בדיקת תגר מטכולין ואסתמה בינונית עד קשה

מנהל הפורום

ד``ר שבתאי ורסנו
ד"ר שבתאי ורסנו
לקביעת תור אצל ד"ר שבתאי ורסנו ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת תגר מטכולין ואסתמה בינונית עד קשה
    אורית
    02/04/2020

    אשמח לברר: האם בדיקת תגר מטכולין באסתמה בינונית עד קשה לא עלול במקרים מסויימים לגרום להחמרה באסתמה?
    אצלי כל טריגר שגורם להתקף עלול לגרום להחמרה של לא קצת חודשים. בבדיקה גורמים להתקף, נכון?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגר מטאכולין באסתמה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    03/04/2020

    שלום,
    בדיקת תגר מבוצעת משתי סיבות. האחת כשיש חשד קליני לאסתמה אך תפקודי ריאות הם תמיד תקינים. תגר חיובי במקרה כזה תומך באבחנת "אסתמה סמוייה". הסיבה השנייה היא לברר האם אסתמה שכבר אובחנה ומטופלת במשאפים כמומלץ היא עדיין פעילה. למשל כשהמטופל מקפיד על טיפול מתאים ועדיין מתלונן נשימתית. במקרה הזה תגר חיובי, ללא הפסקת הטיפול המשאפי הקבוע" (!), יעיד שהאיזון לא מושלם למרות הטיפול ויש להגביר. במידה ושלילי זה תומך בכך שהאסתמה מאוזנת ומקור התלונות כנראה לא קשור. בכל מקרה מבחן התגר מתחיל מריכוזים מאד נמוכים ואחרי כל ריכוז בודקים תפקוד ריאה ועולים בהדרגה עד קבלת תגובה בתפקוד, לרוב ללא התקף ממשי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו