נויטרופילים ,לימפוציטים ופריטין

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • נויטרופילים ,לימפוציטים ופריטין
    אמא
    22/05/2009

    לבני בן 14 וחצי יש כאבי בטן ושלשולים לסרוגין כבר כ3 שנים , וירידה בעקומת גדילה מקצתמעל %50 לקצת מתחת ל25. המוגלובין סביב 12.8 פריטין 12 (נורמה 12-260 ) הגסטרו ילדים עשה ביופסיה לצליאק שהייתה תקינה וכעת רוצה להמשיך בבירור כי לדבריו פריטין 12 זה מאוד נמוך (הילד אוכל בשר ,קטניות) . בס"ד חוזרות שלו (צרפתי לכאן כקובץ ) יש תמיד היפוך בין הלימפוציטים לנויטרופילים עם לימפוציטוזיס יחסי ומונוציטים גם גבוהים יחסית .כמו כן סה"כ הלויקוציטים שלו נמוך יחסית (לא תימנים )
    שאלתי : 1. האם פריטין 12 , המוגלובין 12.8 ,אכן נמוך בבן 14 וכדאי להמשיך בירור גסטרו (שאר בדיקות דם, צואה היו תקינות , סונר בטן תקין )
    2. האם יש משמעות\ חשיבות להיפוך הזה בס"ד , מה זה אומר , והאם צריך להתייחס לזה או לעשות משהו עם זה ? ?
    תודה מראש , אפשר לענות גם ב"שפה רפואית" (אני רופאה )

    מאי09

    - 4.8 K/ul 3.8 WBC


    8.1- 4.2 M/ul 4.4 RBC


    18- 13 g/dl 13.1 HB


    52- 37 % 39.5 HCT


    400- 130 K/ul 244 PLT


    94- 80 fL 90.0 MCV


    31- 27 pg 30.0 MCH

    - g/dl 33.2 MCHC

    - % 13.8 RDW


    74- 40 41.8 NEUT%


    48- 19 % 43.2 LYM%


    9- 3.4 % 9.0 MONO%


    7- 0 % 5.0 EOS %


    1.5- 0 % 1.0 BASO %


    8- 1.9 1.6 NEUT.abs


    5.2- 0.9 1.6 LYMP.abs


    1- 0.16 0.3 MONO.abs


    0.8- 0 0.2 EOS.abs


    0.2- 0 0.0 BASO abs






    ינואר 09
    MPV

    - % 13.4 RDW

    - g/dl 33.5 MCHC


    31- 27 pg 28.2 MCH


    94- 80 fL 84.3 MCV


    400- 130 K/ul 201 PLT


    52- 37 % 38.2 HCT


    18- 13 g/dl 12.8 HB


    8.1- 4.2 M/ul 4.5 RBC


    10.8- 4.8 K/ul 4.7 WBC

    - 42 NEUTROPHILS%-DIF

    - 46 LYMPHOCYTES %-DIF

    - 9 MONOCYTES%-DIF

    - 3 EOSINOPHILS%-DIF

    - 1.96 NEUTROPHILS abs-DIF

    - 2.15 LYMPHOCYTES abs-DIF

    - 0.420 MONOCYTES abs-DIF

    - 0.140 EOSINOPHILS abs-DIF






    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת לשאלה

    אמא
    25/05/2009

    לציין שהס"ד מינואר נבדקה גם מיקרוסקופית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן ולויקופניה

    ד''ר מוטי חיימי
    27/05/2009

    שלום לאמא (הרופאה),
    הפריטין אכן נמוך.
    השילוב של כאבי הבטן והפריטין הנמוך- מצדיקים לדעתי המשך בירור בכיוון הגסטרואנטרולוגי, כפי שהרופא שלכם המליץ.
    לגבי ערכי הלויקוציטים- אכן יש לויקופניה קלה, אך אין נויטרופניה . לא הייתי מייחס חשיבות רבה ל"היפוך" היחס, אך רצוי לעקוב אחר ערכי הנויטרופילים אחת למספר חודשים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו