
לאחר כמה שבועות של כאבי גב בצד ימין במיוחד בבוקר בצעתי סי טי גב וזהוא הממצא החריג:יש סקלרוזיס במפרקים הסקרואיליאקיים יותר מימין ואילו בצילום רנטגן לפי הראומטולוג :בצילומי האגן רואים אוסטאופיטים די גדולים בפרקי sijs בצילומים מכוונים לפרקי si יש סקלרוזיס בצדדים האיליאקליאים של פרקים אלו והפרקים תקינים קבלתי כדור נבומטון 500 מג לשבועיים אומנם היתה הקלה אך הכאבים בגב התחתון ממשיכים להציק ויש לי הגבלה בתנועות במיוחד בבוקר האם יש טיפול נוסף האם יש בדיקה נוספת שעלי לעבור מה לעשות תודה יוכי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם אם יתקנו לך את הגב נניח
רפי עשת10/11/2012לא יעזור לך כלום והכאב ישוב בשמחה בגלל...
שאתה לא ישן נכון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים וקשיחות גב תחתון במיוחד בבוקר - תגובה
ד''ר אלון בורג12/11/2012שלום רב
במידה ומדובר בבעיה ראומטית יש לבצע מעקב אצל ראומטולוג על מנת למנוע התקדמות המחלה. ניתן גם לבצע פיזיותרפיה להקלה.
בברכה
ד"ר אלון בורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים גב תחתון
יוכי12/11/2012מה זאת אומרת התקדמות המחלה ? יש מצב שזה יחמיר? חשבתי שיש מצב לחזור לנורמה עם טיפול שונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיכול מאוד להיות, שאם תשכב נכון
רפי עשת20/11/2012הגב לא יכאב בבוקר.
במהלך השינה אתה מכופת וסוחט את עמוד השדרה.
הגב לא נח בלילה ואתה משלם על זה בבוקר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
כפיר בן גליל21/11/2012טווינא- שהיא סוג של פזיותרפיה עוזרת בהרבה מקרים, בהצלחה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)




.jpg)