מדוע טבילה במים קרים מחמירה אסטמה?

מנהל הפורום

ד``ר שבתאי ורסנו
ד"ר שבתאי ורסנו
לקביעת תור אצל ד"ר שבתאי ורסנו ללא פרסום בפורום
 
  • מדוע טבילה במים קרים מחמירה אסטמה?
    דוד
    16/02/2020

    אני שחיין...
    בשנים האחרונות גיליתי את היתרונות של שחייה או אפילו טבילה במים קרים.
    זה ריפא לי בעיית מיגרנה כל עוד שעושה את הטבילה
    בנוסף אני מאוד אוהב את זה.




    יש לי לצערי אסטמה שהיא קלה בשנים האחרונות.

    כרגע אני ל טובל בים אבל אני מכין קערה של מים קרים עם קרח וטובל את הראש בלבד למשך 10 שניות ומוציא עם חזרות של 6 פעם. (טמפרטורה של 10 עד 15 מעלות )

    כל פעם שעושה זאת בחורף - מיד לאחר מכן הדבר הזה גורם לי לשיעולים, קוצר נשימה והחמרה של האסטמה שבא לידי ביטוי בצפצופים ושיעולים עם קוצר בנשימה. וגם לחוסר איזון של המחלה למשך ימים.

    מדוע זה נגרם מהטבילה הזו שהיא רק לראש ??

    אם אני מפסיק את הטבילות אחרי כמה ימים קוצר הנשימה כמעט נעלם והאסטמה שוב חוזרת להיות מאוזנת אך המיגרנות חוזרות ובגדול.

    כך שאני נמצא במלכוד. איך אפשר לפתור זאת?

    אודה לעזרתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מים קרים ואסתמה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    19/02/2020

    שלום,

    שאיפת אוויר קר עלולה לגרום להתכווצות הסמפונות. כמו כן קיים רפלקס קור בין העור לבין הסמפונות שעלול לגרום להתכווצותם. נסה מים פחות קרים/רגילים או בהדרגה מרגיל לקצת קר יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו