האם אפשרי לרוץ כשסובלים מאסתמה?

מנהל הפורום

ד``ר שבתאי ורסנו
ד"ר שבתאי ורסנו
לקביעת תור אצל ד"ר שבתאי ורסנו ללא פרסום בפורום
 
  • האם אפשרי לרוץ כשסובלים מאסתמה?
    מעין
    25/10/2020

    שלום. בת 46. מדי מספר שנים אני מנסה לרוץ ומפסיקה לאחר מספר נסיונות. אני אסמטית מאוזנת מאוד, נוטלת ונטולין לעיתים ובתקופות שיש צורך פליקסוטייד. עושה שנים הליכות מהירות ואימוני כח. נסיונות הריצה שלי כוללים בדר"כ 3 או 4 ימים של אימוני ריצה קלים מאוד (חצי דקה ריצה+דקה ווחצי הליכה *8 חזרות) ואז לאחר 12/24 שעות מתחיל לי כובד בבית החזה וליחה המכבידה לי על הנשימה. בתקופות שאני מנסה לרוץ אני דואגת לקחת משאפים למניעה.שאלתי: האם ניתן לרוץ עם אסתמה? האם זה שלב חולף שלב הקושי נשימה לאסמטים? האם לקחת את משאף הסטרואידים אחרי או לפני הריצה? בתודה מראש מעין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריצה ואסתמה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    26/10/2020

    שלום,
    האם תפקודי הריאות שלך ממש תקינים? מתי לאחרונה?
    בנוסף, בררי עם הרופא המטפל שלך אפשרות מעבר למשאף משולב מהיר פעולה כגון פוסטר, סימביקורט או פלוטיפורם במינון נמוך, לשימוש בעת הצורך וכרבע-חצי שעה לפני ספורט.
    באסתמה מאוזנת אין סיבה שלא להתאמן, כולל ריצה. רצוי חימום לפני וקרור הדרגתי אחרי. באוויר קר רצוי מסכה על הפנים והאף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו