פענוח בדיקת תפקודי ריאות ספירומטריה

מנהל הפורום

ד``ר שבתאי ורסנו
ד"ר שבתאי ורסנו
לקביעת תור אצל ד"ר שבתאי ורסנו ללא פרסום בפורום
 
  • פענוח בדיקת תפקודי ריאות ספירומטריה
    יניב
    31/07/2021

    שלום
    בעקבות קושי בנשימה ותחושה שצריך לקחת כל רגע נשימה עמוקה חוסר באוויר עשיתי בדיקת ספירומטריה עם מרחיבי סימפונות פענוח הבדיקה כאן הבדיקה תקינה או לא תקינה איך הבדיקה בגדול והאם זה מסביר תתחושות שאני חש ?


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקודי ריאה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    01/08/2021

    שלום,
    אין עדות ישירה לחסימה, אך TGV מוגבר, אולי כסימן לחסימה בסמפונות קטנים. רצוי להתייעץ עם הרופא לגבי ביצוע מבחן תגר מטאכולין בשאלה של אסתמה סמוייה, אף כי תלונותיייך לא קלאסיות לאסתמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח בדיקת תפקודי ריאות ספירומטריה

    יניב
    01/08/2021

    שלום
    כבר חודש שאני חש את זה קושי בנשימה עמוקה תחושה של חוסר אוויר לנשימה כל כמה דקות במשך שעות אני חש תחושה של חוסר אוויר בנשימה ולא מצליח לקחת את הנשימה עד הסוף וקשה לסיים אותה לפעמים אני צריך להיעזר בעזרת נשימות עמוקות כדי להכניס עוד יותר אוויר ערכתי בדיקות שכללו בדיקות דם כלליות אק"ג אקו לב דופלר במנוחה רנטגן חזה דופלר גפיים סיטי לעורקי הריאה לשלילת תסחיף ריאתי כי שברתי עצם בכף הרגל והדי דיימר היה מוגבר אז חשבו שמשמה יש תסחיף ריאתי כל הבדיקות יצאו תקינות בבדיקת תפקודי ריאות ששלחתי לך בפענוח היה רשום הפרעה רסטריקטיבית קלה ללא עדות להפרעה חסימתית רסטריקציה קלה האם הבדיקה הרצוייה היא תגר מטאכולין או כושר הדיפוזיה במצבים כאלו ? לא עשיתי את שני הבדיקות שציינתי כי הבנתי שכושר הדיפוזיה זה בדיקה שמשלימה את הבדיקה שכבר עשיתי מה דעתך ? מה זה אסתמה סמוייה ? ומה משמעות רסטריקציה קלה ? ובגדול התרשים ששלחתי לך זה בדיקה שנחשבת לתקינה יחסית לרוב הפרמטרים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח בדיקת תפקודי ריאות ספירומטריה

    יניב
    01/08/2021

    שלום שוב
    ותודה ענקית לך באמת על כל התשובות מראש !!! אציין שאני גם נוטל קלונקס 0.5 יותר משנתיים בגלל חרדות לא כל יום אבל זה תרופה קבועה יכול ליהות שמה שאני חש זה כתוצאה מתופעות לוואי של התרופה ? או שמה שאני חש זה כתוצאה מהממצא בפענוח הפרעה רסטריקטיבית קלה ללא עדות להפרעה חסימתית רסטריקציה קלה מה דעתך ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו