מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- השפעת גידול במדיאסטנום על הריאותנעמה23/05/2020
שלום
אני בת 43.
לא ידוע על מחלות רקע פרט לתנודות בבלוטת המגן שטרם מטופלות.
לפני כ 4-5 שנים התחלתי להשתעל מדי פעם ללא הסבר.
לפני שנתיים וחצי נמצא בצילום חזה וסיטי - גידול במדיאסטנום ותוך חודש הגידול הוסר בניתוח VATS דרך הצלעות.
הוצא גידול מסוג שוואנומה בקוטר 6 ס"מ!
שכמעט סגר את הסימפון הימני, לחץ על קנה הנשימה, נגע בוושט ובלב.
מאז עברתי כל שנה בדיקת CT ולשמחתי הגידול לא חזר.
עם זאת, מאז אני סובלת מתקופות של שיעול וקוצר נשימה שהרופא אמר שזה אסתמה ( כנראה התפתחה בעקבות הגידול ) ואחת לכמה חודשים יש לי התקף ולוקחת משאפים כחודש.
כמו כן אני מרגישה גם בשגרה קצת גירוי בנשימה שאיננה "חלקה" כבעבר.
אני אמורה לחזור לעבוד.
רציתי לשאול האם לאור העובדה שעברתי ניתוח כזה והטראומה שהריאות והגוף עברו,
אני בקבוצת סיכון מוגברת יותר לגבי הקורונה, היות וזאת מחלה שמערבת את דרכי הנשימה
או שאני כמו כל אדם רגיל או חולה אסתמה "רגיל" בנושא זה
תודה רבה על העזרה
נעמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גידול ואסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו24/05/2020שלום,
אני לא רואה קשר בין השוונומה שנכרתה לבין ה"אסתמה".
כבמקרה שלך מכוון שהגידול לחץ לדבריך על קנה הנשימה והסמפון הימני הראשי אני מקווה ששללו פגיעה הנלווית לקנה הנשימה מלחץ שכזה (טראוברונכומלאציה) כאבחנה מבדלת ל"אסתמה", ואם האבחנה היא אכן אסתמה אני מקווה שהאבחנה מבוססת על הדגמת הפרעה חסימתית בתפקודי ריאה שהיא הגם פיכה משמעותית, לפי כל הקריטריונים לאבחון אסתמה.
הוצאת הגידול לכשעצמה לא צריכה לדעתי להכליל אותך בקבוצת סיכון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאסתמה או טראוברונכומלאציה
נעמה24/05/2020תודה רבה על תשובתך.
ציינת שיכול להיות שמדובר בטראוברונכומלאציה
בעקבות ניתוח הסרת השוואנומה או שזה אסתמה.
האם העובדה שאני לא משתעלת כל הזמן
אלא רק אחת לכמה חודשים יש תקופה של קוצר נשימה + העובדה שמשאפים מסייעים לי אחרי כשבועיים להקל את קוצר הנשימה,
מעידים שככל הנראה לא מדובר בטראוברונכומלאציה
אלא באסתמה?
תודה רבה!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו25/05/2020שלום,
לאבחנת אסתמה יש צורך בקריטריונים ברורים בתפקודי ריאות. בררי רצל הרופא שלך האם המלאו במקרה שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

