מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהאבי23/01/2010
מציג יכולות אינטלקטואליות בטווח נמוך משמעתית מהנורמה ובתחום המילולי קיימים פערים משמעותיים בין ביצועיו בתתי המבחנים השונים בתחום הביצועי יכולתיו נמצאו נמוכות ביותר וכוללת את כל הקשת הקוגניטיבית
כמו כן נאמר כי קיימת הפרעה נפשית עם סימנים אוביקטיביים קשים בקיום קשרים בין אישיים תקינים ובצירוף הפרעות של סף גירוי נמוך הפרעה בריכוז בחשיבה באפקט בכח ההתמדה וברציה המגבילות את הכושר התפקודי בצורה קשה סעיף 33 (ב)
כמה אחוזי נכות ניתן לקבל מנסיונך עבור חוות דעת זו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין לי מספיק נתונים
עו"ד זיוה אופק24/01/2010כדי לענות על השאלה. סע' 33(ב) לתקנות קובע 20% נכות אך התיאור המילולי בחוות הדעת אינו מתאים לסעיף. בנוסף ישנו סעיף נוסף בתקנות (סע' 91) המתייחס לפיגור שכלי אולם לשם כך דרוש לדעת מהי היכולת האינטלקטואלית לפי מבחני I.Q. וגם זאת בהנחה שאנו מדברים על נכות של אדם בגיר כי הכללים לגבי ילדים בכלל שונים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועדה לקביעת נכות נפשית קבועה
איציק09/09/2010חג שמח ושנה טובה !!!
האם במידה ויש לי נכות זמנית מביטוח לאומי ובעוד כמה חודשים יש לי ועדה נוספת (לקביעת נכות יציבה קבועה)
האם צריך להביא מסמכים רפואיים כלשהם או רק תעודת זהות ?
תודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מגיע לי אחוזי נכותמאור אביטן21/01/2010
שלום רב,
אבי בן 53 עבר התקף לב לפני שלוש שנים בעבודתו (הוא עבד בתור איש תפעולי ואחזקה במפעל) אחרי 9 מכות חשמל באמבולנס הוא חזר להכרה, הובהל לבית החולים והיה בתרדמת במשך שבוע, הרופאים המליצו להתקין קוצב לב, ובאמת עבר ניתוח ויש לו קוצב לב.. עקב המחלה נפגע כושר העבודה של אבי והוא כבר לא עובד משמרות והמשכורת שלו ירדה בכמעט 3000 ש"ח לפחות.. בנוסף לפני חודש אבי התמוטט והרופא אמר לו שהקוצב לב הציל את חייו... בנוסף לבעיות הלב ולפגיעה בשכר עבודתו.. לאבי יש כאבי גב שאיתם הוא סובל כבר ב 10 שנים האחרונות, נתגלה לו רווח בין חוליות תחתונות L3 L4 בגב התחתון וכאבם אלו מגבילים אותו בפעילויות פיזיות ובתנועות מסוימות...
אבי לא קיבל שום סיוע מביטוח לאומי... ושום כלום!
האם מגיע לו איזה שהם אחוזי נכות או החזרי מס? או משהו מביטוח לאומי להקל על חייו?
הרי לא ייתכן שכל חייו שילם ביטוח לאומי ובמצבו הנוכחי לא מגיע לו כלום?!
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קביעת נכות
עו"ד זיוה אופק24/01/2010כפי שהבהרתי חזור והבהר כולל בראש עמוד זה איני יכולה להעריך נכויות לפי מצב רפואי. לשם כך חובה לפנות לרופא. במקרה שלך עליך לפנות לקבלת חוות דעת מרופא מומחה למחלות לב ומאורטופד.
ניתן להגיש תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי הן לצורך קביעת נכות והן לצורך פטור ממס הכנסה. בנוסף, אם ייקבע כי לאביך נכות קשה וכי הכנסתו ירדה בשל הנכות באופן ניכר הרי שהוא יוכל להיות זכאי לקיצבת נכות על אף שיש לו הכנסה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערעור המוסד צירוף נכויות
אלטר אלמליח14/06/2010נקבע לי נכות 26% לצמיתה בוועדה שהייתה לי בצירוף נכות מעבודה
התברר לי אכשיו שהמוסד עירער על החלטה האים תהיי לי עוד וועדה
והאים יפחיתו לי את הנכות שניקבעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזכות ערעור
אדיר ברונשטיין16/06/2010בגין כל החלטה של ועדה רפואית, ניתנת זכות עירעור לשני הצדדים. גם אתה יכול לערער וגם פקיד התביעות מצד ביטוח לאומי. במידה ואחד מהצדדים מערער, תזומן לועדה רפואית לערערים נוספת ע"י המוסד לביטוח לאומי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנכות עקב השתלת קוצב לב
מאיר כהן25/09/2010ביתי, בת 45, בריאה ללא עבר רפואי, בהיותה ביום עבודה לא שגרתי - היתה בלחץ עבודה עקב קבלת תפקיד חדש נוסף, קיבלה לפתע סחרחורת.
היא נפלה, נחבלה בראש ואובחן לה הפעה חריפה בקצב הלב והושתל לה קוצב-לב.
הביטוח הלאומי טוען כי השתלת הקוצב נובע מבעית קצב, דהיינו בעיה מולדת ואינו מהווה אירוע בטיחותי. העם הפרעת הקוצב יכולה למבוע מהסטרס?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנכות עקב בעיית לב
עו"ד זיוה אופק25/09/2010היו מקרים שבהם אירועי לב הוכרו כנובעים ממתח בעבודה או לם כדי להאבק על כך יש להוכיח קיומו של ארוע חריג בעבודה (ייתכן שעצם המכה יכול להיחשב אירוע כזה) וכן להביא חוות דעת רפואית שתומכת בטענה כי יש קשר בין האירוע לבין הפגיעה בלב.
אם רופא המוסד לביטוח לאומי או בית הדין לעבודה יקבל את חוות הדעת הדברים יוכרו כפגיעה בעבודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נכותהלן20/01/2010
שלום לך עו"ד זיוה
יש לי 75% נכות נפשית. בשל סיבות שאינן בידי נאלצתי לעזוב את הארץ לפני חמישה חודשים .
בימים אלו קיבלתי הודעה מביטוח לאומי שהם ביטלו לי את קצבת הנכות בגלל שאני שוהה בחו"ל,
יותר משלשה חודשים. והם חייבו אותי להחזיר להם את הסכום החודשי שקיבלתי עבור החודש הנוסף.
1. מה עלי לעשות אם אין לי כסף להחזיר?
2. האם זכויותיי בקופת חולים תפגענה? כי למעשה ביטוח לאומי שילם עבורי את תשלום קופת חולים.
3. את חושבת שאני צריכה עו"ד?
4. אם כן תוכלי לעזור לי ? ואם לא מי כן יוכל לעזור לי?
תודה ואנא עני לי בהקדם..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכן
עו"ד זיוה אופק24/01/2010הזכות לקבלת קיצבאות מביטוח לאומי תלויה בכך שהאדם הוא תושב ישראל. ואם אינך תושבת אינך זכאית לביטוח לאומי וביטוח בריאות.
לא כל מי שגר לתקופה בחו"ל הוא בהכרח לא תושב. השאלה איפה מרכז החיים. כך למשל אם מישהו יצא לחו"ל למספר שנים רק כדי ללמוד או כדי לקבל טיפולים רפואיים הוא ממשיך להיות מוכר כתושב ישראל.
בקיצור התשובה לשאלה אינה חד משמעית ודורשת בירור פרטני של העובדות ואולי אפילו הליך משפטי בו ביה"ד לעבודה יקבע את מעמדך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפילפסיהמלי19/01/2010
הייתי רוצה לדעת האם חולה אפילפסיה מחויב להודיע על מצבו למעסיק פוטנציאלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיווח על מחלה למעסיק
עו"ד זיוה אופק24/01/2010החוק לא מתייחס לכך במפורש אבל נראה שככל שלמחלה יש השלכות על התפקוד בעבודה יש לדווח עליה למעסיק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוזי נכות על תאונהאושרית18/01/2010
איך אפשר לקבל אחוזי נכות בגיל מבוגר על תאונה בילדות
בעקבות קושי בהתנהלות היומיומית?
האם אני צריכה להוכיח קשר לתאונה?
אם אני עובדת רגיל יש סיכוי בכלל להכרה בי כנכה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחוזי נכות
עו"ד זיוה אופק18/01/2010אם מדובר על תביעת נזיקין הרי ככלל לא ניתן להגיש תביעה לאחר גיל 25.
אם מדובר על תביעת נכות כללית למוסד לביטוח לאומי הרי שלא משנה מתי החלה הנכות ובודקים את מצבך מיום הגשת התביעה (ועד 15 חודשים קודם לכן).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 30 אחוזי נכותדינה10/01/2010
מה הזכויות שאני זכאית להם אם פסקו לי 30 אחוזי נכות בבטוח לאומי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא כתבת איזה נכות
עו"ד זיוה אופק11/01/2010אם מדובר בנכות כללית הרי הזכאות המרכזית היא שיקום מקצועי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נכותאבי06/01/2010
מהם הסכומים לתגמולים שמשלם משרד הבטחון עבור נכות כל שהיא
ועל פי מה נקבע סכום הנכות האם על פי משכורת קובעת של הנכה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסכום נקבע
עו"ד זיוה אופק11/01/2010לפי דרגת נכותו של הנכה בלבד ובעיקרון התשלום הוא אחיד (כמובן בהתאם לגובה הנכות וכן תשלומים לפגיעות מיוחדות וכד'). התשלום מתעדכן בהתאם לנתוני השכר במשק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוזי נכות נפשית ורפואיתדינה30/12/2009
שלום רב
אני עו"ס העובדת עם נפגעי נפש. אחד ממטופלי הגיע אליי לאחר שנתיים אשפוז בבית החולים, הוא מאובחן כלוקה בסכיזופרניה. באפריל 2009 נערכה לו וועדה בה הוחלט על הורדת אחוזי הנכות הרפואית שלו מ50% ל - 40%, ולכן גם קצבתו ירדה מ 2,200 ל 1,900 (כיום היא קבועה).
הוא מאוד מעוניין לשנות זאת בחזרה ואינו מבין איך יתכן שהמצב השתפר. בפנייתנו לביטוח לאומי של איך ולמה קרה הדבר הם לא ידעו למסור לנו פרטים.
אני רוצה לבדוק בשבילו את האופציה של בדיקה מחודשת אבל אני אפילו לא יודעת מה היה בוועדה הקודמת ואני מתארת לעצמי שצריך סיבה לבקש ועדה חוזרת ולכן אני צריכה רקע. למי ניתן לפנות על מנת לקבל אינפורמציה על קביעת אחוזי הנכות במקרה של המטופל שלי, ולמי אחר כך על מנת להמשיך את הפרוצדורה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דינה
עו"ד זיוה אופק04/01/2010ראשית, הערכתי על האכפתיות.
לגופו של עניין: ניתן לפנות למוסד לביטוח לאומי ולבקש את הפרוטוקולים של ההחלטה ואם אין למטופל שלך אז כדאי לצלם מהם גם את החומר הרפואי.
עם זאת, בעיה זו מוכרת אצל רבים מאוד מפגועי הנפש. למעשה הנכות "הסטנדרטית" לפגועי נפש היא 40% ואם הם לא במצב פסיכוטי קשה מאוד לערור על כך.
עם זאת כדאי מאוד להפנות את הפונה לייעוץ עם פסיכיאטר בכיר שיעריך את דרגת נכותו.
לגבי פניה נוספת למל"ל אם עברה חצי שנה מאז הפניה הקודמת ו/או אם קרה אירוע החמרה כלשהו (למשל אישפוז חוזר בבי"ח פסיכיאטרי וכד') וחל שינוי בנסיבות ניתן להגיש תביעה להכרה בהחמרת הנכות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטיטיס Cסיגלית30/12/2009
ליפני כ5 שנים עברתי טיפול בהפטיטיסC בהצלחה.אחרי טיפול בפג-אינטרפרון וריבוברין+וירומידין הכל בסדר.כלומר-PCR - שלילי. תיפקודי כבד בנורמה.הבנתי לאחרונה ש אי-אפשר להיפטר מהנגיף לגמרי.השאילה שלי-האם אני יכולה להדביק ביחסי מיו במצב שלי הנוכחי?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכון להיום אין רופא המייעץ
עו"ד זיוה אופק04/01/2010בפורום זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- % נכות לפי מצב רפואי.מזל28/12/2009
אני מעוניינת לדעת כמה % נכות אני יכולה לקבל בערך מביטוח לאומי והפנסיה עקב הבעיות הרפואיות שיש לי , והאם מחברים את % הנכות עקב כל בעיה להלן המחלות מהן אני סובלת.
דלקת פרקים פסוריאטית
פיברומילגיה
בעיות עור-ויטליגו בפנים ופסוריאזיס בקרקפת ובגוף
אוסטאופורוזיס
פריצת דיסק בחוליות L345
אני מקבלת זריקות TNF - אנברל וכן לוקחת כדורי משככי כאבים.
אשמח אם תוכלו בערך לעדכן אותי כמה % נכות אני יכולה לקבל, היות ואני שוקלת על הפסקת עבודה.
תודה מראש מזל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכות
עו"ד זיוה אופק29/12/2009כפי שכתוב בראש העמוד רק רופא מומחה יכול להעריך את נכותך. במקרה זה נדרש אפילו יותר מרופא אחד כי יש בעיות אורטופדיות, בעיות עור ובעיות שקשורות בעיקר לראומטולוגיה או במקרים מסויימים לנוירולוגיה.
בכל אופן מומלץ פשוט לנסות להגיש תביעה במוסד לביטוח לאומי ולהתייעץ עם הרופאים המתאימים.
הנכות מחושבת באופן משוקלל. כך למשל אם יש לך 50% נכות בשל מחלה מסויימת ועוד 20% נכות בשל בעיה אחרת נכותך המשוקללת תהיה 60%.
הנכות הראשונה היא 50%. מתוך החלק הבריא (במקרה זה 50%) יש 20% נכות, דהיינו 20% מתוך 50% = 10%
50%+10% = 60%* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבכטרב
עופר לוי05/01/2011יש לי מחלה קשה וניקבע לי 51 אחוז רפואי 75 אי כושר לצמיתות רופא בכיר קבע שאני זקוק לניתוח עש וגם מותני האים לאחר ניתוח המלל יכול להוריד את הנכות תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבכטרב - תגובה
אדיר ברונשטיין16/01/2011רק במידה ותעמוד בפני ועדה רפואית של המל"ל ויצגו ממצאים לפיהם חלה הטבה במצבך, המלל עשוי להוריד את שיעור הנכות המשוקלל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביטוח לאומי שנתיים וחצי לאחר מחלהמירה28/12/2009
לפני שנתים וחצי חליתי במחלה נוירולוגית בשם גיליאן בארה שגורמת לשיתוק בכל הגוף למשך מספר ימים ואח"כ שיקום במסגרת חוץ בבי"ח לכמה שבועות. מאז נשארה חולשה בשרירים ופגיעה בעצב הפנים והעיניים. נשארה גם עייפות רבה( אופיני למחלה). בזמנו עבדתי כעצמאית בגינון יום בשבוע עם עובד שעזר לי כעת אני רק נותנת הוראות ומעסיקה שני עובדים כך שהעסק הרבה פחות רווחי.. לא הגשתי תביעה לביטוח לאומי ולא לאובדן כושר עבודה. האם מאוחר מדי? אני לא עומדת בתשלום של כל הטיפולים שעוזרים לי להתחזק - התעמלויות, פיזיותרפיסט שבאמת עוזר לי. בנוסף הלכתי לטיפולים פסיכולוגים כאשר היתה לי בעית חרדה בשל המחלה. האם כל מה שהוצאתי וכל העזרה שאני עדיין זקוקה לה לא אמורה להיות ממומנת או נתמכת ע"י בטוח לאומי או ביטוח בריאות או כושר עבודה?האמת שגם לא הייתי כל כך פנויה רגשית להתמודד עם זה ויותר השקעתי בשיקום שלי וכל הזמן חשבתי שזה יסתדר וישתפר אבל נראה שיש דברים שפשוט נשארים. בבי"ח אמרו לי שאין סיכוי לקבל תמיכה מביטוח לאומי כי השיקום מהיר אבל אני שנתיים וחצי אחרי ואני ממש פחות מחצי ממה שהייתי מבחינת עייפות, היקף עבודה וכח פיזי וזקוקה להרבה טיפולים. מאד מתוסכלת כי המצב הכלכלי לא מאפשר לי לקבל את הטיפול הדרוש לי. האם יש משהו שניתן לעשות? האם יש סיכוי להחזרים רטרואקטיבית על טיפולים שיקומיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביטוח לאומי
עו"ד זיוה אופק28/12/2009אני ממליצה להתייעץ עם מומחה רפואי ואם מצבך עולה כדי נכות משמעותית כדאי להגיש תביעת נכות בהקדם האפשרי. לא תקבלי קיצבה על כל התקופה אבל לפחות מיום הגשת התביעה או אפילו 15 חודשים לפניה אם תימצאי זכאית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם סרטן שלפוחית השתן מוכר כנכות ??דניאל24/12/2009
שלום.
במהלך חודש 2/2008 התגלה בגופי ( בשלפוחית השתן ) גידול סרטני אשר הוסר בניתוח. מאז ובכול שלוש חודשים אני נכנס לחדר ניתוח לצורך בדיקה העם הגידול חזר, מאז בשלוש ניתוחים כאלו נמצא כי הגידול חזר, וקבלתי טיפול כימותרפי. בכול פעם שאני עובר ניתוח בהרדמה מלאה, חל עלי איסור לעשות מאמץ כלשהו למשך חודש. כמו כן, לאחר ניתוח כזה, אני מטופל בכדורים עקב דלקות בשלפוחית השתן. האם מגיע לי מהמל"ל נכות, והאם אני יכול לקבל החל מיום שגילו את הסרטן. תודה וסליחה על ההטרדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפי שכתבתי
עו"ד זיוה אופק27/12/2009על מנת להעריך נכויות יש להיוועץ ברופא. באופן כללי תקופות של טיפולים בסרטן בכלל, וטיפולים כימותרפיים בפרט מקנים נכות זמנית.
לאחר תום הטיפול ובתקופות של רמיסיה הנכות נקבעת לפי הפגיעה והתפקוד בפועל.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוזי נכותאסתר24/12/2009
אני חולה במחלת COPD אני משתמשת במחולל חמצן וכן באינלציות. וכן ישנה בלילה עם מכשיר BIPP . אושפזתי כחודשיים וחצי בבית חולים והייתי פעמיים בתקופה זו בטיפול נמרץ. ובין היתר כרתו לי גם שחלה שהיה בה גידול (שפיר). כן כרתו לי לפני 20 שנה חצי מבלוטת התריס ואני חיה עם חצי בלוטה. אני בת 62 עובדת ומקבלת קצבת זקנה. השאלה שלי היא אם מגיע לי אחוזי נכות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר שהגעת לגיל
עו"ד זיוה אופק27/12/2009פרישה אינך זכאית יותר לביטוח נכות (אם לא היית מוכרת כנכה לפני תחילת קיצבת הזיקנה).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגיל פרישה לצרכי קבלת קצבת נכות
- - -01/02/2010שווה לבדוק בצילום המצורף. יש טעם להגיש תביעה לפי התאריכים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאריק20/12/2009
שלום רב,
אני עובד מול מחשב באותו מקום עבודה כבר 15 שנה. לאחרונה יש לי כאבי עינים וראייתי אף נפגמה. ברצוני לדעת האם זה יכול להיחשב כתאונת עבודה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה יכול להיחשב
עו"ד זיוה אופק22/12/2009מחלת מקצוע השאלה אם יש חוו"ד רפואית שקובעת קשר סיבתי בין עבודתך לפגם בראיה ושאלה נוספת היא האם הפגם בראיה עולה כדי נכות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מס' שאלותמירי15/12/2009
שלום,
לפני כשנה חליתי ולאחר וועדה רפואית הוחלט על 89 אחוזי נכות.
כרגע אני מקבלת משכורת ע"ח ימי המחלה שצברתי.
ברצוני לדעת:
1. האם לאחר שאסיים את ימי המחלה,אקבל השלמה כספית כלשהי מהביטוח הלאומי?
2.האם בעת הפרישה(ברגע שאצא לפנסיה רפואית) יגיעו לי דמי אבטלה?
3.מה זאת אומרת שלא אוכל לעבוד בשירות המדינה?האם עבודה דרך העיריה נחשבת לשירות המדינה?
4.מה פירוש: הנכות קבועה,אולם שיעורה עלול להשתנות. במה זה תלוי?
5.האם מגיעות לי זכויות כלשהן נוספות?
בתודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וועדות רפואיות במקומות העבודה
עו"ד זיוה אופק17/12/2009
1. הביטוח הלאומי לא פועל לפי וועדות רפואיות שיש בחלק ממקומות העבודה (בעיקר בשירות המדינה וברשויות המקומיות). אם ברצונך לקבל כספים מהמוסד לביטוח לאומי, למשל קיצבת נכות, עליך להגיש תביעה מתאימה למוסד לביטוח לאומי.
2. ככל שתהיי מפוטרת ותהיי זכאית לדמי אבטלה בלי קשר לנכות תוכלי לקבלם.
3. השאלה הינה מתחום דיני העבודה ואינה בתחום מומחיותי. לא פירטת גם מדוע אינך יכולה לעבוד בשירות המדינה. אם הכוונה שזו היתה קביעת הוועדה הרפואית אז קרוב לוודאי שגם עיריה לא תקבל אותך לעבודה אחרי שנמצאת בלתי כשירה.
4. השינוי תלוי במצב הרפואי.
5. כדאי לבדוק אם יש לך ביטוח אובדן כושר עבודה. וכן שיש לך זיכוי במס הכנסה, אם זה גובה הנכות שלך גם לפי מבחני המוסד לביטוח לאומי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)