נשנושים בריאים להרגעת הרעב

לשמור על המשקל זה לא דבר קל, בעיקר כשהבטן מאותת שהגיע הזמן לנשנוש קטן. כדי למנוע את התקפות הרעב אפשר לפתוח את הבוקר עם שיבולת שועל, לאכול אגוזים בצהריים ולהתענג על אבוקדו בערב
מאת מערכת BeOK
| 13/06/2017 |
צפיות: 222
כולם יודעים מהו רעב, את הרטינה של הבטן והדרישה של הקיבה לאכול משהו. תחושת רעב יכולה להתבטא בצורות שונות, דגדוג בבטן בין ארוחות ועד רעב אמיתי שבו הגוף נזקק למזון ולחומרים מזינים כדי שהוא יוכל להמשיך לתפקד כראוי. תחושת הרעב למעשה נגרמת מהפרשה של גרלין – הורמון אשר מאותת למוח שהגוף צריך הזנה. שחרור ההורמון יכול לקרות כשהקיבה ריקה, אך לעתים הוא משתחרר כשהגוף חושב שהיא ריקה. לעומת זאת, לפטין הוא הורמון שמאותת למוח שהקיבה מלאה ושאין צורך באוכל נוסף.

תחושת הרעב יכולה לנבוע מהצורך של הגוף באוכל והיא יכולה לנבוע מאכילה של האוכל הלא נכון. לאנשים שמנסים לשמור על המשקל וכאלה שמקפידים על דיאטה, נשנוש בין הארוחות יכול להיות בעיה רצינית. לכן, כדאי לאכול מזון שנותן תחושת שובע מהר ולזמן רב ככל הניתן.

רוצים לאכול נכון? התייעצו עם המומחים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונת ילדים, השמנת ילדים
פורום תזונה בהריון
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית

סלרי דל קלוריות ועשיר בסיבים תזונתיים

סלרי הוא הירק הראשון שאנשים קונים כשהם פוצחים בדיאטה, זאת למרות הערך התזונתי הנמוך שלו. נוסף למים הרבים שהוא מכיל, סלרי עשיר בסיבים והוא מכיל מעט מאוד קלוריות, 8 קלוריות למקל אחד ליתר דיוק. משכך, הגוף משקיע מאמץ רב בעיכול הירק והוא עושה זאת לאט מאוד. בזמן שהגוף מעכל את הסלרי, הקיבה מרגישה מלאה, וזו סיבה מצוינת לנשנש מקל או שניים כשהרעב מתחיל לדגדג בבטן.

אגוזים, על כל הסוגים השונים, מכילים כמות גבוהה של חומצות שומן חד-בלתי רווי, סוג שומנים שאין צורך להגביל את הצריכה שלהם ואשר אינם פוגעים בשמירה על המשקל. זה נכון במיוחד לפיסטוקים, לשקדים ולאגוזי מלך. נוסף על כך, אגוזים עשירים בחלבונים אשר מקנים לגוף תחושת שובע בזמן שהם הופכים לאנרגיה. עם זאת, לאגוזים יש ערך קלורי גבוה ומשכך חופן אגוזים הוא כמות מספיקה למי שמקפיד על דיאטה. בתוך 30 דקות מאכילת אגוזים תחושת הרעב תיעלם ואפשר יהיה לחכות בסבלנות עד לארוחה הבאה.

שעועית לדיכוי הרעב

אבוקדו הוא מקור נוסף לחומצות שומן חד-בלתי רווי וכך הוא מדכא את תחושת הרעב ונותן לגוף את הרכיבים התזונתיים שלהם הוא נזקק. החומצות מאותתות למוח שהקיבה מלאה בזמן שהן מסייעות לווסת את רמות הכולסטרול בגוף. נוסף על כך, חומצות השומן שבאבוקדו מעודדות ייצור של מרכיב בשם OEA (Oleoylethanolamide) אשר נותן תחושה כאילו הבטן מלאה.

שעועית וקטניות אחרות יעילות במיוחד במניעה של התקפי רעב מכיוון שהן מכילות חלבונים וסיבים רבים. הסיבים מסייעים לוויסות תהליך העיכול ומעודדים ייצור של כוליציסטוקינין – הורמון אשר עוצר את ההפרשה של מיצי הקיבה וכך מאט את תהליך העיכול ומקנה תחושת שובע לאורך זמן. בד בבד, החלבונים שבקטניות מומרים לאנרגיה ומונעים שחרור של גרלין – ההורמון שמאותת על צורך במזון.

תפוחים מקנים תחושת שובע

לפעמים התחושה שיש בבטן היא למשהו מתוק, ופירות בכלל ותפוחים בפרט מצוינים בדיוק למטרה זו. תפוחים עשירים הן במים והן בסיבים אשר שניהם מרכיבים התורמים לתחושת שובע והם מדכאים את ההפרשה של הגרלין. התפוחים נבדלים מפירות אחרים בכך שהם מכילים סוג מיוחד של סיבים בשם פקטין אשר מונעים רעב.

המושג "פחמימות מורכבות" עולה רבות בהקשרים של דיאטה ושל דיכוי תחושת רעב. לעומת סוכרים פשוטים, תהליך העיכול של פחמימות מורכבות ממושך יותר. משכך, קערה של שיבולת שועל לארוחת הבוקר תמנע התקפות רעב עד שיגיע הזמן לארוחת הצהריים.

אולי תרצו לקרוא גם:
איך להפסיק לעשן בלי לעלות במשקל?
מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
סופר פוד: מהם מזונות על ואיך הם מסייעים לבריאות?
למה כדאי לשתות מי לימון בבוקר?
מאכלי קיץ להורדת הנפיחות בבטן

אף על פי שהוא לא נחשב "נשנוש", יש לציין כי אכילה של בשר במהלך היום מונעת תחושת רעב זמן רב לאחר מכן. כך גם עוף ודגים ותמיד עדיף לבחור בהם מאשר במשולש פיצה או בשקית של צ'יפס. בשר, ובעיקר בשר בקר והן עוף ודגים הם מקור לכמות גדולה של חלבונים ולוקח זמן רב יותר ללעוס אותם, כך הם יוצרים תחושה של שובע כבר בחצי הארוחה. הבחירה הבריאה ביותר היא דגים משום שהם מכילים פחות שומן רווי.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

מהן הסגולות הבריאותיות של שמן חריע?
מאת מערכת BeOK
| 21/06/2017 |
צפיות: 54
שמן חריע הוא שמן צמחי בעל יכולות בריאותיות רבות, הוא שומר על סוכר מאוזן, מחזק את מערכת החיסון ופותח את נקבוביות העור
קרא עוד
מאכלי קיץ להורדת הנפיחות בבטן
מאת מערכת BeOK
| 07/06/2017 |
צפיות: 254
בטן נפוחה גורמת לכבדות ולתחושת אי נעימות. כדי להקל על ההרגשה ולמנוע התייבשות אפשר לאכול אבוקדו, לנשנש אבטיח ולהתענג על פירות יער
קרא עוד
תרופות טבעיות לכאבי מחזור
מאת מערכת BeOK
| 26/04/2017 |
צפיות: 321
כאבי מחזור היא תופעה מוכרת לכל אישה. כדי להקל עליהם ולמנוע אותם אפשר להניח כרית חימום, לשתות חליטת קמומיל ואפילו לחוות אורגזמה
קרא עוד
למה כדאי לשתות מי לימון בבוקר?
מאת מערכת BeOK
| 23/04/2017 |
צפיות: 841
לימון עתיר בוויטמינים והוא מחזק את מערכת החיסון, אך ישנן סיבות נוספות שבגללן כדאי לשתות מי לימון בכל בוקר, הם מפחיתים זיהומים, מנקים רעלים ומונעים את הזדקנות העור
קרא עוד
כבד שומני: מהי התזונה המומלצת?
מאת מערכת BeOK
| 12/04/2017 |
צפיות: 744
שומן עודף וצריכה מופרזת של אלכוהול יכולים לגרום למחלת הכבד השומני. מאכלים, תוספי מזון וצמחי מרפא שונים יכולים למנוע את המחלה ולשקם את הכבד של החולים בה
קרא עוד
מהם התסמינים של מחסור באשלגן?
מאת מערכת BeOK
| 22/03/2017 |
צפיות: 534
אשלגן הוא יסוד חשוב לבריאות הגוף ומחסור ממנו יכול לגרום לתסמינים שונים, כמו עייפות, קצב לב מואץ ותחושת נימול
קרא עוד
דלקות בדרכי השתן
דלקת בדרכי השתן היא אחת המחלות הנפוצות בקרב נשים. תזונה נכונה ושמירה על הרגלים מסוימים ירפאו את הדלקת וימנעו את החזרה שלה
קרא עוד
סופר פוד: מהם מזונות על ואיך הם מסייעים לבריאות?
מאת מערכת BeOK
| 07/03/2017 |
צפיות: 464
מזונות על הם מאכלים שמכילים רכיבים תזונתיים רבים, כמו ויטמינים, נוגדי חמצון וחומצה פולית. בין מזונות העל אפשר למצוא שמן זית, שוקולד מריר ואגוזי קשיו
קרא עוד
מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 31/01/2017 |
צפיות: 868
חוסר איזון הורמונלי יכול לשבש דיאטות ולגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, מאכלים שונים כמו אגוזים, קינמון, ברוקולי ורימונים מסייעים לשמור על רמה תקינה של הורמונים
קרא עוד
מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 679
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד