מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שלום, יש לי בעיה וארצה בבקשה לקבלנער16/11/2013
עזרה בה. מאז שאני זוכר את עצמי אני תמיד מרגיש כאילו זרימות/נימול/עקצוצים\זרם חשמלי בשתי כפות הידיים ובעיקר בקצות האצבעות שלהן.כשהייתי ילד הייתי בטוח שזה זרם הדם כי אם הייתי חוטף מכה במקום ישר תחושת הנימול הייתה מתגברת וכביכול מקלה על התחושה.זה לא משהו שהפריע לי עד היום וחוץ מזה אני חושב שבחודשים האחרונים לא ממש הרגשתי אותה . אך היום בערב לפתע החל לקפוץ לי שריר בעין(בעפעף התחתון בצד שמאל, פעולה לא רצונית) דבר שהזכיר לי את הדבר שקורה בידיים. זה השיב את התחושה והגביר אותה ועכשיו אני מפחד מאוד.
מה זה ?
יש לציין שאני רזה לא מעשן לא שותה אלכוהול ובריא לפי כל הבדיקות האחרונות.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום, יש לי בעיה וארצה בבקשה לקבל - תגובה
ד``ר רונית גלעד23/11/2013קפיצות בעין זה בא ממתח נפשי ללא משמעות חולנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימנים של אירוע מוחידורה15/11/2013
שלום.האם לפי הופעת המיפלגיה ניתן לזהות מה הוא סוג של האירוע המוחי עברתי-איסכמי או המורדג'י ?בתודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימנים של אירוע מוחי - תגובה
ד``ר רונית גלעד23/11/2013על מנת להחליט אם מדובר בארוע אסכמי או מהורגי יש לבצע סיטי מוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראש- ממש מפוחדתאירה15/11/2013
שלום רב,
אני בת 30 בריאה בדרך כלל.
כרגע בהריון שבוע 19.
לפני חודש התחלתי לסבול מכאבי ראש במצח רקות ועורף.
כאב יומיומי. כמו כן בשבועות אחרונים סובלת מכאבים בצוואר וקצת מתחת. לפעמים מצטרפת תחושת נמק ונימולים בצוואר.
כרגע כאב ראש מתחיל עם התעוררות בבוקר בשכיבה בעיקר בעורף כאשר אני קמה ומתחילה לזוז הוא כמעט עובר ומתחיל שוב בשעות הצהריים ומתגבר לקראת הערב. הערב הוא בעורף רקות ומצח.
לפני שמונה חודשים עקב כאבים בעין ביצעתי מ.ר.י. מח תקין לחלוטין ולפני חמישה חודשים בוצע סי טי מח ללא חומר ניגוד גם תקין.
חיפשתי הרבה באינטרנט והדבר היחיד שאני מוצאת לפני התסמינים שלי זה גידול מוחי. עברתי בדיקה נוירולוגית תקינה ובדיקת רופא עיניים גם תקינה.
אני בלחץ ובחרגות לא מפסיקה לבכות.
רופאים טוענים שאם ביצעתי מ.ר.י לפני שמונה חודשים אז אני יכולה להיות רגוע כי אין לי שום גידול כי גידולים אלה לא גודלים תוך שמונה חודשים. אבל כרגע הפסקתי לישון בלילות.
אין לי שום סימטומים נוספים חוץ מכאב ראש וכאב בצוואר.
הרופא בבית חולים אמר שזה כאב ראש מתחי. אך לפי מה שרושמים כאב ראש מתחי לא מתחיל עם התעוררות בבוקר.
אני לא יודעת מה לעשות... נמצאת במתח קבוע שלא משתחרר.
אשמח אם תוכל להגיד לי מה עובר עליי ולהרגיע.
המון תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש- ממש מפוחדת - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/11/2013אני מסכימה עם הרופאים אם מרי היה תקין אז אין לך כלום כנראה הכל ממתח נפשי תנסי רפואה אלטרנטיבית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אירוע מוחימירה14/11/2013
לאימי בת 82 היה אירוע מוחי לפני 10 ימים.
היא יצאה ללא פגע כמעט. היציבה שלה לא טובה.
יש לה עדיין כאבי ראש אחוריים חזקים כמו שהיה לה באירוע.
האם זה נורמלי אחרי 10 ימים? האם יתכן שעברה עוד אירוע?
תור לנוירולוג יש רק בעוד חודש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אירוע מוחי - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/11/2013כאבי ראש יכולים לנבוע מלחץ דם גבוה וזה גורם לארוע מוחי . כאבי רא בעצמם אינם סימן לארוע מוחי לגבי יציבות צריכה פיזיוטרפיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת סי טי ראשיעל12/11/2013
לרופאים שלום.
בתוצאת סי טי ראש שביצעתי, רשום: ללא דימום תוך מוחי חריף או אפקט מסה.
השימוש במילה "חריף" מאוד מדאיג אותי, כי לפי הבנתי את הנקרא, אם הדימום אינו חריף אז הדימום הוא קל?.
בבקשה הסבירו לי למה הכוונה בתוצאת הבדיקה.
תודה רבה, יעל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאת סי טי ראש - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/11/2013הכוונה לבדיקה תקינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ראיית נקודה שחורהשרון10/11/2013
שלום רב
אני בת 41
קרה לי כמה פעמים (מעטות) וגם אתמול , שאני מתעצבנת ממשהו פתאום מופיעה לי מין נקודה שחורה מול העין לכמה דקות וכאשר אני נרגעת זה עובר. זה קורה לי בעין הימנית, אני רואה טוב באותו רגע רק שפתאום מתווספת לי מין נקודה שחורה בגודל האישון.
כרקע עליי - בעיה בעיניים שמאלית קרע ברשתית שאוחה ע"י לייזר ורואה בעין ימנית חוטים שנבדקו ע"י ר.עיניים ואמר שזו בעיה בזגוגית. - כך שאני מודעת לבעיות העיניים.
בגיל 36 היה לי ארוע של דמם תת עכבישי פרונטלי שמאלי לאחר לידה כתוצאה מטרומבוזה (כך נאמר ע"י הנאורולוגים )
ממה זה יכול להיות? האם מהעין? האם מהראש?
לתשובתכם אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בנוסף
שרון10/11/2013הומוזיגוטית ל MTHFR ולוקחת באופן קבוע חומצה פולית.
לגבי הטרומבוזה הרופאים לא היו בטוחים אם זו הייתה טרומבוזה או ממשהו אחר.
עשיתי פעמיים MRI שיצאו תקינים פרט לאזור של הדמם שנשאר בו חומר של הדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראיית נקודה שחורה - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/11/2013לא נראה לי מהראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Pick's diseaseרוני10/11/2013
שבוע טוב
יש לי מספר שאלות בקשר ל - Pick's disease, אעריך מאוד אם אוכל לקבל מענה מפורט על השאלות הללו.
1. האם המחלה תורשתית ? יש הבדל בינה לאלצהיימר מבחינת המרכיב התורשתי ?
2. אלו סיבות אורגניות יכולות להיות למחלה הזו ?
3. האם דכאון - משבר נפשי - לחץ וכדו' יכולים לגרום למחלה הזו ? (או אולי לגרום לה להופיע בשלב מוקדם יותר בחיים)
4. מה השכיחות של המחלה הזו בגילאי 50 ? (האבחנה היתה בגיל 50, יש להניח שזה התחיל קודם ופירשנו את הסימפטומים בכיוון של בעיה נפשית)
5.האם אי שם בעולם הצליחו לרפא מישהו ממחלות כאלו ? או אולי לעצור את הידרדרות המחלה (מעבר לטיפול התרופתי הקיים כיום שמועיל רק בשלבים המוקדמים, ולא להרבה זמן)
6. שאלה תיאורטית - האם יכול להיות שאדם חולה במחלות מסוג זה (והאבחון הנוירופסיכולוגי תומך באבחנה) ובכל זאת תמונת המוח בהדמיות ct/mri תהיה תקינה וללא סימנים של ניוון ? או להיפך, בהדמיות נראה שיש ניוון, והאדם לא חולה באלצהיימר/פיק ודומיהם ?
7. אם נניח אדם עובר הדמיות מוח מסיבות אחרות (חבלה/כאבי ראש או כל סיבה אחרת) ולא נראה ניוון במוח (או שלא צוין בפענוח משהו בקשר לזה) זה שולל בוודאות אפשרות של קיום מחלה מסוג זה ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Pick's disease - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/11/2013עד כמה שידוע המחלה לא תרושתית בדכ . זו מחלה נוונית של המוח שהסיבה לא ידועה . היא שונה מאלצהימר גם מבחינת הפתולוגיה במוח וגם מבחינת התסמינים אבל המהלך שלה די דומה.
אין רפוי למחלה בשלב זה רק טיפול שעוזר חלקית למנוע את ההדרדרות .
הפגיעה שלה מעט שונה מבחינת האזורים במוח יחסית לאלצהימר
יכולה להופיע גם בגיל צעיר אבל זה נדיר. דכאון לא מביא למחלה . מומלץ לבצע מיפוי מוח לכוון אבחנה PET מוחי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות - המשךYASMIN07/11/2013
זה המשך לפניה קודמת. כל הפענות של CT מוח ניראה בסדר חוץ מ2 דברים שאני לא מבינה:
חדר רביעי מורחב בקו אמצעי
ציסטרנות באזליות ומרווחים תת עכבישים מעט בולטים.
מה זה אומר? מדובר על בחורה בת 22. תודה
אימא דואגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות - המשך - תגובה
ד``ר רונית גלעד08/11/2013ממצאים מוזרים זה מראה על נוון קל אבל בכד זה לא מופיע בגיל כזה יתכן שהיתה לידה טראומטית ונהממצאים מאז הלידה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהct
yasmin09/11/2013שלום שוב. ממה שאני יודעת הייתי לי לידה רגילה ולא טראומתית. אז מה זה יכול להיות ואם צריך לעשות עם זה משהו? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצותYASMIN07/11/2013
שלום דוקטור! בתי בת 22 עשתה CT מוח עקב כאבי ראש קבועים. בהתרשמות מהבדיקה רשום: אטרופיה צרברלית קלה, מה זה אומר? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/11/2013אין לזה משמעות חולנית יתכן ונולדה כך זה לא גורם לכאבי ראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוסף תזונה למניעת אלצהיימררוני06/11/2013
שלום אני בן 39. אבא שלי חולה באלצהיימר בשלב מתקדם מאוד (הוא בן 68)מאושפז במחלקה סיעודית מזה שנה וחצי. גם לסבתא שלי היה אלצהיימר אבל בגיל מבוגר יותר מאבי, התחיל בסביבות גיל 70, אצל אבא שלי זה התחיל בגיל 63.
רציתי לדעת האם כדאי לי לקחת תוספי תזונה, כמו גינקו למניעה או משהו אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוסף תזונה למניעת אלצהיימר - תגובה
ד``ר רונית גלעד08/11/2013אין מניעה למחלת אלצהימר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושה מוזרה בשפה העליונה צד שמאלטלי05/11/2013
אימי בת 70 , יחסית בריאה נוטלת כדורית ללחץ דם אנלדקס לקולסטרול סבסטטין , בערך כחודש היא מרגישה תחושה מוזרה בשפה העליונה בצד שמאל דומה לזריקת שיניים אצל רופא שיניים האמת מעט יותר טוב מבחינת התחושה אך עדין התחושה קיימת , אימי נשלחה ע"י רופא משפחה לבצע בדיקות דם כגון בלוטת התריס הבדיקות תקינות , רופאה נאורולוגית הפנתה את אימי לדופלר צווארי בנוסף ct , הרופאה טוענת לפי הסימנים יכול להיות אירוע מוחי קל יכול להיות למרות שהתחושה השתפרה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושה מוזרה בשפה העליונה צד שמאל - תגובה
ד``ר רונית גלעד08/11/2013כן משהו מינימלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח שרוף באףאילן05/11/2013
שלום רב
התחלתי לקבל ולבוטרין לא מזמן. זמן קצר לאחר שהתחלתי ליטול אותו, התחלתי להרגיש ריח של משהו שרוף באף למרות ששום דבר לא נשרף ואיש מלבדי לא מריח זאת.
רופא המשפחה שלח אותי לאי אי ג'י ואם אר אי מחשש לאפילפסיה.
האם כדאי להפסיק עם הולבוטרין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח שרוף באף - תגובה
ד``ר רונית גלעד08/11/2013כן להפסיק לנסיון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גירוד כפייתיענת04/11/2013
שאלה קצת מוזרה. האם גירוד כפייתי בקרקפת באותו מקום לאורך שנים יכול לגרם לפגיעה במח או לסרטן?תודה, ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירוד כפייתי - תגובה
ד``ר רונית גלעד08/11/2013לגרום לגירוי בעור כרוני רק לבעית עור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיכרוןאנונימי04/11/2013
שלום, אני חייל בן 20. לפני שנתיים עישנתי חשיש פעם אחת וזהו. בחודשעם שלאחר מכן היו לי בעיות חרדה והזיכרון שלי הדרדר מאד, הרמה שהתחלתי לדבר ובאמצע משפט שכחתי את הנושא. עכשיו זה השתפר, אך עדיין קשה לי לזכור דברים שאהי קורא, אוצר המילים שלי צומצם, הקליטה שלי נהייתה איטית. הרבה פעמים אני לא מבין בדיחות וביטויים. יש דרך לטפל בזה? אני חש פגיעה באינליגנציה בעקבות כך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיכרון - תגובה
ד``ר רונית גלעד08/11/2013יש לחפש סיבה אחרת ולפנות לנומרולוג או שמדובר בטראומה נפשית על רקע העישון אין דברים כאלה מעישון חד פעמי של חשיש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשךרעות ע03/11/2013
היי
תופעה שתיארתי בשאלתי מלמטה לפני הגלי רדיו לטריגמינל נאורלגיה
הייתי סובלת מכאבים עזים בצד אחד של הפנים ולא היה לי שום בעיות תחושה הבעיות תחושה נהיו יום למחרת הגלי רדיו ולכן אני חושבת שאולי איכשהו זה קשור
אני מבינה ממך שזה לא ניראה קשור
אז מה אני עושה לתקן את בעית התחושה בצד ימין של הפנים אין דרך לפי מה שניראה עצוב מאוד
כמו כן גם עוצמת הכאבים עלתה והוסיפו טרגין בנוסף לליריקה ואפנוטין
מה לדעתך יהיה נכון לעשות מלבד לmri
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך - תגובה
ד``ר רונית גלעד08/11/2013חוץ ממרי לפנות למרפאת כאב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


