איבוד שמיעה פתאומי-טיפול בפרדניזון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איבוד שמיעה פתאומי-טיפול בפרדניזון
    חיילת
    28/07/2010

    שלום,

    אני בת 19 ולפני מספר ימים חוויתי איבוד שמיעה פתאומי באוזן ימין (פשוט התעוררתי עם זה), המלווה בצפצוף ארוך באותה אוזן.

    הגעתי לבי"ח תל השומר וביצעתי בדיקת שמיעה מסודרת לפי המלצת הרופא.
    התגלתה אצלי ירידה של בערך 30 דציבל באוזן ימין,
    והמומחה לא.א.ג בביה"ח קבע שכפי שהנראה מדובר בירידה עצבית,
    ונתן לי טיפול בפרדניזון.

    חיפשתי באינטרנט קצת על תופעות הלוואי - ונלחצתי.

    מדובר בתופעות לוואי שמופיעות בדר"כ בנטילת הפרדניזון באופן ממושך או במינון גבוה.

    1. האם 60 מ"ג לאורך שבוע (ואז ירידה בהדרגתיות) נחשב למינון גבוה?

    2. ניתן לי טיפול באומפרה במקביל לפרדניזון - האם זה בסדר לקחת את שתי התרופות יחד?

    3. מדוע מנוחה היא הכרחית בעת נטילת התרופה?
    ובאיזו רמה של מנוחה מדובר (האם שכיבה לאורך היום היא הכרחית?)

    4. האם זה בסדר ליטול את התרופה שלא יחד עם אוכל?
    (אני נוטלת פעמיים ביום ובערב אני בדר"כ לא רעבה...)

    5. אני נוטלת באופן קבוע גלולות למניעת הריון - אסטל/דיאנה
    (המכילות 2 מ"ג cyporferone acetate ו-0.03 מ"ג ethinyloestradiol) - האם זה תקין בעת השימוש בתרופה? ...כי רשום משהו בעלון לצרכן על גלולות למניעת הריון המכילות אסטרוגן...

    6. אני נוטלת גם אריוס (לאלרגיה) במינון של 5 מ"ג ואלטרולט (כטיפול מונע לכאבי ראש) במינון של 10 מ"ג על בסיס יומי. האם אין סכנה בנטילת תרופות אלו יחד עם הפרדניזון / גלולות / אומפרה?

    7. מה הסיכויים להחלמה במצבי, ותוך כמה זמן אמור להופיע שיפור, מניסיונך?


    תודה רבה (רבה!!!) מראש,

    קוראת-על-פרדניזון-וקצת-מודאגת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידת שמיעה

    ד''ר רועי הוד
    28/07/2010

    אכן הטיפול בירידה פתאומית בשמיעה על רקע עצבי הוא סטרואידים במינון 1 מ"ג לק"ג עד 60 מ"ג מקסימום. בבי"ח בילינסון נהוג לאשפז חולים שמקבלים מינון כזה בגלל תופעות הלוואי שיכולות להופיע כתוצאה מהטיפול: שינויים בלחץ הדם, הפרעות בסוכרים בדם וכו'. אנחנו נותנים טיפול ל-5 ימים ואז מורידים מינון בהדרגה. טיפול בלוסק או אומפרדקס נועד כדי להגן על הקיבה מתופעות לוואי מסטרואידים והוא במקום. מנוחה ממולצת בשל שינויים בלחץ דם שיכולים להופיע, לא מדובר על שכיבה ללא מעש אלא על הימנעות ממאמץ גופני או ספורט כלשהו. עדיף לקחת סטרואידים על בטם מלאה ולא ריקה. לא יכול להגיד לך לגבי אינטרקציה בין סטרואידים לשאר התרופות, את צריכה לברר מול רופא נשים מטפל. בגדול נהוג לומר כי סיכויי ההחלמה הם 33% שיפור מוחלט, 33% אותה רמת שמיעה ו-33% החמרה. הכל תלוי בגילך, מחלות רקע, חומרת הירידה ההתחלתית, הזמן בין הירידה להתחלת הטיפול, המצאות סחרחורת וכו'. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו