אורז לבן רך ,דביק ומתקתק

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אורז לבן רך ,דביק ומתקתק
    אבישי
    02/11/2011

    היי ,רציתי לשאול שאלה בבקשה:
    זכורני טעמו ומראהו של האורז שהייתי אוכל אצל סבתי כשהייתי ילד.
    סבתי ,היתה מכינה אורז לבן רגיל ,אך הוא היה יוצא רך ,הגרגירים קצת נדבקים
    זה לזה ,וטעמו היה מתקתק.
    הייתי שמח להגיע לתוצאה דומה.
    כיצד אני יכול להגיע לידי כך שהאורז יצא רך יותר ,רטוב יותר(ולא יבש) ומה צריך
    להוסיף כדי שיהיה מתקתק? (סוכר?)

    ובאופן כללי: למה תורם הטיגון למשך שתי דקות בתחילת ההכנה?
    יש כאלו ששמים מכסים עם מגבת את הסיר ומעליה את המיכסה. לשם מה?

    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אורז לבן רך ,דביק ומתקתק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורז לבן רך ,דביק ומתקתק - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    02/11/2011

    היי אבישי,
    אין סיכוי להתחרות או לנסות לשחזר טעם של אורז של סבתא. זה הטעם שלה, זה הזיכרון והגעגוע המתוק והמיוחד אליה, שמן הסתם ילווה אותך תמיד..

    אני יכולה לנסות לנחש. היא בטח השתמשה באורז לבן, רגיל. לא בסמטי ולא אורז דווקא עגול או מתוחכם. אני מעריכה שהיא שמה בסיר למשל 1 כוס אורז ועוד 2 עד 2.5 כוסות מים, מעט מאד מלח ושמן. היא בטח בישלה את האורז עד שרוב המים נספגו, אבל נשארו עוד קצת, ואז כיסתה את הסיר ובישלה על להבה מאד נמוכה עוד כ-20 דקות.

    אין לי מושג מדוע הוא היה מתקתק. אני מעריכה שזה זכרון ילדות,

    אני לא מעזה להציע לך להוסיף קורט סוכר. זה לא בריא, אך מי יודע? אולי זה הביא את התוצאה?

    שיהיה בהצלחה. מקווה שעזרתי. גם אם זה קצת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה שוש ,שאלה נוספת:

    אבישי
    03/11/2011

    האם בדומה לפסטה ,אם מבשלים עוד קצת את האורז ,זה גורם לו להיות רך יותר?
    או להיפך ,זה מקשה אותו וגורם לו להיות יבש?

    יום-טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה שוש ,שאלה נוספת: - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    03/11/2011

    זו בדיוק הסיבה שהצעתי לאדות במשך 25 דקות ולא 15, כמקובל. אכן כן, אם מבשלים את האורז יותר זמן הוא נהיה יותר דביק, וזאת בתנאי שיש בו מספיק נוזלים.

    אשמח לשמוע חוויות!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו