אנמיה אפלסטית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אנמיה אפלסטית
    שולי
    18/01/2010

    האם יש טיפול לאנמיה מסוג זה?
    הבנתי שיש אנמיה אפלסטית ראשונית - מולדת
    ואנמיה אפלסטית נרכשת.
    האם תוכל לפרט מעט על ההבדלים בניהם
    תודה רבה מאוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנמיה אפלסטית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנמיה אפלסטית

    ד''ר הרצל גבריאל
    19/01/2010

    שלום רב,
    אנמיה אפלסטית, פרושה, מצב שבו ייצור תאי הדם בלשד העצמות (בית החרושת של הדם), לא קיים או שהוא מופחת ביותר. התוצאה היא ערכים נמוכים של כל סוגי תאי הדם, ולא רק הכדוריות האדומות. נכון ישנה צורה גנטית, ואז המחלה מתגלית כבר בימים או בשבועות הראשונים לחיים, ואז הברור צריך להיעשות מהר והטיפול הוא השתלת מח עצם מתורם.
    האנמיה האפלסטית הנרכשת, כשמה כן היא. היא תוצאה של מחלה אחרת, כמו זיהום ויראלי קשה שפוגע גם ברקמת לשד העצמות, או מחלה חיסונית שבה נוצרים נוגדנים כנגד המערכת, והיא אט אט נהרסת. במקרים אלה מבררים את הסיבה, מנסים לטפל בסיבה, תוך תמיכה במתן עירויי תוצרי דם לפי הצורך, ורק אם המצב לא משתנה נכנסים לתהליך של השתלת מח עצם.הצורה הנרכשת יכולה להתרחש, כמובן , גם בגיל מתקדם יותר, ובעצם בכל גיל.
    אילו ציינת גיל יכולתי לפרט מעט יותר.
    בכל אופן, המקרה הוא לברור ביחידה המטולוגית בקרבת מגוריכם, והברור הוא ידוע ואחיד בכל היחידות ההמטולוגיות.
    בהצלחה ואיחולי בריאות,
    ד"ר הרצל גבריאל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו