מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- רעיון אלטרנטיבי להכנת בצק פריךדורון02/11/2010
אני מתכון דווקא לבצק פריך עבור מאפים מתוקים.
אני יושב כבר לא מעט זמן ומחפש פתרונות עבור "הצרה" של כמות ואיכות השומן במתכוני בצק פריך הנפוצים.
קראתי פה על שימוש בשמן קוקוס כתחליף לשומן מוצק.
יש לי רעיון אחר, לא יודע אם מישהו ניסה, אנסה בסופ"ש הקרוב.
שימוש בטחינה גולמית כשומן מוצק.
אני עושה לעצמי לפעמים מעין "חלבה ביתית" מטחינה וממרח תמרים. הטחינה הופכת למוצק די מהר באמצעות ערבובים ידניים של דקה - 2 דקות.
אם אנחנו מדברים על כמות גדולה יותר של טחינה, עדיף להשתמש במיקסר.
בכל אופן, ניתן ליצור שומן מוצק באמצעות טחינה גולמית (שומשום מלא, כמובן).
עכשיו מעניין אותי עם מישהו מהמומחים/יות בפורום ניסה את זה בעבר?
אשמח לקבל תשובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעיון אלטרנטיבי להכנת בצק פריך - תגובה
שושי שטיינוביץ02/11/2010האמת שאף פעם ל ניסיתי. אני מראש מוותרת על הכנת בצק פריך בגלל כמות השומן שבו ובגלל שבצק פריך טוב עשוי מקמח לבן.
אבל - מאחר שאני משתדלת להקפיד על 80-20, כלומר, 80 אחוז הקפדה על תזונה בריאה ו-20 התרה, אז אם אני רוצה לאכול משהו מבצק פריך, אוכלת את הכי טעים שיש במסגרת ה-20%.
לטעמי, יש דברים שלא כדאי לקלקל ואם רוצים לאכול, אז אפשר במידה הנכונה.
כמובן, שאם תנסה ויצליח לך, ספר לנו. תמיד טוב ללמוד על משהו חדש וטוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאעדכן לאחר הניסוי
דורון02/11/2010הגרעיני/אטומי? :-)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאעדכן לאחר הניסוי - תגובה
שושי שטיינוביץ02/11/2010הגרעיני/אטומי או השומשומי.....
אל תשכח לספר לנו איך יצא או לא יצא..................* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבצק פריך עם שמן שעבר הקפאה
טליה02/11/2010לפני שנים אחדות השתתפתי בסיור מקצועי בניו-זילנד והיה איתנו בצוות פרופסור לביו-כימיה חובב בישול בכלל ואפייה בפרט, ובעיקר שוחר בריאות, והוא סיפר לנו על נפלאות הבצק הפריך שלו, שאיננו עשוי עם חמאה, בוודאי לא מרגרינה. הפתרון שהוא מצא- להקפיא שמן ניגר, ואז כשהוא מוצק, מהר מהר להכין ממנו בצק פריך.
נזכרתי בסיפור הזה עכשיו כשקראתי את הדיון הזה, מעולם לא ניסיתי את זה, אם כי היו לי כוונות. מה דעתך? זה יכול להצליח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבצק פריך עם שמן שעבר הקפאה - תגובה
שושי שטיינוביץ04/11/2010לאיזה שמן ניגר הוא מתכוון? האם השמן המופשר מחמאה (גי?) או אחר?
זה יכול להיות פתרון מעניין, אלא שלפי מה שנשמע, דורש מיומנות וזריזות ידיים.
אשמח לדעת יותר פרטים, בעיקר על סוג השמן/שומן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמו שהבטחתי, עדכון ניסוי חלק 1
דורון07/11/2010הניסוי היה מוצלח מאוד.
ערבבתי 200 ג' טחינה משומשום מלא עם 100 ג' דבש והכנסתי למקרר.
התערובת התמצקה בצורה טובה.
הכנסתי חצי מהתערובת למעבד מזון עם קמח מלא + 2 כפות חלב סויה ועיבדתי לבצק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון ניסוי חלק 2
דורון07/11/2010לאחר שלב העיבוד, הבצק נכנס למקרר למשך הלילה. בבוקר הוצאתי אותו מהמקרר ישר למשטח העבודה.
יש לציין שהבצק היה מאוד נוח לעבודה, לא היה צורך לקמח את המשטח כלל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון ניסוי חלק 3 ואחרון
דורון07/11/2010הבצק שימש אותי לשני מאפים:
בסיס לפאי שזיפים - פירורים. היה מאוד מוצלח ונטרף במשפחה עד צאת השבת...
החלק השני שנותר מהבצק הפך לעוגיות תמרים קינמון ואגוזים. מחר החבר'ה במשרד ידווחו לי על התוצאה.
בתמונה, הפאי לאחר האפיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדורון
ענת08/11/2010בוקר טוב!
אני חושבת שמצאת פטנט מעולה לבצק פריך שאשמח לנסות אותו, אבל:
1. אפשר את המתכון בצורה יותר מדוייקת מבחינת כמויות- כמה קמח מלא, למשל?
2. ראיתי כי אין נוזלים בבצק. אני מניחה אם כך שהטחינה מספיקה במקרה זה?? נשמע לי מוזר....
3. האם לבצק המתקבל אין טעם של חלבה דומיננטי מידי? הרי למעשה מה שאת/ה מכין עם הטחינה והדבש נותן טעם של חלבה..... זה לא יוצא דומיננטי מידי?
תודה מרא שעל התשובות ;)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלענת - אנסה לענות על השאלות
דורון08/11/20101. אפשר את המתכון בצורה יותר מדוייקת מבחינת כמויות- כמה קמח מלא, למשל?
*** אני מדדתי לפני הכנסת החומרים למעבד 350 ג' קמח מלא ו -150 ג' מהתערובת המוצקה של הטחינה והדבש.
2. ראיתי כי אין נוזלים בבצק. אני מניחה אם כך שהטחינה מספיקה במקרה זה?? נשמע לי מוזר....
*** כתבתי בהודעת העדכון הראשונה שהוספתי 2 כפות חלב סויה על החומרים שהכנסתי למעבד.
3. האם לבצק המתקבל אין טעם של חלבה דומיננטי מידי? הרי למעשה מה שאת/ה מכין עם הטחינה והדבש נותן טעם של חלבה..... זה לא יוצא דומיננטי מידי?
*** אכן, הטעם של הטחינה מאוד דומיננטי ולכן זה פתרון רק במקרים של מאפים ספציפיים שהולכים עם טעם של טחינה. את יכולה לחפש כל מתכון שמשלב בו טחינה ולהשתמש ברעיון הזה
רעיון לדוגמה למאפה מלוח: קיש חצילים (חציל הולך מצוין עם טחינה)
יש צורך להמשיך לנסות את הבצק עם כמויות טחינה שונות ביחס לכמות הקמח.
אני מניח שככל שכמות השומן יורדת ביחס לקמח, כך הבצק באפיה יהיה קשה יותר.
השאלה היא עד כמה אנחנו מוכנים לחסוך קלוריות מחד גיסא, ומאידך, להוריד את פריכות הבצק. כל אחד יענה לעצמו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרעיון נוסף- האם ניסית אבוקדו כתחליף
דקלה30/11/2010התענייניתי בניסוי שעשיש. ופתאום חשבתי אולי גם אבוקדו יתאים כתחליף.
מה דעתך? האם ניסית בעבר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון ניסוי חלק 3 ואחרון - תגובה
שושי שטיינוביץ09/11/2010דורון היי,
אכן זה ניסוי מעניין. יש לשים לב לעובדה שבצק זה עתיר קלוריות ולכן השימוש בו צריך להיות בהתאם.
כמו כן, העובדה שיש לו טעם דומיננטי של טחינה אכן מכתיבה את המתכון והאמת היא שזו מגבלה מסויימת אם רוצים מתכון ללא טעם של טחינה.
למאפים מלוחים, יש כמובן לוותר על הדבש........
טוב לנסות ותמשיך לעדכן אותנו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאעדכן לאחר הניסוי - תגובה
שושי שטיינוביץ30/11/2010בהצלחה!!
נ.ב. - אפשר כמובן לעבד וללוש את הבצק במיקסר או במעבד מזון. השלבים המומלצים והכללים נשארים אותו דבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)

.jpg)


