שאלה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    עידן
    18/02/2009

    אם תוכל לפרט ליי בבקשה לפרטי פרטים את כל הנזקים שיכולים לגרום לילד שעשה הרבה הקרנות סי טי ורנטגן בגיל 16 ובכלל מה זה גורם חוץ מגידולים סרטניים איזה עוד דברים תודה מראש.....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עידן

    פרופ' עמוס תורן
    18/02/2009


    לצילומי רנטגן וCT יש מקום חשוב בקביעת אבחנה וטיפול. יחד עם זאת הם עלולים לחשוף את המטופל לנזקי קרינה מייננתשיפגעו בחומר התורשתי בתאים-DNA ועלולים לגרום להתמרה ממאירה של התא בעתיד. כמות הקרינה לה נחשף מטופל בעת צילום חזה פחותה פי 500 מהכמות לה נחשף חולה שעובר CT בטן ופי 100 מחולה שעובר CT חזה. יש לזכור שילדים רגישים יותר לנזקי קרינה והסיכון לממאירות עתידית משולש ואף מרובע ביחס למבוגרים. לפי הנתונים שבידי על הסיכון להופעת ממאירות בבדיקות CT אני מסיק שעל כל 500,000 צילומי חזה תתפתח ממאירות אחת מעבר לסיכון באוכלוסיה הכללית.לסיכום: הסיכון הממשי לפתח סרטן מבדיקה אחת או שתיים או שלוש אינו גבוה. יחד עם זאת כניסה לתוך חדר הCT דומה קצת לכניסה לשדה הקרב: בד"כ יוצאים בשלום אך זה די מסוכן...לסיכום: אמצעי ההדמיה המודרניים חשוביםביתר לקביעת אבחנה והתווית הטיפול, ואין רפואה מודרנית בלעדיהם. יש רק לוודא תמיד עם הרופא המטפל שאמנם הם חיוניים ביתר ויש להשתדל להשתמש באצעי זה באופן משכל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו