מתקשה לנשום, למרות סטורציה טובה

מנהל הפורום

ד``ר שבתאי ורסנו
ד"ר שבתאי ורסנו
לקביעת תור אצל ד"ר שבתאי ורסנו ללא פרסום בפורום
 
  • מתקשה לנשום, למרות סטורציה טובה
    יונתן
    25/02/2024

    שלום!

    אבי בן 72. סובל מאי ספיקת לב (NYHA-4) ו-COPD (וסוכרת, ואי ספיקת כליות). מחובר קבוע למחולל חמצן (6 ליטר בדקה), באמצעות משקפי חמצן.

    לאחרונה, כל יום וחצי בערך, הוא נקלע למצוקה נשימתית: הוא מתלונן שקשה לו לנשום ואין לו אוויר. אבל, בחלק מהמקרים (לא בכולם), כשאני בודק את הסטורציה היא די טובה: 94% ויותר (אצלו זה מצוין).

    השאלות שלי:

    1. האם שני הדברים האלה יכולים להתקיים יחד: שאדם ירגיש שקשה לו לנשום (ו"אין לי אוויר!") יחד עם סטורציה טובה? קראתי שלאנשים בדרגת חומרה NYHA-4 קשה לנשום גם במנוחה, והשאלה שלי האם לקושי כזה מתלווה בהכרח גם סטורציה נמוכה.

    2. האם יכול להיות שהסיבה למצוקה (בחלק מהמקרים) היא פסיכולוגית? כלומר, חרדה?

    3. במקרים כאלה, של מצוקה, הוא מבקש ממני לעשות לו אינהלצית flixotide (במקום האינהלציה הרגילה). אני עושה זאת, כדי להרגיע אותו. האם יש טעם באינהלציה כזו כשהסטורציה טובה?

    תודה על כל התייחסות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בנשימה וסטורצייה טובה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    25/02/2024

    שלום,

    במרבית המקרים של תחושת קושי בנשימה הסטורצייה תקינה. קוצר נשימה לא בהכרח משמעותו ירידה בסטורצייה ! פעמים רבות הסיבה יכולה להיות מכנית (תנגודת מוגברת של דרכי האוויר, גודש ריאתי, השמנה, כושר ירוד ועוד). עקרונית במקרה כמו זה שמתואר יש לשול החרפת אי ספיקת לב/אגירת נוזילם, החמרת COPD, ותמיד ייתכן גם מרכיב נפשי של לחץ/מתח, שמאדם עם מחלות כאלו לא נדיר. לא הייתי מתחיל טיפולים חדשים ללא הערכת רופא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה!

    יונתן
    27/02/2024

    אני מאוד מעריך את זה שאתה עוזר פה לאנשים למרות שאתה בטח עסוק ועייף מעבודה. אין לך מושג כמה זה מקל עלינו השואלים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו