מהם היתרונות הבריאותיים של טפיוקה?

טפיוקה היא סוג של עמילן המשמש כבסיס למאכלים ולקינוחים רבים. לטפיוקה יש סגולות בריאותיות רבות והיא מסייעת לעיכול, מונעת מומים מולדים ומחזקת את הלב
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 21/08/2017 |
צפיות: 5,588
דירוג: 4.5 מתוך 32 הצבעות
התקבלו 32 דירוגים בציון ממוצע 4.5 מתוך 5
טפיוקה היא תמצית עמילן המופק מהשורש של צמח המניהוט, המוכר גם כ"קסאווה". מקור הצמח הוא דרום אמריקה, אך הפורטוגליים הביאו אותו לאירופה ומשם הוא התפשט לכל רחבי העולם, לרבות אסיה ואפריקה. לאחרונה הטפיוקה צברה פופולריות מכיוון שהיא מהווה חלופה לגלוטן והיא מהווה חומר עיבוי והסמכה למאכלים שונים ובעיקר לקינוחים.

לטפיוקה יש יתרונות בריאותיים רבים, היא עשירה במינרלים ובוויטמינים וכמעט שאין בה רכיבים מזיקים, כמו נתרן, כולסטרול ושומן רווי. נוסף על כך, בטפיוקה יש סיבים תזונתיים וויטמינים רבים מקבוצת B, לרבות ויטמין B6, חומצה פולית וחומצה פנטותנית וכן גם ברזל, סידן, מנגן, נחושת וסלניום. כמו כן, כוס אחת של טפיוקה מכילה כ-45% מכמות הפחמימות היומית המומלצת לאדם בוגר.

רוצים לדעת עוד? היכנסו לפורומים:
פורום נטורופתיה אירידיולוגיה
פורום רפואה משלימה, רפואה אלטרנטיבית
פורום תזונה בהריון
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית

טפיוקה למניעת אנמיה

אף על פי שרוב האנשים מחפשים דרכים בריאות לרדת במשקל, ישנם לא מעט אנשים שסובלים מתת משקל והם צריכים מאכלים מזינים שיכולים לסייע להם לעלות במשקל בצורה נכונה. משום שטפיוקה מכילה כמות גדולה של פחמימות והיא עתירה בקלוריות, היא מסייעת לעלות במשקל ללא תוספת מיותרת של כולסטרול ושל שומן רווי אשר מצויים במאכלים משמינים רבים. זה הופך את הטפיוקה למאכל המושלם לאנשים הסובלים מבעיות אכילה וכן לאנשים שצריכים לשקם את הגוף לאחר מחלה או ניתוח שגרם להם לרדת במשקל בצורה קיצונית.

בטפיוקה יש ריכוז מינרלים גבוה, כשברזל הוא אחד החשובים שבהם. הברזל חיוני לתפקוד התקין של הגוף והוא אחראי על יצירה של תאי דם אדומים. שילוב של ברזל ושל נחושת מגדיל את כמות תאי הדם האדומים וכך ניתן למונע אנמיה ולחזק את זרימת הדם לאיברים, להעביר להם חמצן ולהגביר את האנרגיה הכללית של הגוף.

אחד הפחדים הגדולים ביותר בזמן הריון הוא החשש ממומים מולדים. אחת הדרכים היעילות ביותר למנוע אותם היא צריכה קבועה של חומצה פולית. טפיוקה מכילה כמות נכבדה של קומפלקס ויטמינים מקבוצת B, לרבות חומצה פולית. משכך, נשים שאינן רוצות ליטול את החומצה כתוסף מזון, יכולות לשלב טפיוקה בתפריט היומי שלהן וכך לספק לגוף את הכמות הרצויה של חומצה פולית למניעה של מומים מולדים.

טפיוקה עשירה בסיבים תזונתיים

בין הרכיבים הרבים שיש בטיפוקה ניתן למצוא גם סיבים תזונתיים. הסיבים ידועים ביכולת שלהם להאיץ את תהליך העיכול ולשנע את הצואה במעיים וכך למנוע בעיות קיבה שונות, כמו עצירות, שלשולים ונפיחות של הבטן ואפילו בעיות בריאותיות חמורות יותר, כמו סרטן המעי הגס. יתר על כן, הסיבים שבטפיוקה מגרדים כולסטרול עודף מדופן העורקים וכלי הדם וכך מחזקים את בריאות הלב ומונעים מחלות כמו טרשת עורקים, התקפי לב ושבץ.

אשלגן הוא מינרל נוסף אשר נוכח בטפיוקה והוא חיוני לפעולות שונות של הגוף, לרבות הפחתה של לחץ המופעל על כלי הדם. בפעולה זו הסידן מאפשר לדם לזרום ביתר קלות בגוף ומונע קרישי דם שיכולים לגרום להתקפי לב.

חלבונים הם חומרים אורגניים הנחשבים לאחד מאבות המזון. חלבונים הכרחיים לבריאות הגוף, הם מסייעים לבניית שרירים ולהתפתחות ולגדילה תקנית. רוב החלבונים מצויים במאכלים מן החי, כמו בשר, עוף, דגים ומאכלי חלב. לאנשים צמחוניים וטבעוניים הטפיוקה יכולה להוות מקור צמחי טוב לחלבונים.

הגנה על המוח בעזרת טפיוקה

טפיוקה עשירה בוויטמינים ובמינרלים, ובהם סידן, ברזל וויטמין K אשר לכל אלה תפקיד חשוב בהתפתחות העצמות ובשמירה עליהן. עם הגיל, חלה ירידה בצפיפות העצם אשר גורמת למצבים בריאותיים כמו אוסטאופורוזיס, דלקת פרקים ניוונית וחולשה כללית של העצמות. צריכה קבועה של טפיוקה שומרת על החוזק של העצמות ומגנה עליהן.

כאמור, בטפיוקה יש כמויות גדולות של ויטמין K, ויטמין אשר אחראי על הבריאות המנטלית. מחקרים מצאו כי ויטמין K מגרה ומעודד את הפעילות הנוירונים במוח וכך מפחית את הסיכויים לחלות באלצהיימר. נוסף על כך, הוויטמין מונע היווצרות של רדיקלים חופשיים אשר גורמים לשבירה של הרקמות במוח.

אולי יעניין אתכם גם:
איך אבוקדו יכול למנוע סרטן הדם?
סופר פוד: מהם מזונות על ואיך הם מסייעים לבריאות?
מהן הסגולות הבריאותיות של שמן חריע?
מהן הסגולות הבריאותיות של כמון?
מיץ נוני: יתרונות בריאותיים וסגולות רפואיות

יש לזכור שלמרות היתרונות הבריאותיים הרבים של טפיוקה, צמח המניהוט שממנה היא מופקת מכיל ציאניד ולכן הוא רעיל מאוד אם לא מבשלים אותו כראוי. לכן, אין לאכול אותו בצורתו הטבעית ואסור לגדל את הצמח בבית או להפיק ממנו את הטפיוקה באופן עצמאי. יש לרכוש אותו בחנויות לאחר שהוא עבר את העיבוד הנכון. נוסף על כך, מכיוון שטפיוקה מכילה פחמימות רבות הוא אינו מומלץ למי שרוצה לשמור על דיאטה ולהוריד במשקל.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד