ITP

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ITP
    שני
    12/08/2007

    שלום דוקטור,
    בני אובחן עם ITP. כמובן שההבחנה המשוערת בוצעה על בסיס מדדי ה-PLT הנמוכים + סימנים על הגוף (סימנים כחולים/חומים) על הגוף. שאר שורות הדם היו תקינות ובמשטח ובבדיקת FACS שבוצעה גם כן,לא נראו תאים פתולוגים. מה משמעות המשטח ובדיקת ה-FACS בשלילת מחלות אחרות? כמו כן,בכל פעם שאנו מבצעים ספירת דם חוזרת (כל מספר ימים) ההמוטולוגית מסתכלת על משטח הדם בנוסף לתוצאות הספירה על מנת לראות מספר PLT במשטח ואני מניח שלבדוק את תקינות התאים. מדוע יש לחזור על המשטח הידני בכל פעם? האם אחרי כחודש וחצי עד חודשיים מאבחון המחלה עדיין יכולים לפתע להופיע סימנים לא תקינים במשטח או שלא סביר וההבחנה נכונה (ההמטולגית די בטוחה בכך)? בכל ספירות הדם פרט למדד ה-PLT שאר השורות היו תקינות.
    יש לציין שבני טופל ב-IVIG והגיב לטיפול באופן זמני.
    החשש שלי שהאבחון,חס וחלילה,לא נכון ושלא מפספסים משהו למרות שעל פניו האבחון נראה תקין.
    אנא נסה להרגיע אותי.
    תודה לך ויום טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ITP

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשני

    ד''ר מוטי חיימי
    12/08/2007

    שלום שני.
    את יכולה לקרוא את התשובות הקודמות שכתבתי בנושא ה-ITP.
    לדעתי את יכולה וצריכה להירגע.
    עצם העובדה ששאר השורות תקינות, ונעשה משטח דם + בדיקת FACS (ראי פירוט בתשובות קודמות שנתתי לגבי בדיקה זו) - אכן צריכות להרגיע. גם העובדה שהייתה תגובה ל-IVIG (אמנם חלקית) מחזקת שזו האבחנה הנכונה.
    טוב שעושים משטח דם בכל פעם- זה מאפשר הסתכלות ישירה על התאים ,גם מהשורות האחרות, ולדעתי טוב שעושים זאת. זה לא צריך להפחיד אותך -זוהי פשוט הרוטינה הנכונה.
    צריך הרבה סבלנות עם המחלה הזו.
    כל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ITP

    שני
    12/08/2007

    תודה על מילות ההרגעה.
    לא קיבלתי את תשובתך לגבי האם לאחר זמן מוערך של כחודש וחצי - חודשיים לפחות מתחילת המחלה עדיין אפשר בכלל לצפות להשתנות כלשהי לרעה בספירה ובמשטח או שטווח הזמן שעבר מגביר את הסיכוי שהאבחנה נכונה והדבר לא נובע מבעיית ייצור והמשמעות הפתלוגית של כך?
    כמו כן,האם הגיוני שלאורך תקופה ארוכה כזו,באופן יחסי,יכול שיפור בספירה ה-PLT שנמצא במדדים נמוכים שאינם עוברים את ה-50-60?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך-ITP

    ד''ר מוטי חיימי
    12/08/2007

    אכן, ככל שעובר הזמן- זה מאשר את האבחנה כי מדובר ב-ITP ולא במשהו מדאיג יותר.
    כפי שהסברתי בתשובות קודמות בעניין זה, התגובה לטיפול משתנה מחולה לחולה, ולפעמים אין תגובה לטיפול או שיש תגובה זמנית בלבד.
    לגבי משך הזמן שזה נמשך- זה יכול גם להימשך חודשים רבים , ואפילו מעל שנה- ואז המצב מוגדר כ-ITP כרוני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ITP

    שני
    12/08/2007

    האם גם מצב כרוני הוא הפיך ויכולה להיות החלמה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר מוטי חיימי
    12/08/2007

    גם למצב הכרוני ישנם טיפולים (שונים מאשר למצב החריף, אפילו עד כריתת הטחול), ותיתכן החלמה גם ממצב זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו