תערובת תבלינים הודית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תערובת תבלינים הודית
    שיר
    28/12/2011

    בוקר טוב,

    הבנתי שההודים שומרים תערובת תבלינים במקרר/מקפיא ומשתמשים לכל מיני תבשילים.

    יש לך מושג אולי איך מכינים את התערובת? מאילו תבלינים? איפה שומרים?

    ולאיזה תבשילים אפשר להוסיף חוץ מבשר ועוף? אורז, אולי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תערובת תבלינים הודית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תערובת תבלינים הודית - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    28/12/2011

    אם יש מספיק מקום במקרר, כדאי לשמור שם תבלינים או תערובות תבלינים יבשים. כך הם נשמרים לאורך זמן. אבל אפשר לשמור תבלינים בצנצנת אטומה, על מדף. תבלינים לא שומרים על הארומה הרעננה והטרייה לאורך זמן. לכן, באמת עדיף לשים בחוץ כמות קטנה, ואת השאר לשמור במקפיא. אני מעדיפה לטחון תבלינים לפני השימוש, ומשתדלת לטחון תבלינים שונים לפחות פעם בשבוע. (טוב, אבל אני קצת אולי משוגעת כשמודבר בקולינריה משובחת...)

    לגבי תערובות, סוגי תבלינים ומה מתאים למה, הנושא מורכב למדי ולא ממש ניתן לכסות אותו במסגרת של פורום.

    בעיקרון, תבלינים אפשר להשתמש בכל דבר. לא לפחד. לנסות. זה תמיד מוסיף ותמיד כיף. אל תפחדי לערבב.

    מציעה לך להגיע לחנות תבלינים טובה ולקנות 5-6 תבלינים בכמות של 50 גר' כל אחד. נסי להשתמש בכל דבר: בשר, עוף, מרקים, פשטידות, חביתות (כן...כן), תבשילי קדירה, אורז, פסטה, רטבים וכל דבר.

    אם יש מאכל ספציפי שאת רוצה להכין, כתבי לי ואומר לך איזה תבלינים עשויים להתאים לו. את יכולה לכתוב גם רשימה של מאכלים, ואשמח לומר לך באיזה תבלינים להשתמש.

    עד כאן בנושא תבלינים יבשים. אבל יש גם עשבי תיבול טריים, נפלאים לא פחות. גם הם מתאימים להרבה שימושים. כתבי לי מה את רוצה להכין ואומר לך גם לגבי עשבי תיבול.

    יום נפלא,

    שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    שיר
    28/12/2011

    אילו תבלינים מתאימים ל:
    1. חמין
    2. עוף בתנור
    3. אורז
    4. בשר ראש
    5. קציצות עוף, קציצות בקר
    6. פסטה/ספגטי

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    ליה שומרון פינדר
    28/12/2011

    הי טל,
    לכל סוג מזון יש תיבול מתאים מבחינה קלאסית, אבל אפשר גם להיות יצירתיים בנושא הזה ולזרום...
    בחמין אני אוהבת לשים מעט קינמון ועלה דפנה, מלח ופלפל. את שאר הטעם נותנים המרכיבים.
    בעוף בתנור הרבה פעמים שמים פפריקה ושום מלח ופלפל, אבל גם תיבול עם כורכום וכמון למשל יכול ללכת מצוין, תלוי איזבה סגנון את רוצה להשיג.
    אורז מלא - מלח ופלפל. אם את רוצה לתבל אותו יותר אז אפשר משהו אסייתי - ג'ינג'ר, סויה, שמן שומשום, או להוסיף למשל שקדים ונענע - וזה יתן טעמים מעניינים.
    קציצות עוף - יכולות להיות משולבות עם בטטה ועם אגוז מוסקט, או עם פפריקה ושום ברוטב עגבניות או עם פפריקה וכמון ברוטב עגבניות... תלוי. אותו הדבר עם קציצות בקר. כמובן עשבי תיבול כמו פוטרוזיליה וכוסברה יוסיפו המווון טעם!
    לפסטה - מאוד תלוי בטעם שאת רוצה להשיג, זה יכול להיות שום וזמן זית עם בזיליקום וזיתים או עגבניות מיובשות, זה יכול להיות עם ג'ינג'ר וסויה, זה יכול להיות עם חלב קוקוס, צ'ילי ושום... מה שבא לך... יש המון מקום ליצירתיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    28/12/2011

    מקסים. לא יכולתי לומר יותר טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו