אנמיה מחוסר ברזל

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אנמיה מחוסר ברזל
    ריטה
    25/01/2010

    שלום רב!
    ילד שלי בן 3 נמצא הובחן כאנמי מחוסר ברזל (MCV - 65, MCH - 19.5, Hb - 10.8, MCHC- 30.1, RDW - 16.9) בנוסף לזה Iron - 18, Ferritin 2, צליאק - שלילי, בדיקות אלקטרופורזה של המוגלובין לא מצביעות על טלסמיה. המטוגוג ילדים המליץ על טיפול בברזל במינון מקסימלי
    (6 מג /לקג) וביצוע ספירת דם לאחר חודש וחצי. הרופא ציין שחשוב להסתכל על ערכי MCV, MCH שצריכים לעלות בעקבות הטיפול וערך ה RDW שירד ופחות חשוב רמת ההמוגלובין.
    הים עשינו ספירת דם:
    MCV - 66
    MCH - 21
    Hb - 12.8
    RDW - 20
    אנני מבינה את משמעות התוצאות, מצד אחד המוגלובין עלה יפה, אך הערכים שהודגשו כחשובים לא הגיבו כמעט (MCV). האם נראה לך שיש תגובה לטיפול או שכדי להמשיך ולבדוק את הסיבה לחוסר תגובה (הומלץ לנו ללכת לגסטרו אם לא תהיה תגובה לטיפול)?

    המון תודה מראש!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנמיה מחוסר ברזל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנמיה מחוסר ברזל

    ד''ר הרצל גבריאל
    26/01/2010

    שלום ריטה,
    אכן באנמיה מחוסר ברזל, בודקים פרמטרים רבים, כדי לוודא שמדובר בחוסר ברזל ולא במצב אחר.
    נכון שחשוב לעקוב אחר כל הפרמטרים ולא רק אחר רמת ההמוגלובין.
    חשוב לצפות עלייה ברמת ההמוגלובין, וזו מהווה הוכחה שהברזל ניתן לבנך, ונספג. אך חשוב לעקוב אחר הפרמטרים הנוספים, כי המשימה היא למלא חזרה את מחסני הברזל בגוף, כדי שהאנמיה לא תישנה לאחר סיום הטיפול.
    את הטיפול בברזל יש לתת מספר חודשים לפחות, ובמקביל להרגיל הילד לתזונה עשירת ברזל (בשרים, ירקות ירוקים, קטניות, זרעים ונבטים, טחינה ועוד), ניתן תמיד להתייעץ עם דיאטנית\ מאחר ונושא התזונה הנכונה מאוד חשוב.
    תמיד ההמוגלובין הוא הפרמטר שהשינוי בו מהיר ובולט, ורק כשהמחסנים בגוף יתמלאו, הייצור של הכדוריות יהיה תקין יותר ואז גודלן (MCV ) וריכוז ההמוגלובין בתוכן ( MCH ), יחזרו לתחום התקין.
    לבריאות,
    מד"ר הרצל גבריאל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה המהירה!

    ר
    26/01/2010

    תודה על ההסבר המקיף! נמשיך בטיפול של מתן ברזל עד לתיקון של כל הפרמטרים בספירה. הבעיה שרופאים רבים חושדים שישנה גם תלסמיה, למרות שבדיקה (A2, F) יצאה שלילית וגם ספירת דם בגיל שנה הייתה תקינה לגמרה. האם אני מבינה נכון שכרגע אין צורך לבירור אצל רופא גסטרו אלא להמשיך בטיפול כיוון שישנה תגובה?

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה המהירה!

    ר
    26/01/2010

    תודה על ההסבר המקיף! נמשיך בטיפול של מתן ברזל עד לתיקון של כל הפרמטרים בספירה. הבעיה שרופאים רבים חושדים שישנה גם תלסמיה, למרות שבדיקה (A2, F) יצאה שלילית וגם ספירת דם בגיל שנה הייתה תקינה לגמרה. האם אני מבינה נכון שכרגע אין צורך לבירור אצל רופא גסטרו אלא להמשיך בטיפול כיוון שישנה תגובה?

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו