מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נויטרופילים ,לימפוציטים ופריטיןאמא22/05/2009
לבני בן 14 וחצי יש כאבי בטן ושלשולים לסרוגין כבר כ3 שנים , וירידה בעקומת גדילה מקצתמעל %50 לקצת מתחת ל25. המוגלובין סביב 12.8 פריטין 12 (נורמה 12-260 ) הגסטרו ילדים עשה ביופסיה לצליאק שהייתה תקינה וכעת רוצה להמשיך בבירור כי לדבריו פריטין 12 זה מאוד נמוך (הילד אוכל בשר ,קטניות) . בס"ד חוזרות שלו (צרפתי לכאן כקובץ ) יש תמיד היפוך בין הלימפוציטים לנויטרופילים עם לימפוציטוזיס יחסי ומונוציטים גם גבוהים יחסית .כמו כן סה"כ הלויקוציטים שלו נמוך יחסית (לא תימנים )
שאלתי : 1. האם פריטין 12 , המוגלובין 12.8 ,אכן נמוך בבן 14 וכדאי להמשיך בירור גסטרו (שאר בדיקות דם, צואה היו תקינות , סונר בטן תקין )
2. האם יש משמעות\ חשיבות להיפוך הזה בס"ד , מה זה אומר , והאם צריך להתייחס לזה או לעשות משהו עם זה ? ?
תודה מראש , אפשר לענות גם ב"שפה רפואית" (אני רופאה )
מאי09
- 4.8 K/ul 3.8 WBC
8.1- 4.2 M/ul 4.4 RBC
18- 13 g/dl 13.1 HB
52- 37 % 39.5 HCT
400- 130 K/ul 244 PLT
94- 80 fL 90.0 MCV
31- 27 pg 30.0 MCH
- g/dl 33.2 MCHC
- % 13.8 RDW
74- 40 41.8 NEUT%
48- 19 % 43.2 LYM%
9- 3.4 % 9.0 MONO%
7- 0 % 5.0 EOS %
1.5- 0 % 1.0 BASO %
8- 1.9 1.6 NEUT.abs
5.2- 0.9 1.6 LYMP.abs
1- 0.16 0.3 MONO.abs
0.8- 0 0.2 EOS.abs
0.2- 0 0.0 BASO abs
ינואר 09
MPV
- % 13.4 RDW
- g/dl 33.5 MCHC
31- 27 pg 28.2 MCH
94- 80 fL 84.3 MCV
400- 130 K/ul 201 PLT
52- 37 % 38.2 HCT
18- 13 g/dl 12.8 HB
8.1- 4.2 M/ul 4.5 RBC
10.8- 4.8 K/ul 4.7 WBC
- 42 NEUTROPHILS%-DIF
- 46 LYMPHOCYTES %-DIF
- 9 MONOCYTES%-DIF
- 3 EOSINOPHILS%-DIF
- 1.96 NEUTROPHILS abs-DIF
- 2.15 LYMPHOCYTES abs-DIF
- 0.420 MONOCYTES abs-DIF
- 0.140 EOSINOPHILS abs-DIF
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת לשאלה
אמא25/05/2009לציין שהס"ד מינואר נבדקה גם מיקרוסקופית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי בטן ולויקופניה
ד''ר מוטי חיימי27/05/2009שלום לאמא (הרופאה),
הפריטין אכן נמוך.
השילוב של כאבי הבטן והפריטין הנמוך- מצדיקים לדעתי המשך בירור בכיוון הגסטרואנטרולוגי, כפי שהרופא שלכם המליץ.
לגבי ערכי הלויקוציטים- אכן יש לויקופניה קלה, אך אין נויטרופניה . לא הייתי מייחס חשיבות רבה ל"היפוך" היחס, אך רצוי לעקוב אחר ערכי הנויטרופילים אחת למספר חודשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
(1).jpg)