צליל צורם חד צדדי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • צליל צורם חד צדדי
    סיגל
    22/10/2011

    שלום,
    בת 32. מזה מס' חודשים אני שומעת צליל צורם באוזן שמאל (לא צפצוף אלא כמו תדר לא מכויל, מעין "רעש לבן"). מדובר בתדרים מסויימים (לא מוצאת עקביות, לעיתים גם במהלך דיבור מקולי שלי). כמו כן הדבר מלווה בתחושת אטימות ועמימות באוזן לפרקים.
    בדיקת א.א.ג שללה נוזלים או דלקת.
    בדיקת שמיעה - נמצאה ירידה קלה בשמיעה הולכתית (20-30). טימפונומטריה - type B
    אין תופעות אף-אוזן-גרון נוספות (אין נוזלים, כאבים, בעיות נשימה...נושמת קבוע דרך האף).
    בביקור אחרון אצל א.א.ג נעשתה בדיקת סיב אופטי דרך האף ונראה כי "האדנואידים מוגדלים מאוד". הרופא ממליץ על ניתוח וביופסיה לרקמה.

    - האם האדנואיד המוגדל יכול לגרום לתופעת הצליל הצורם?
    - האם יתכן אדנואיד "מוגדל מאוד" ללא כל תופעות א.א.ג נוספות?
    - כיצד ניתן לאמת את הממצאים לפני הליכה לניתוח?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צליל צורם חד צדדי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צליל צורם חד צדדי - תגובה

    ד''ר רועי הוד
    22/10/2011

    רקמת האדנואידים יכולה לגרום לחסימת הניקוז של האוזן התיכונה, זה יכול לגרום להווצרות נוזלים שגורמים לטימפנמוטריה B ולירידה קלה בשמיעה הולכתית, זה יכול לגרום לטנטון. הפיתרון, כריתת הממצא ושליחתו לבדיקה פתולוגית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו