למה כדאי לשתות ויסקי ומהם יתרונותיו הבריאותיים?

שתייה מתונה של ויסקי מונעת עלייה במשקל, משפרת את הזיכרון ומסייעת לתהליך העיכול, וכל זה בלי חמרמורת ביום שאחרי
מאת מערכת BeOK
| 06/11/2016 |
צפיות: 586
משמעות השם "ויסקי" בשפה האירית היא "מי החיים", על אף שבעבר הוויסקי היה פופולארי בעיקר בקרב עובדי בניין, קאובויז ואנשים עם תדמית קשוחה, כיום כל סוגי האנשים שותים אותו וכולם מסכימים עם המשמעות המילולית של השם שלו. אך נוסף על לשמח לבב אנוש, "מי החיים" מצדיקים את שמם גם בזכות היתרונות הבריאותיים שלהם.

להתייעצות שאלו את המומחים שלנו:
דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
תרופות סבתא
סוכרת אנדוקרינולוגיה
סרטן ורפואה משלימה
הפרעות זיכרון הפרעות קוגניטיביות

ויסקי נלחם בסרטן

שתייה מתונה של ויסקי יכולה להפחית את הסיכויים לחלות בסרטן. נוגדי החמצון שבוויסקי מונעים מהתאים בגוף להיקשר לקרצינוגן, גורם מסרטן אשר היקשרות איתו גורמת להם לעבור מוטציה ולהפוך לתאים סרטניים.

נוגדי החמצון שבוויסקי מפחיתים את כמות החמצון שמתרחשת בתאים ומנטרלים את הרדיקלים החופשיים – תוצרי לוואי של הגוף אשר משפיעים בצורה שלילית על חילוף החומרים וגורמים למחלות רבות, לרבות סרטן.

ויסקי מונע אלצהיימר

כמו כל משקה אלכוהולי, שתייה מוגזמת של ויסקי גורמת לשכרות ומזיקה למוח. אך חוקרים מצאו כי שתייה מתונה של ויסקי משפרת את היכולות הקוגניטיביות ומפחיתה את הסיכויים לחלות במחלות הפוגעות בתפקוד המוח, כמו דמנציה ואלצהיימר. הוויסקי מכיל חומצה אלגית אשר עוזרת להילחם ברדיקלים החופשיים אשר קשורים באופן ישיר למחלות מנטאליות המשפיעות על התפקוד הקוגניטיבי של המוח. יש לזכור ששתייה מוגזמת של אלכוהול, לרבות ויסקי, גורמת לתוצאה ההפוכה.

החומצה האלגית שבוויסקי מסייעת גם לשיפור יכולות הזיכרון. נוסף על כך, שתייה של ויסקי ממריצה את זרימת הדם למוח וכך היא מעודדת את מחזור הדם וייצור של נוירונים חדשים. מחזור דם תקין מביא למוח חמצן וחומרים מזינים אשר שומרים על הזיכרון חד וחריף.

ויסקי משפר את בריאות הלב

יין, וויסקי ובירה כהה הם בין המשקאות האלכוהוליים היחידים אשר שתייה מתונה שלהם יכולה להיטיב עם בריאות הלב. משקאות אלה שופעים בנוגדי חמצון אשר מפחיתים באופן משמעותי את הסיכון ללקות במחלות לב שונות כמו שבץ והתקפי לב. בעיקרו של דבר, הוויסקי הוא מעין מדלל דם שמונע קרישי דם, אשר אלה מונעים מהדם לזרום כראוי בעורקים.

ויסקי משפר את פעולת העיכול. המשקה מדכא רעב כאשר שותים אותו בזמן ארוחה והוא מונע אכילת יתר וכאבי בטן. בעבר הוויסקי אף שימש כתרופה נגד קלקול קיבה ונהגו לשתות אותו בתום ארוחות כדי להרגיע את הבטן לאחר האוכל.

ויסקי מומלץ לחולי סוכרת

לעומת משקאות אלכוהוליים אחרים, ויסקי מכיל כמות מעטה של סוכר. משכך, חולי סוכרת יכולים להרשות לעצמם לשתות צ'ייסר או שניים של ויסקי מבלי לדאוג לעלייה ברמות הסוכר בדם. נוסף על כך, מחקרים מצאו כי ויסקי אף מפחית את הסיכונים לפתח את מחלת הסוכרת והמשקה למעשה מאזן את רמות הגלוקוז בדם ומווסת את האינסולין בגוף.

שתייה מוגזמת של אלכוהול גורמת לעלייה במשקל ולאבדן מסת שריר, ושתייה מרובה של ויסקי לא יוצאת מכלל זה, בעיקר אם נלווה לשתייה קערה של אוכל עתיר שומן ומלח. אך הכמות הקטנה של הסוכר שיש בוויסקי הופכת אותו למשקה דל קלוריות. בוויסקי אין שומן וכולסטרול והוא מכיל כמות קטנה של נתרן. משכך, לאנשים אשר מנסים לשמור על המשקל מבלי לוותר על אלכוהול, כדאי לבחור לשתות ויסקי.

אלכוהול טוב או רע? תקראו בכתבות הבאות:
אלכוהול והשפעותיו - מחקרים
אלכוהול מונע התקף לב חוזר
צריכת בירה מתונה מסייעת למנוע סרטן כליה
אילו תרופות אסור לערבב עם אלכוהול?
יין אדום: למה כדאי לשתות כוס יין אדום לפני השינה?

סיבה נוספת שבגללה כדאי לבחור ויסקי על פני משקאות אלכוהוליים אחרים היא כי לאחר שתייה של ויסקי כמעט שאין חמרמורת. לעומת שתייה של וודקה או יין, כמות מעטה של ויסקי אינה גורמת לסממנים של ההנגאובר, כמו בחילות, חולשה וכאבי ראש.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

מהן הסגולות הבריאותיות של שמן חריע?
מאת מערכת BeOK
| 21/06/2017 |
צפיות: 201
שמן חריע הוא שמן צמחי בעל יכולות בריאותיות רבות, הוא שומר על סוכר מאוזן, מחזק את מערכת החיסון ופותח את נקבוביות העור
קרא עוד
נשנושים בריאים להרגעת הרעב
מאת מערכת BeOK
| 13/06/2017 |
צפיות: 234
לשמור על המשקל זה לא דבר קל, בעיקר כשהבטן מאותת שהגיע הזמן לנשנוש קטן. כדי למנוע את התקפות הרעב אפשר לפתוח את הבוקר עם שיבולת שועל, לאכול אגוזים בצהריים ולהתענג על אבוקדו בערב
קרא עוד
מאכלי קיץ להורדת הנפיחות בבטן
מאת מערכת BeOK
| 07/06/2017 |
צפיות: 264
בטן נפוחה גורמת לכבדות ולתחושת אי נעימות. כדי להקל על ההרגשה ולמנוע התייבשות אפשר לאכול אבוקדו, לנשנש אבטיח ולהתענג על פירות יער
קרא עוד
תרופות טבעיות לכאבי מחזור
מאת מערכת BeOK
| 26/04/2017 |
צפיות: 325
כאבי מחזור היא תופעה מוכרת לכל אישה. כדי להקל עליהם ולמנוע אותם אפשר להניח כרית חימום, לשתות חליטת קמומיל ואפילו לחוות אורגזמה
קרא עוד
למה כדאי לשתות מי לימון בבוקר?
מאת מערכת BeOK
| 23/04/2017 |
צפיות: 849
לימון עתיר בוויטמינים והוא מחזק את מערכת החיסון, אך ישנן סיבות נוספות שבגללן כדאי לשתות מי לימון בכל בוקר, הם מפחיתים זיהומים, מנקים רעלים ומונעים את הזדקנות העור
קרא עוד
כבד שומני: מהי התזונה המומלצת?
מאת מערכת BeOK
| 12/04/2017 |
צפיות: 749
שומן עודף וצריכה מופרזת של אלכוהול יכולים לגרום למחלת הכבד השומני. מאכלים, תוספי מזון וצמחי מרפא שונים יכולים למנוע את המחלה ולשקם את הכבד של החולים בה
קרא עוד
מהם התסמינים של מחסור באשלגן?
מאת מערכת BeOK
| 22/03/2017 |
צפיות: 537
אשלגן הוא יסוד חשוב לבריאות הגוף ומחסור ממנו יכול לגרום לתסמינים שונים, כמו עייפות, קצב לב מואץ ותחושת נימול
קרא עוד
דלקות בדרכי השתן
דלקת בדרכי השתן היא אחת המחלות הנפוצות בקרב נשים. תזונה נכונה ושמירה על הרגלים מסוימים ירפאו את הדלקת וימנעו את החזרה שלה
קרא עוד
סופר פוד: מהם מזונות על ואיך הם מסייעים לבריאות?
מאת מערכת BeOK
| 07/03/2017 |
צפיות: 466
מזונות על הם מאכלים שמכילים רכיבים תזונתיים רבים, כמו ויטמינים, נוגדי חמצון וחומצה פולית. בין מזונות העל אפשר למצוא שמן זית, שוקולד מריר ואגוזי קשיו
קרא עוד
מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 31/01/2017 |
צפיות: 873
חוסר איזון הורמונלי יכול לשבש דיאטות ולגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, מאכלים שונים כמו אגוזים, קינמון, ברוקולי ורימונים מסייעים לשמור על רמה תקינה של הורמונים
קרא עוד