מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- חמצן נוזלי כתחליף לחמצן ניידא30/11/2020
שלום
אמא שלי סובלת ממחלת ריאות אינטרסטיציאלית ומטופלת בחמצן 24/7.
בשנה האחרונה מצבה השתפר מאוד עקב ירידה במשקל וכעת היא יכולה להוריד את החמצן בעת ישיבה שכן הסטורציה לא יורדת מתחת ל90. וגם בהליכה היא מסתפקת בעצמה של 2 ליטר בהליכה מתונה שאינה רציפה (כמו להסתובב עם עגלה בסופר) ועד 6 ליטר בהליכה מהירה למשך 25 דקות (לפני כן לא יכלה ללכת 5 דקות ואם כן אז חמצן על 10 ליטר)
שיפור נוסף הינו היכולת שלה להתהלך עם החמצן הנייד שהוא חלש מבלון חמצן כי הוא עובד על פולסים. אם כי בחמצן הנייד היא הולכת כשהיא מכוונת ליטר ומרחקים קצרים.
רציתי לדעת אם חמצן נוזלי הוא היתרון הנוח ביותר בעת יציאה מחוץ לבית. אני מבין שזה יקר אך זו לא הבעיה. אינני מבין איך זה עובד בדיוק גם לאחר חיפוש בגוגל.
תוכל לפרט לי בנושא בבקשה?
עד לאיזה עוצמה ניתן לכוון? לכמה זמן? האם מדובר במיכל קטן מהחולל חמצן הנייד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חמצן נוזלי
ד''ר שבתאי ורסנו01/12/2020שלום,
שיטת הפולסים במתן החמצן איננה חיסרון. המכשיר מכוון לכך שהחמצן ישתחרר רק בזמן שאיפה (כשיש בעצם צורך בתוספת חמצן) ואינו משתחרר בנשיפה (כשאין צורך בתוספת). כתוצאה, יש חיסכון בחמצן בלי לפגוע בצרכי המטופל. חמצן נוזלי מסופק במיכל ביתי גדול שממנו ממלאים לפי הצורך מיכל נייד. החמצן שהוא מספק הוא 100% ולכן ניתן לתת בזרימות גבוהות. חמצן שניתן במשקפי-אף משמש לצריכה עד 6 ליטר לדקה, מעבר לזה הוא פחות יעיל. אם רמת הסטורציה של אמא בפעילויות השונות היא לפחות 90% אני לא רואה את היתרון בחמצן נוזלי. יש לדעת כי במחלות אינטרסטיציאליות תחושת קוצר הנשימה לא בהכרח תלוייה ברמת הסטורציה/חסר בחמצן אלא נובעת גם/בעקר מהשינוי המכני ברקמת הריאה שהיא נוקשה יותר ופחות אלסטית ולכן דורשת עבודה קשה יותר בנשימה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

