ביקורת אצל רופא ריאות

מנהל הפורום

ד``ר שבתאי ורסנו
ד"ר שבתאי ורסנו
לקביעת תור אצל ד"ר שבתאי ורסנו ללא פרסום בפורום
 
  • ביקורת אצל רופא ריאות
    דוד
    21/12/2024

    שלום, לפני שנתיים וחצי אובחנתי עם מחלה שנקראת hp עקב חשיפה לציפורים שגידלתי, בהמלצתו התפטרתי מהם. בזמנו הרופא עשה לי את הכל הבדיקות כולל: בדיקות דם, ברונכוסכופיה וביופסיה, ct, תשאול וכו לבסוף הגיע להחלטה שיש לי hp. השבוע
    הייתי בביקורת אצל הרופא שלטענתו הכל יציב ואין צורך בטיפול בשלב הזה ועליי להגיע שוב בעוד חצי שנה עם סיטי עדכני ובדיקת ספירומטריה. העניין שבדף הסיכום עד היום היה רשום הבחנה יכולה להיות hp בלבד, ועכשיו ראיתי שנכתב שיכול להיות hp או פתולוגיה פיברוטית כמו nsip פיברוטי או ipf, השאלה שלי האם יכול להיות ששנתיים אחרי ההבחנה פתאום זה יהיה ipf? הסיטי סטטי מהיום הראשון שעשיתי אותו מלפני שנתיים וחצי.
    בנוסף נעשתה לי בדיקה של הליכה 6 דק 450מ' ויצא תקין בסיומה סיטורציהה 96
    מה דעתך בנושא? האם זה יכול להיות ipf?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביקורת אצל רופא ריאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • HP ביקורת

    ד''ר שבתאי ורסנו
    24/12/2024

    שלום,
    האבחנה של HP מבוססת בארץ, בהעדר בדיקות סרולוגיות שגם הן לא לגמרי אבחנתיות, מבוססת על מראה ב CT +.- ברונכוסקופיה, והן לא תמיד חד משמעותיות. בנוסף HP יכול להפוך לפיברוטי דמוי UIP ואז המראה דומה למראה ב CT של IPF. הספירומטריה שלך תקינה אבל במקרה שלך יש לבצע תפקוד ריאות מלא כולל דיפוזיה ולהשוות לקודמיו. מעבר לכך אתה צריך להיות בקשר עם רופא הריאות שלך ולבקש ממנו הבהרות והסברים, זה טיב הקשר הרצוי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו