לחץ דם ריאתי מוערך של 40

מנהל הפורום

ד``ר שבתאי ורסנו
ד"ר שבתאי ורסנו
לקביעת תור אצל ד"ר שבתאי ורסנו ללא פרסום בפורום
 
  • לחץ דם ריאתי מוערך של 40
    דניאל
    12/06/2023

    שלום ד"ר דן,
    שאלתי כבר בפורום. ברשותך תזכורת: בן 47. יש לי לחץ דם ריאתי של כ-40, כנראה עקב הפרעות נשימה בשינה לאורך זמן רב על אף שמטופל בסיפאפ כבר כ-10 שנים (ייתכן בשל לחצים גבוהים מדי ולא מתאימים).
    אין עדות למחלת לב או למחלה ריאתית בבדיקות השונות שעשיתי.
    ברשותך כמה שאלות שמטרידות אותי:
    א. מאיזה רמה של לחץ דם ריאתי באקו מתחילים בטיפול תרופתי. האם באקו לחץ ריאתי סיסטולי של 40 דורש התחלת טיפול או רק מעקב? בהינתן שיתר הבדיקות בסדר.
    ב. האם יכול להיות שלחץ הדם הריאתי ירד בבדיקת אקו עתידית? או שאפשר רק לעלות?
    ג. האם מאחר שמדובר במחלה פרוגרסיבית סביר שמתישהו אצטרך טיפול תרופתי?
    ד. האם סביר שארגיש סימפטומים כבר בלחץ כזה? אני מרגיש מותש כל היום - צורך לנוח כל כמה שעות... אי נוחות באמצע החזה באה והולכת וקושי למלא את הריאות במאמץ ניכר.
    תודה רבה רבה וסליחה על כמות השאלות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחץ דם ריאתי מוערך של 40

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם ריאתי

    ד''ר שבתאי ורסנו
    13/06/2023

    שלום,
    אם אתה בברור אצל רופא ריאות המתמחה בברור וטיפול ביתר לחץ דם ריאתי, שאל האם הוא מייחס את הלחץ המוגבר (קלות), לדום הנשימה בשינה. במידה וכן, אני מניח שיוחלט על מעקב תקופתי. בכל מקרה חשוב מאד שתעבור בדיקת שינה חוזרת עם מכשיר ה CPAP (רצוי אוטומאטי) בכדי לוודא את האפקטיביות שלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשש שאני מפספס משהו

    דניאל
    13/06/2023

    הייתי אצל קרדיולוג שהתעלם משום מה מהממצא ואז אצל רופא שינה/ריאות שאמר שזה ממצא משמעותי והמליץ על מעקב. ייחס זאת לדום הנשימה. אצייין שעם סיפאפ כמעט אין לי הפרעה חסימתית ויש מעט מאוד סנטרליות וכן שהסטורציה לא יורדת משמעותית. אני מייחס זאת אולי ללחץ מוגבר מאוד שהשתמשתי בסיפאפ לאורך השנים - סביב 10.5 כשהלחץ הנכון לי הוא כנראה נמוך בהרבה וכן לשינה קטועה ולא מספקת.
    משם הלכתי אצל דר גוגל ומצאתי מחקר - מטה אנליזה - שאמר שהסיכון מוגבר כבר ב-ervp 30 ושלחץ 40 מנבא תמותה חציונית בתוך 5 שנים. זה המאמר:
    Threshold of Pulmonary Hypertension Associated With Increased Mortality. מאחר שאני כן חווה תסמינים כמו עייפות רבה, לפעמים קושי להכניס אוויר, אי נוחות בחזה וכו׳ נכנסתי ללחץ והתחלתי לחשב את קיצי לאחור:-)
    מאחר שלהבנתי האקו יכול לא לדייק לשני הצדדים - מתלבט אם כדאי לעשות בדיקת אקו נוספת… אשמח לעצתך החכמה. והאם יש איזה משהו נוסף שאני מפספס ושכדאי לי לעשות בשלב זה. אולי כדור שינה?
    הצעתך לבדיקת שינה עם סיפאפ נכונה ואעשה זאת - לא ידעתי שזה אפשרי.
    מתנצל שהלאיתי. בימים כתיקונם אני לא מהנלחצים…

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם ריאתי

    ד''ר שבתאי ורסנו
    15/06/2023

    שלום,
    מעבר לבדיקת שינה חוזרת וודא שאתה מקבל מכשיר CPAP אוטומטי (משנה את הלחצים בהתאם לחסימה המשתנה בעת השינה!). מעבר לזה= הערותיי הקודמות, כולל לברר עם רופא הריאות שכל יתר הסיבות נשללו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו