הורדת מינון משאפים בזמן הקורונה לקראת החורף

מנהל הפורום

ד``ר שבתאי ורסנו
ד"ר שבתאי ורסנו
לקביעת תור אצל ד"ר שבתאי ורסנו ללא פרסום בפורום
 
  • הורדת מינון משאפים בזמן הקורונה לקראת החורף
    יוספה
    19/07/2020

    שלום ד"ר,
    11 שנים היתה לי אסתמה בינונית שמאוזנת עם סרטייד 250.
    לפני 7 חודשים היתה החמרה בעקבות פעילות גופנית ביום אביך, ומאז קיבלתי 2 קורסי פרדניזון והיום אני מאוזנת עם 8 שאיפות פוסטר. רופא הריאות אמר לי שכעיקרון אחרי כ-3 עד 4 חודשים של איזון ניתן לנסות ולהוריד מינון בהדרגה ולראות האם מצב הריאות יחזור לקדמותו.
    האם לפי דעתך ספציפית בשנה הזאת, שגם בדיוק כשאני צריכה להוריד מינון יגיע החורף ואני עוד לא יודעת איך האסתמה תתנהג עם הקור... וגם יש את הנושא המאוד בעייתי של הקורונה שבחורף בטח בכלל יהיה כאן יותר סבוך,
    האם במקרה כזה אולי עדיף לחכות לסיום החורף ואולי אם יהיה מזל ועד אז חיסון לקורונה או ירידה בחולים?
    ז"א, במקום לנסות להוריד מינון כעבור 3 חודשים לעשות את זה רק אחרי כ-9 חודשים?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורדת מינון פוסטר

    ד''ר שבתאי ורסנו
    20/07/2020

    שלום,

    עקרונית אם אדם אסימפטומטי מבחינת האסתמה מזה תקופה וגם (!) תפקודי הריאות שלו תקינים או הכי טובים שהיו לו (אם בכלל ביצעת לאחרונה?!), אז ניתן לרדת הדרגתית, בשיתוף הרופא המטפל שלו, ולחזור למדרגה הקודמת מיד כשמתחלים סימפטומים ולא לרדת ממנה לחודשים הקרובים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו