מתכונים המתאימים לקרוהן או קוליטיס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מתכונים המתאימים לקרוהן או קוליטיס
    נערה
    16/08/2008

    שלום יש לי בעיה של קוליטיס וחשד גדול לקרוהן כל מה שאני אוכלת מפריע לי , ונסיתי לבשל כל מיני דברים ומזיק לי כמו פירה ,פסטה ,אורז ...... הזיקו לי גרמו לי שלשולים וכאבי בטן חזקים . אבל מה שכן הדיאטנית הציעה לי לאכול איטריות ,קוסקוס ,אורז , ונסיתי להכין וגם אמא שלי ולא עשה לי טוב [אגב גם אמא שלי יש לה קרוהן] האוכל של הבית חולים עשה לי טוב מאוד לבטן אולי מישהו יודע איך מכינים אוכל קל לבטן שמתאים לקרוהן \קוליטיס? בתודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרוהן או קוליטיס

    ליה שומרון פינדר
    16/08/2008

    בתזונה לחולי קרוהן או קוליטיס יש רשימת מזונות מומלצים ומזונות ורשימה של מזונות שאינם מומלצים. אני מאמינה קודם כל בהקשבה לגוף. כלומר, אם מבין המזונות המומלצים יש מזונות שלא עושים לך טוב, אולי כדאי להימנע מהם. לפחות לתקופה.

    אם פירה לא עושה לך טוב אולי כדאי לנסות פירה מבטטות או משורשים אחרים. כמובן, אין לשים בפירה מוצרי חלב.

    כדאי לנסות: פירה בטטה עם כף טחינה - מומלץ!

    בנוגע לאורז, כדאי לנסות להשתמש באורז מלא. אורז מלא דורש יותר מים (בין 1/4 2 כוסות ל - 1/2 2 כוסות מים לכוס אורז מלא) וזמן הבישול שלו ארוך יותר (כ - 45 דקות). על מנת להקל על הבטן אפשר להשרות את האורז 8 שעות לפני ההכנה.

    להלן מתכון למג'דרה עשויה מאורז מלא ועדשים:
    מג'דרה

    רכיבים:
    1 כוס אורז מלא (אפשר אורז מלא מושרה 8 שעות)
    1 גזר מגורר
    1/4 2 כוסות מים רתוחים
    מעט מלח
    1/2 כוס עדשים שחורים (עדיף להשרות ללילה ואף להנביט)
    1 כרישה חתוכה לרצועות
    מעט פטרוזיליה קצוצה
    1 כף כורכום
    מעט כמון
    פלפל שחור

    אופן ההכנה:
    1. מחממים סיר בינוני, מוסיפים את הגזר וצורבים אותו כ- 2-3 דקות (אם יש צוך מוסיפים מעט מים.
    2. שוטפים את האורז ומוסיפים אותו לסיר. מטגנים כמה דקות ואז מוסיפים את המים.
    3. מתבלים במעט מלח, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים במשך 45 דקות או עד שנגמרים המים (משתדלים לא לפתוח את הסיר לזמן ממושך).
    4. בסיר נפרד מבשלים את העדשים ב – 1/2 1 כוסות מים עד לריכוך (כ – 20-25 דקות).
    5. במחבת מטגנים את רצועות הכרישה עם מעט מלח. כשהכרישה מפרישה מעט נוזלים זורים עליה את הכורכום והכמון. מוסיפים את הפטרוזיליה, מעט מלח ופלפל ומטגנים כמה דקות נוספות.
    6. לבסוף... הרכבה של המג'דרה: מערבבים את האורז עם העדשים ועם הכרישה המתובלת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליה

    נערה
    17/08/2008

    שלום תודה על תגובתך , אבל רציתי לומר שהפירה של הבית חולים כן עשה לי טוב ואפילו עליתי במשקל גם האורז שלהם עשה לי טוב והוא היה לבן בלי תוספות [לא מרק עוף ולא כלום] אולי את מכירה מתכון לאורז לבן פשוט שעושה טוב לבטן? ומתכון לפירה ,כי אף פעם לא יצא לי טוב הפירה שאנחנו מכינים או זה של קנור או אסם ,זה עושה כאבים ושלשולים . ואפונה יש מתכון לאפונה ירוקה ללא מרק עוף? תודה על תגובתך ,אנסה את המתכון הקודם . ושוב תודה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מידע מסוכן ולא מבוסס לחולי קרוהן

    חן
    20/08/2008

    כשראיתי את המתכון לאורז מלא לחולת קרוהן ובמיוחד לאחר אש\פוז אמרתי לעצמי, האם לכותבת יש אזהשהו ידע על מחלת הקרוהן? הרי אסור לגמרי לאכול אוכל העשיר בסיבים תזונתיים, כלומר לא בגדול לכל מה שהמילה"מלא" מופיעה לצידו. מתכון כמו שנתת לנערה, יכול לשלוח אותה לאשפוז מאד מהר בחזרה, גם אורז מלא וגם עדשים שגורמים לגזים למי שאסור לו בשום פניו ןאופן לאכול מאכלים שכאלו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חן שלום

    ליה שומרון פינדר
    23/08/2008

    יש שלבים שונים במחלת הקרוהן ויש שיטות שונות לטיפול והמלצות שונות בנושא תזונה.

    אמנם לחולים במחלת הקרוהן לרוב ממליצים להימנע מסיבים כיוון שזה לעיתים עשוי לגרור כאבים ואי-נוחות בתהליך העיכול אך פעמים רבות לדיאטה עתירת סיבים יש השפעה חיובית על המהלך של מחלת קרוהן. הסיבים התזונתיים מעודדים צמיחה של פלורה ידידותית במעיים ובסופו של דבר מסייע להתמודדות עם המחלה.

    אני דוגלת קודם כל בהקשבה לגוף. מנסים, טועמים, מקשיבים לגוף ומסיקים את המסקנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורז פירה ועוד

    ליה שומרון פינדר
    23/08/2008

    אני לא יודעת איך הכינו לך את האורז בבית החולים, אולם כדי להכין אורז לבן שמים כמות מים כפולה מכמות האורז ומבשלים עם מכסה סגור כ - 20 דקות. אם בשיטה זו האורז עדיין קשה לך לעיכול אולי כדאי שתנסי להשרות את האורז קודם לכמה שעות או לבשל אותו מעט יותר זמן עם מעט יותר מים. הוא אמנם יהיה יותר "מושי" אבל יהיה קל יותר לעיכול.

    לגבי הפירה: אני לא יודעת איך הכינו את הפירה בבית החולים, אך כל שצריך כדי להכין פירה זה תפוחי אדמה. שוב, התבלון יכול להיות שונה, אפשר להשתמש בשמן זית כדי להוסיף לו קצת נימוכות. לא הייתי ממליצה להשתמש באבקת מרק כי זה עשוי להכיל דברים שלא הייתי ממליצה לך לצרוך. הכל דורש ניסוי והקשבה לגוף.

    כדי להכין אפונה ירוקה יש צורך במים רותחים. אם זו אפונה קפואה היא תהיה מוכנה תוך דקות ספורות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליה תודה לך

    נערה
    25/08/2008

    רציתי לשאול גם , האם לדעתך ,כדי להכין פירה מומלץ להשתמש במרגרינה \חמאה ? כי פעםם נסיתי וזה עשה לי ממש רע המרגרינה . את יודעת איך מכינים מיץ ליפתן? אני כל כך רוצה זה טעים ועושה טוב . תודה מראש על עזרתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום לך שוב

    ליה שומרון פינדר
    26/08/2008

    בנוגע לפירה - במקומך הייתי מנסה להכין את הפירה עם שמן זית. לא הייתי ממליצה על שימוש במרגרינה, לרוב היא עשירה בשומן טראנס. גם חמאה לא מאוד מומלץ לך. תנסי מעט שמן זית ותבלינים, או אולי לערבב עם בצל מטוגן במעט שמן זית ותראי אם זה טעים לך, אבל יותר חשוב... תקשיבי לגוף שלך ותבדקי אם זה טוב לו.

    לגבי לפתן / קומפוט - מתכון בסיסי:
    3 תפוחי עץ
    2 אגסים
    חופן צימוקים
    אשכול ענבים
    3 כפות ממתיק: סילאן, דבש, סוכר חום...
    2 כפיות מיץ לימון
    תבלינים לבחירה: קינמון, הל, ציפורן, אניס...

    אופן ההכנה:
    1. שוטפים את כל הרכיבים, חותכים את התפוחים והאגסים ושמים בסיר
    2. מכסים במים
    3. מביאים לרתיחה
    4. מוסיפים 3 כפות של ממתיק, לימון ותבלינים.
    5. מנמיכים את האש ומבשלים כ - 15 דקות או עד שכל הפירות רכים.

    בתאבון!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לליה

    נערה
    26/08/2008

    שלום ותודה לך על עזרתך! אני אנסה עוד היום להכין את הפירה הליפתן מחר. הרבה תודות! אגב ,הכנתי אורז כמו שאמרת לי ,יצא מצוין יצא אחד אחד!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחה לשמוע

    ליה שומרון פינדר
    27/08/2008

    אני מאוד שמחה לשמוע.

    אבל יותר חשוב, אחרי שאכלת את האורז... איך את מרגישה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליה

    נערה
    31/08/2008

    אחרי אורז אני מרגישה בסדר , אבל אתמול אכלתי עוגת שיש פשוטה של אסם , והיו לי מיד שלשולים והתכווציויות בבטן. [היה בעוגה שוקולד ,וזה מאוד הזיק לי לבטן] אני כבר לא יודעת מה טוב ומה רע בשבילי. תודה על ההתייחסות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוגת הבית

    ליה שומרון פינדר
    01/09/2008

    מיותר לומר שעוגת הבית כנראה לא טובה לך.

    לצערי, אוכל מוכן מראש כגון עוגות או מאכלים מוכנים אחרים שניתן לקנות בסופר לא מומלצים למי שיש לו בעיה של קוליטיס. הייתי ממליצה לך להקפיד מאוד בנושא תזונה ולהתחיל להכין את האוכל שאת אוכל, כך תדעי בדיוק מה מכיל המזון שלך ויהיה לך מעקב על הדברים שיותר טובים לבטן שלך ועל הדברים שפחות.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו