מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- לאחר ניתוח הוצאת פלטינות מהקרסולבת 2415/11/2022
ד״ר שלום,
לפני כ-3 שבועות עברתי ניתוח להוצאת פלטינות משני צידי הקרסול. ההתנהלות בבית החולים הרגישה לי מוזרה- החליפו לי מנתח 5 דק׳ לפני הניתוח, ולאחר הניתוח התברר שגם את המנתח המחליף- החליף אחד אחר. אותו מנתח לא עידכן את המשפחה שלי איך עבר הניתוח בזמן שהייתי בהתאוששות, אלא הייתי צריכה לשאול בעצמי רופאים אחרים שעשו סבב במחלקה.
האם זה תקין שמנתח לא מעדכן לפחות את המשפחה איך עבר הניתוח?
כשהגעתי להוציא תפרים, הרופא בדק אותי לפני הוצאתם, ואמר ש״יחסוך״ לי בדיקה נוספת אצלו אחרי שהאחות תוציא את התפרים. טענתי שאחד התפרים כואב ומרגיש דלקתי, אך הוא אמר שהמקום נראה לו בסדר, ללא סימני דלקת. כעת, שבוע אחרי, כירורג מטעם קופת החולים נתן לי אנטיביוטיקה, והתפלא איך לא קיבלתי אותה עוד לפני, שכן הוא רואה נפיחות ושטפי דם. יום לאחר לקיחת האנטיביוטיקה התחילה לי הפרשה צהובה מוגלתית מאותו חתך.
אשמח שתענה לי על השאלות הבאות:
-האם יש מקום לדאגה מאותה הפרשה אם התחלתי טיפול אנטיביוטי?
-האם חובה על מנתח לעדכן את המשפחה איך הניתוח עבר, כשהמנותח בהתאוששות?
- האם אכן יש חוסר אחריות מצד הרופא בביקורת הוצאת התפרים?
אודה על המענה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מקובל לעדכן אחרי ניתוח. לא מדובר על חובה אלא על התנהגות רצויה.
ד''ר דני רוזין15/11/2022לא חושב שמדובר בחוסר אחריות- הוא בדק ודיבר איתך. גם לגבי הקריטריון למתן אנטיביוטיקה- זה לא משהו חד משמעי וזה שבקופה הרופא נתן לא אוצר שבהכרח היה צורך… לא כל הפרשה היא סימן לזיהום ושטפי דם הם לא סיבה לתת אנטיביוטיקה. צריך לעקוב כמובן. אחרי הוצאת הגוף הזר הסיכון לזיהום נמוך יותר.
צריך לזכור שיש גישות שונות ברפואה ולא כל אי הסכמה בין רופאים היא סימן לרשלנות. כמובן שחשוב להתנהג בצורה אנושית, אך גם פה לפעמים יש סיבות כגון רופא שממשיך לנתח או נכנס למקרה דחוף ולא מספיק לצאת למשפחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

