מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צביעת שינייםעינת08/02/2008
שלום, האם שימוש במשחת שיניים ג'ל פלואוריד בשם DECAPINOL שמכילה DELMOPINOL 0.2% טובה לשימוש. אני עשיתי ניקוי עמוק והשיננית אמרה לי שהמשחה או מי-פה עם כלורקסידין צובעים לי את השיניים. עם מה להשתמש? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צביעת שיניים
ד״ר יעקב הורביץ09/02/2008כל שטיפות הפה המיועדות להפחתת רובד החיידקים, עלולות לגרום לתופעת לוואי של צביעה חיצונית של השיניים. ככל שהחומר פעיל יותר לזמן ממושך יותר כך תופעת הלוואי הזו מופיעה יותר תכופות. אפילו דקפינול עלולה לגרום לצביעה חיצונית, אולם בשעורים נמוכים יותר מאשר כלורהקסידין.
אז עם מה להשתמש?
הכי חשוב להבריש את השינים במברשת שיניים ולהשתמש בחוט דנטלי/ קיסמים דנטלייים/ מברשות ספיראליות, הכל בהתאמה אישית כמובן. בנוסף, כדאי להשתמש במשחת שיניים המכילה פלואוריד להגנת השיניים בפני עששת. כל השאר, כולל מי פה והחלטה על איזו משחת שיניים, לפי רצונך ומה שגורם לך להרגיש יותר נקי, יותר רענן, יותר נעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתל בשן קדמיתרון07/02/2008
מדוע רווחת הדעה ששתים בשיניים קדמיות קשות לביצוע מבחינה אסטתית?
מה ההבדל בין שתל בשן קדמית לשתל בשן אחורית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתל בשן קדמית
ד״ר יעקב הורביץ09/02/2008ההבדלים טמונים בפרטים הקטנים. שתלים מספקים את התחליף הטוב ביותר לשיניים טבעיות אבל הם אינם זהים לחלוטין לשיניים. השיניים נוצרות בתוך הלסתות, צומחות ומתפתחות ואחר כך בוקעות לחלל הפה. השיניים הם חלק אינטגרלי מן הגוף שלנו וקיימים יחסי גומלין ביולוגים מורכבים בין השיניים, עצמות הלסת והחניכיים. השתל, לעומת זאת, הוא גוף זר המוחדר לעצם הלסת ומשמש לאחיזה ותמיכה של מבנים מלאכותיים לשחזור הצורה והתפקוד של השיניים. יחסי הגומלין בין השתלים לרקמות הסובבות דומים אבל אינם זהים לאלו שבין השיניים לרקמות הסובבות אותן ובאזורים הקדמיים גם הבדלים קטנים ניכרים יותר לעין. דרוש רופא בעל ידע ונסיון כדי לבצע שחזור שיניים קדמיות ולהתחשב בהבדלים הקטנים בין מקרה למקרה כדי לדעת מהן אפשרויות הטיפול וגם מהן המגבלות בביצוע השחזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז מוותרים?
רון10/02/2008על השתל?
כאשר השן רקובה...
יש אפשרות לעשות גשר אבל אז עלולה להיות בעתיד נסיגת חניגים, לא?
בקיצור בלבול...
מה היית עושה אתה? לו היה מדובר בפה שלך? ולמי היית פונה לביצוע?
לתשובתך מראש אודה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשתל באזור קדמי
ד״ר יעקב הורביץ10/02/2008אין פתרון אחד המתאים לכל מצב ולכל פציינט. לכן, כדאי שתפנה לרופא השיניים שלך לייעוץ. למרות שההמלצה לא תשמע אובייקטיבית, במקרה שלך כדאי לפנות גם לייעוץ אצל מומחה לחניכיים. לרוב אפשר להגיע לתוצאה אסתטית טובה מאוד בשלוב של טיפול פריודונטלי ושיקומי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התכהותנירה05/02/2008
שלום, החניכיים שלי החלו להשחיר, אין לי כאב או משהו כזה, מה כדאי לעשות? האם ללכת לרופא שיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התכהות
ד״ר יעקב הורביץ06/02/2008התכהות יכולה להופיע כתוצאה מתהליך התכהות של שרש השן אחרי טיפול שורש, דלקת חניכיים, שטף דם בחניכיים, הווצרות משטחים עתירי מלנין (הצובען הגורם להתכהות העור וגם החניכיים) וגם, חלילה, כתוצאה מגידול שפיר או ממאיר.
לכן כדאי שתפני לבדיקת רופא שיניים או רופא חניכיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים קדמיותאדוה03/02/2008
שלום..
אני בת 24 ויש לי 5 סתימות בשיניים הקדמיות,כאשר חלקן עמוקות יחסית. עשו לי את הסתימות כאשר הייתי בת 18,כלומר לפני 6 שנים..
אני מאוד מפחדת מהיום שבו יגיעו הסתימות לטיפול שורש,בעיקר מבחינה אסתטית..
רציתי לדעת האם יש משהו שאני יכולה לעשות על מנת למנוע התפתחות שלילית בשיניים הללו?
כמה זמן יכולה סתימה לבנה להחזיק מעמד?
האם למרות שעשו לי צילום ולא ראו שום דבר חריג כדאי לחדש את הסתימות מכיוון שהן נעשו לפני 6 שנים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים קדמיות
ד״ר יעקב הורביץ04/02/2008הכי חשוב, להבריש את השיניים ולהשתמש בחוט דנטלי פעם עד פעמיים ביום. בנוסף, רצוי להשתמש במשחת שיניים המכילה פלואוריד. כל זאת כדי למנוע התפתחות עששת משנית- רקבון בשולי הסתימות הקיימות. סתימות לבנות יכולות להחזיק הרבה שנים. עם זאת יש לעשות בדיקות שנתיות לגילוי מוקדם ככל האפשר של התפתחות בעיות בשולי הסתימות. לא כדאי לחדש את הסתימות רק בגלל הזמן שחלף מאז בוצעו. כדאי להתייחס לכל אחת מן הסתימות בנפרד ולהחליף אחת או יותר מהן אם נוצרת עששת משנית, אם הן נשברות, אם הן משנות את צבען והופכות ללא אסתטיות.
כדאי שתשלחי את השאלה גם לפורום רפואת שיניים כללית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה לעשות?מישהי31/01/2008
שלום ,
יש לי גשר כבר כמה זמן ובקרוב מורידים לי אותו ,
עכשיו החניכיים בשיניים האחוריות שלי ירדו והתנפחו עד הקוביות באותה השן ספציפית ..
יכול להיות שזה דלקת אין לי מושג .
בכל מקרה שאני מצחצחת שיניים במקום זה ממש ממש כואב ויורד לי דם
מה אפשר לעשות מיידי ?
נ.ב.
אם זה עוזר אז אני בת 15
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצה מה לעשות
ד״ר יעקב הורביץ31/01/2008פני לבדיקה אצל רופא חניכיים. בקשי מהאורתודונט המטפל שיפנה אותך או העזרי ברשימת המומחים לחניכיים באתר:
www.perio.org.il* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש קודם לטפל בחניכייםאביאלה29/01/2008
או קודם לעשות כתרים? מה הסיבה שחלק מהרופאים טוענים שיש קודם לעשות מבנים כדי שיחזיקו זמן רב יותר ורק אח"כ טיפול פריודנטי?
אשמח לתשובתך והסברה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה קודם ומה אחר כך
ד״ר יעקב הורביץ30/01/2008קודם עושים תרגול בצחצוח השיניים וכן ניקוי השיניים וסילוק האבנית.
אחר כך עושים סתימות, טיפולי שרש, מבנים וכתרים זמניים.
אחרי כן עושים ניתוחי חניכיים.
אחר כך עושים כתרים קבועים.
והכל כפוף לשינויים בהתאם לצורך ולפי המלצת רופא השיניים או צוות רופאי השיניים המטפל (אשר יכול לכלול מומחים מן התחומים השונים: מומחה לחניכיים, לטיפולי שורש, ליישור שיניים וכיו"ב).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרווית29/01/2008
יש לי כמה ימים פצע ואדמומיות בחלל הפה בצד ימין עשיתי שטיפות עם מי מלח מעין תרופת סבתא אך ללא הועיל . אפשר לקבל המלצה לטיפול?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצע בחלל הפה
ד״ר יעקב הורביץ30/01/2008אולי זו אפטה ואז אין ברירה אלא לקבל בהכנעה את המצב. שטיפות עם מי מלח יכולות לעזור, ובכל מקרה המצב משתפר תוך 14 יום עד שבועיים. אם זה לא עובר, גשי לבדיקה אצל רופא שיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 58% איבוד עצםללא שם27/01/2008
שלום.
אני בת 34 החניכיים במצב לא טוב השיניים זזות ונסיגת חניכיים. לפי בדיקה יש 58% איבוד עצם
השאלה העקרית היא האם ניתן לשחזר עצם במצב הנוכחי והאם ניקוי והקצאת שורשים יכולים
לעזור (או שב58% המצב אבוד?).
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 58% איבוד עצם
ד״ר יעקב הורביץ28/01/2008דלקת חניכיים הינה תגובת הגוף לחיידקים והאבנית. לכן, המרכיב המרכזי בטיפול הינו ניקוי השיניים מרובד החיידקים והאבנית. למרבה הצער המחלה הזו לא חולפת באופן ספונטני כמו הצטננות, למשל, ודרוש טיפול אצל מומחה למחלות חניכיים. במרבית המקרים ניתן לעצור את התקדמות המחלה, להשיג בריאות חניכיים ויציבות של המצב הדנטלי. מדבריך נראה שאת חשה מה שחש כל אדם המקבל בשורה על מחלה קשה. בהתחלה נראה שהכל אבוד. אחר כך אפשר לראות את האור בקצה המנהרה. גשי לטיפול.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דוקטור יקר-עזרה דחופהשלמה26/01/2008
שלום
אני מטופל כמעט חודשיים אצל רופא שיניים בגלל כאבי שיניים מתחת לגשר בצד שמאל. הרופא ניסר את הגשר הקיים והתחיל בטיפול חניכיים אשר היו מודלקים מאד והרכיב גשר זמני. הטיפול כלל משחה אנטיביוטית גרמנית שאותה החדיר לתוך 2 כיסים ועל החניכיים המודלקים פעמיים בשבוע וגם לקחת כדורי מטרוג'יל 3 ליום במשך 14 ימים.לצערי זה לא עזר והוא שלח אותי ליעוץ אצל רופא מומחה לכירורגית פה ולסתות. המומחה אבחן Chronic Advanced Periodentilitis עם ספיגת עצם מתקדמת במספר אזורים.שיניים מקסילריות משמאל רגישים.שן 23 עם כיס בעומק 12 מ"מ.כמו כן שן 27 עם ספיגת עצם מתקדמת אובאלרית.המליץ גם על תכנית טפול מלאה פרינדינטלית וגם לעקור שיניים 16,23,27.
זה לא נראה לרופא שיניים הנוכחי ולטענתו לעקור שיניים זה הכי קל בשבילו ואת זה הוא מנסה למנוע ע"י הטיפול התרופתי. לטענתו אפילו הכיס נסגר קצת והוא כרגע רק 5 מ"מ אבל הכאבים אצלי באותו אזור לא חלפו.
הוא טוען שיתכן שאצלי קימת בעיה הורמונלית אשר מפריעה לריפוי החניכיים או שהתרופות שאני לוקח מפריעות לריפוי אבל כנראה שאינו יודע איזה מהן ?
אני לוקח Omepradex 20mg/Tegretol CR 200mg/Micropirin 100mg/Alendronate 70mg/Vitamin D/B12 ומינרל Ca.
אני נמצא בטפול אצל אנדוקרינולוג בגלל ירידה בצפיפות העצם בדרגה גבולית.אצל נורולוג בגלל כאבים בעמוד שדרה צווארי ולכן לוקח טגרטול.
אין לי מושג על בעיה הורמונלית.
מאד אודה לך אם תעזור לי לכלכל את צעדי כדי להפסיק את כאבי השיניים/חניכיים.
ושוב תודה
שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחופה
ד״ר יעקב הורביץ26/01/2008פנה לבדיקה אצל מומחה למחלות חניכיים.
את רשימת המומחים תוכל למצוא באתר
www.perio.org.il
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן רקובהירון23/01/2008
במהלך בדיקה שגרתית נאמר לי כי שן מתחת לכתר רקובה
מה משמעות "שן רקובה" ?
נאמר לי שאין דלקת אך אם השן הרקובה לא תוחלף היא תדביק את האחרות הסמוכות
האכן, נכון הדבר?
מה הטיפול המומלץ?
מדובר בשן שהיא חלק מגשר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן רקובה
ד״ר יעקב הורביץ24/01/2008שאלתך אינה בתחום הפורום אך אענה כמיטב יכולתי. המונח המקצועי המקובל לריקבון השיניים הינו עששת. עששת הינה מחלה הנגרמת על ידי חיידקים אשר תוקפים את חומר השן ומאכלים אותו. מחלת העששת מופיעה גם בשיניים שלמות וגם בשיניים עם שחזורים, כלומר עם סתימות וכתרים, מתחת לסתימות ומתחת לכתרים.
עששת היא מחלה מידבקת. החיידקים המזיקים עלולים לעבור משן אחת לרעותה. לכן צריך לסלק את חומר השן העששתי, הרקוב, ולבצע שחזור של האזור על ידי סתימה או כתר. לא ניתן לתת תשובה חד משמעית לשאלתך מהו הטיפול המומלץ במקרה שלך, בו העששת מופיעה בשן שהיא חלק מגשר. לשם כך עליך לפנות לבדיקה אצל רופא שיניים ובמקרה של ספק, לבדיקה אצל רופא שיניים נוסף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בחניכיים לאחר כתרענבל23/01/2008
שלום.ת אי נוחות וכאב
עשיתי כתר לפני 4 שנים שהתנדנד ובסוף הוחלף. בזמן הזה החניכיים היו אדומות ולא ידעתי מדוע?
מתחת לכתר התווצרו כתמים שחורים שהרופא אמר שזה רק כתמים ואין מה לעשות(זה לא כואב ולא ניראה פיזית )
בתהליך עד ששמנו את הכתר החדש היו 2 זמניים וכאשר הושם הכתר החדש הרופא עשה חתך בחניכיים כי טען שאין מקום וכתוצאה מזה ישנה נפיחות.
האיזור לאחר חודש עדיין אדום ומורגש לחץת אני שוטפת את הפה במיי מלח .
האם זהו רעיון טוב לחתוך חניכיים? האם כתוצאה מכך אני יכולה לפתח נסיגת חניכיים (כי החניכיים ניראות ירודות יותר)? והאם הוא יכול לגרום לנזק בלתי הפיך כתוצאה מכל הטיפולים הללו?
תודה מראש
ענבל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות בחניכיים לאחר כתר
ד״ר יעקב הורביץ24/01/2008ביצוע חתכים בחניכיים בזמן מסירת הכתר הקבוע אינה פעולה מקובלת.
נסיגת חניכיים עלולה להתרחש כתוצאה מדלקת בחניכיים. הדלקת הינה תגובת הגוף לחיידקים ולגורמים אחרים הגורמים לגירוי החניכיים. הדלקת מתבטאת בחניכיים נפוחות, בצקתיות ואדומות ואף יתכן שמורגש לחץ בחניכיים. דלקת החניכיים עלולה להביא לנסיגת חניכיים ולנזק בלתי הפיך לחניכיים ולעצם התומכת בשן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חניכיים בהירותיפית22/01/2008
שלום, הבחנתי כי החניכיים העליונות שלי בהירות כמעט לבנות . והחניכיים התחתונות כהות ומדממות הרבה בעיקר כשאני מעבירה בהן חוט דנטלי האם זה מעיד על משהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חניכיים בהירות וכהות
ד״ר יעקב הורביץ22/01/2008חניכיים כהות ומדממות הרבה- קרוב לודאי סימן לדלקת בחניכיים. כדאי שתפני לבדיקה, אבחון וטיפול אצל רופא השיניים שלך או אצל רופא חניכיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיסמין20/01/2008
האם מאכלים המכילים ויטמין c מסייעים נגד דלקות חניכיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשאלה
ד״ר יעקב הורביץ21/01/2008בספרות המדעית אין תימוכין לכך שמאכלים המכילים ויטמין C מסייעים נגד דלקות חניכיים. עם זאת, תזונה מאוזנת הכוללת, בין השאר, פירות וירקות, תורמת לבריאות הרקמות בכלל ורקמות החניכיים גם כן.
התרופה החשובה ביותר נגד דלקות חניכיים נמצאת לרוב בחדר האמבטיה, ליד הכיור: מברשת שיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה
יסמין22/01/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות מעל כתרבטי20/01/2008
שלום, יתכן כי יש לי זיהום מתחת לכתר, יש נפיחות בחניכיים מעליו וגם בלוטה קטנה. אני הולכת לרופא שיניים אבל מה כדאי לעשות עד אז?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות מעל כתר
ד״ר יעקב הורביץ21/01/2008עד אז כדאי להבריש את השיניים היטב. בנוסף, תוכלי לשטוף במי מלח פושרים פעמיים ביום לשיפור התחושה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקצעת שורשיםריקי17/01/2008
באיזה שלב ומתי כדאי לעשות ?
האם יכול להיגרם נזק במידה ועוושים הקצעת שורשים כאשר לא ממש יש את הצורך?
מי הרופא שעדיף שיבצע זאת?
או -
האם שיננית באמת מוסמכת לכך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקצעת שורשים
ד״ר יעקב הורביץ20/01/2008הקצעת שורשים או הסרת אבנית תת חניכית, מבוצעת בשלב הראשון של הטיפול במחלות חניכיים, אחרי שרופא השיניים או רופא החניכיים אבחן הימצאות של אבנית על פני שטח השורשים של השיניים.
הקצעת שורשים שלא לצורך עלולה לגרום לנסיגת חניכיים קלה.
לשאלתך, המחוקק במדינת ישראל הסמיך את המטפלים המורשים הבאים לבצע בדיקה, אבחון ותכנית טיפול:
1. מומחה למחלות חניכיים.
2. רופא שיניים.
המחוקק במדינת ישראל הסמיך את המטפלים המורשים הבאים לבצע את הפעולות של הסרת אבנית על חניכית ותת חניכית:
1. מומחה למחלות חניכיים.
2. רופא שיניים.
3. שיננית.
ולכן: האיבחון- מהן הבעיות והמחלות מהן סובל המטופל, מבוצע על ידי רופא שיניים או מומחה למחלות חניכיים. לאחר מכן יכול הרופא לקבוע את תכנית הטיפול. הביצוע יכול להיות על ידי רופא השיניים, המומחה למחלות חניכיים או השינננית, בהנחיית רופא השיניים.
השיננית אינה מוסמכת לבצע אבחון או להציע תכנית טיפול, אך היא מוסמכת לבצע את הטיפול, כאמור, בהנחיית רופא השיניים או המומחה למחלות חניכיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשת הבהרה בנוגע להקצעות ע"י שיננית
ירון22/08/2009שלום דר.
בהמשך לתשובתך, אשמח אם תוכל לפרט בנוגע לביצוע של הקצעה ע"י שיננית:
מה פירוש "בהנחיית רופא השיניים"?
האם על הרופא שהמליץ על ביצוע ההקצעה להיות נוכח בעת ביצוע ההקצעה ע"י השיננית?
במידה ולא - האם הוא חייב להיות, לכל הפחות, במרפאה?
במידה וגם זה לא - האם הוא אמור לתת לשיננית הנחיות בכתב?
תודה,
ירון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
ד״ר יעקב הורביץ22/08/2009הרופא אינו חייב להיות נוכח בזמן הטיפול אך עליו להיות זמין.
הנחיות אפשר לתת בכתב ו/או בעל פה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




