למה כדאי לשתות ויסקי ומהם יתרונותיו הבריאותיים?

שתייה מתונה של ויסקי מונעת עלייה במשקל, משפרת את הזיכרון ומסייעת לתהליך העיכול, וכל זה בלי חמרמורת ביום שאחרי
מאת מערכת BeOK
| 06/11/2016 |
צפיות: 325
משמעות השם "ויסקי" בשפה האירית היא "מי החיים", על אף שבעבר הוויסקי היה פופולארי בעיקר בקרב עובדי בניין, קאובויז ואנשים עם תדמית קשוחה, כיום כל סוגי האנשים שותים אותו וכולם מסכימים עם המשמעות המילולית של השם שלו. אך נוסף על לשמח לבב אנוש, "מי החיים" מצדיקים את שמם גם בזכות היתרונות הבריאותיים שלהם.

להתייעצות שאלו את המומחים שלנו:
דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
תרופות סבתא
סוכרת אנדוקרינולוגיה
סרטן ורפואה משלימה
הפרעות זיכרון הפרעות קוגניטיביות

ויסקי נלחם בסרטן

שתייה מתונה של ויסקי יכולה להפחית את הסיכויים לחלות בסרטן. נוגדי החמצון שבוויסקי מונעים מהתאים בגוף להיקשר לקרצינוגן, גורם מסרטן אשר היקשרות איתו גורמת להם לעבור מוטציה ולהפוך לתאים סרטניים.

נוגדי החמצון שבוויסקי מפחיתים את כמות החמצון שמתרחשת בתאים ומנטרלים את הרדיקלים החופשיים – תוצרי לוואי של הגוף אשר משפיעים בצורה שלילית על חילוף החומרים וגורמים למחלות רבות, לרבות סרטן.

ויסקי מונע אלצהיימר

כמו כל משקה אלכוהולי, שתייה מוגזמת של ויסקי גורמת לשכרות ומזיקה למוח. אך חוקרים מצאו כי שתייה מתונה של ויסקי משפרת את היכולות הקוגניטיביות ומפחיתה את הסיכויים לחלות במחלות הפוגעות בתפקוד המוח, כמו דמנציה ואלצהיימר. הוויסקי מכיל חומצה אלגית אשר עוזרת להילחם ברדיקלים החופשיים אשר קשורים באופן ישיר למחלות מנטאליות המשפיעות על התפקוד הקוגניטיבי של המוח. יש לזכור ששתייה מוגזמת של אלכוהול, לרבות ויסקי, גורמת לתוצאה ההפוכה.

החומצה האלגית שבוויסקי מסייעת גם לשיפור יכולות הזיכרון. נוסף על כך, שתייה של ויסקי ממריצה את זרימת הדם למוח וכך היא מעודדת את מחזור הדם וייצור של נוירונים חדשים. מחזור דם תקין מביא למוח חמצן וחומרים מזינים אשר שומרים על הזיכרון חד וחריף.

ויסקי משפר את בריאות הלב

יין, וויסקי ובירה כהה הם בין המשקאות האלכוהוליים היחידים אשר שתייה מתונה שלהם יכולה להיטיב עם בריאות הלב. משקאות אלה שופעים בנוגדי חמצון אשר מפחיתים באופן משמעותי את הסיכון ללקות במחלות לב שונות כמו שבץ והתקפי לב. בעיקרו של דבר, הוויסקי הוא מעין מדלל דם שמונע קרישי דם, אשר אלה מונעים מהדם לזרום כראוי בעורקים.

ויסקי משפר את פעולת העיכול. המשקה מדכא רעב כאשר שותים אותו בזמן ארוחה והוא מונע אכילת יתר וכאבי בטן. בעבר הוויסקי אף שימש כתרופה נגד קלקול קיבה ונהגו לשתות אותו בתום ארוחות כדי להרגיע את הבטן לאחר האוכל.

ויסקי מומלץ לחולי סוכרת

לעומת משקאות אלכוהוליים אחרים, ויסקי מכיל כמות מעטה של סוכר. משכך, חולי סוכרת יכולים להרשות לעצמם לשתות צ'ייסר או שניים של ויסקי מבלי לדאוג לעלייה ברמות הסוכר בדם. נוסף על כך, מחקרים מצאו כי ויסקי אף מפחית את הסיכונים לפתח את מחלת הסוכרת והמשקה למעשה מאזן את רמות הגלוקוז בדם ומווסת את האינסולין בגוף.

שתייה מוגזמת של אלכוהול גורמת לעלייה במשקל ולאבדן מסת שריר, ושתייה מרובה של ויסקי לא יוצאת מכלל זה, בעיקר אם נלווה לשתייה קערה של אוכל עתיר שומן ומלח. אך הכמות הקטנה של הסוכר שיש בוויסקי הופכת אותו למשקה דל קלוריות. בוויסקי אין שומן וכולסטרול והוא מכיל כמות קטנה של נתרן. משכך, לאנשים אשר מנסים לשמור על המשקל מבלי לוותר על אלכוהול, כדאי לבחור לשתות ויסקי.

אלכוהול טוב או רע? תקראו בכתבות הבאות:
אלכוהול והשפעותיו - מחקרים
אלכוהול מונע התקף לב חוזר
צריכת בירה מתונה מסייעת למנוע סרטן כליה
אילו תרופות אסור לערבב עם אלכוהול?
יין אדום: למה כדאי לשתות כוס יין אדום לפני השינה?

סיבה נוספת שבגללה כדאי לבחור ויסקי על פני משקאות אלכוהוליים אחרים היא כי לאחר שתייה של ויסקי כמעט שאין חמרמורת. לעומת שתייה של וודקה או יין, כמות מעטה של ויסקי אינה גורמת לסממנים של ההנגאובר, כמו בחילות, חולשה וכאבי ראש.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

נפגעת? חלית? יש לך זכויות!
רוצה לדעת מה הזכויות שלך בביטוח לאומי או בחברות הביטוח?
מלא/י פרטייך ונחזור אלייך בהקדם
השירות ניתן ללא התחייבות.
אנו מתחייבים על דיסקרטיות מלאה.

אולי יעניין אותך גם

מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 70
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי – מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 84
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד
דם אמיתי: עובדות שכל אחד צריך לדעת על סוג הדם שלו
מאת מערכת BeOK
| 29/12/2016 |
צפיות: 212
סוג הדם הוא גורם המשפיע על הבריאות, יש לו מאפיינים אישיותיים ויש לו תפקיד חשוב בפוריות האישה ובתקינות העובר
קרא עוד
גיל המעבר – מהם התסמינים ואיך אפשר למנוע אותם?
מאת מערכת BeOK
| 27/12/2016 |
צפיות: 133
גיל המעבר הוא תהליך טבעי בקרב נשים. למרות שאי אפשר למנוע אותו, אפשר לשלוט בתסמינים הנלווים לו בעזרת תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם יציב
קרא עוד
איך גברים חווים את גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 14/12/2016 |
צפיות: 178
גם גברים חווים את גיל המעבר – החל מגיל 50 רמת הטסטוסטרון יורדת וגורמת לדיכאון, להשמנה ולירידה בחשק המיני
קרא עוד
סוכריות גומי: עצמות טחונות, צבעי מאכל והרבה סוכר
מאת מערכת BeOK
| 06/12/2016 |
צפיות: 484
על אף המראה התמים שלהן, סוכריות גומי מכילות רכיבים מזיקים כמו סוכר וצבעי מאכל, אבל המרכיב העיקרי שלהן הוא ג'לטין אשר עשוי מעצמות של בעלי חיים
קרא עוד
מה באמת בריא לנו
כיום ישנה מודעות הולכת וגוברת לחשיבות של איכות המזון שאנו אוכלים והשפעתה על איכות החיים שלנו. אחת הבעיות המרכזיות היא שקשה לדעת האם כל מה שנחשב בריא, הוא אכן בריא
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של חמאה?
מאת מערכת BeOK
| 23/11/2016 |
צפיות: 309
על אף שלחמאה יצא שם רע יש לה הרבה סגולות, היא עוזרת לתפקוד בלוטת התריס, מונעת מחלות לב ומשפרת את התפקוד המיני
קרא עוד
איך להפסיק לעשן בלי לעלות במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 03/11/2016 |
צפיות: 175
אנשים רבים שמפסיקים לעשן חוששים לעלות במשקל, אבל שמירה על אורח חיים בריא ופעילות גופנית יכולים למנוע זאת
קרא עוד