המון המון חלב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • המון המון חלב
    אמא
    24/08/2011

    שלום,
    יש לי בת קטנה בת חמישה ימים, והרגשתי שיש לי המון חלב (בלילה כמעט התפוצצתי..) ולא הבנתי איך עשר דקות מציץ אחד מחזיק אותה ל3-4 שעות והייתי נלחצת שלא אוכלת מספיק.
    אחרי שהרגשתי שהציצים מפוצצים (והיא ינקה מצד אחד שעתיים קודם לכן) שאבתי והייתי בשוק - מכל צד יצא לי 150 סיסי!!!
    אז התעוררו כמה שאלות..
    1. הפטמות שלי מאוד פצועות מתחילת ההנקה (עכשיו הכל בסדר) האם לדעתכן כדאי במשך יום יומיים לתת שאוב שהפטמות יחלימו? משחות לא עזרו. ובכלל, האם זה יעבור לבד אם היא כבר יונקת טוב?
    2. מה זה אומר מבחינת תחליפי חלב? כמה לתת לה? אני יודעת שזה 10 סיסי לכל יום בו נולדה אבל אולי היא אוכלת הרבה יותר?
    3. להציע לה ציץ נוסף עם הכמות הזאת או להציע את אותו אחד אחרי הפסקה? הרי אין מצב שאוכלת את כל הכמות ולכן הציץ לא מתרוקן כמו שצריך (יכול להיות שבגלל זה יצא לי כל כך הרבה?)
    4. מה לעשות, אני ממש מסתובבת עם תחושת מלאות שעה אחרי כל הנקה במיוחד אם יונקת רק מצד אחד, ושאיבות הרי מגבירות את החלב, סוג של מלכוד... מרגיש שהגוף מקדים את התינוקת. זה אמור להסתנכרן?

    תודה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המון המון חלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילגתם עלי..

    אמא
    26/08/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המון המון חלב - תגובה

    סיגל גולן
    26/08/2011

    שלום אמא
    איזה יופי שיש כל כך הרבה חלב. את יכולה להיות רגועה שהיא מקבלת מספיק אם היא יונקת טוב ואת שומעת בליעות, השד יותר קל מאשר לפני ההנקה ויש יציאות כמצופה.
    לא הבנתי מה התכוונת לגבי תחליפי חלב? אין שום צורך עם הכמות שיש לך ובכלל לא כדאי אם יש הנקה.
    לגבי המלאות: יש סיכוי טוב שהכמויות יסתדרו בעצמם בימים הקרובים. יש קצת בלבול לגבי שאיבה והגברת חלב: אם את שואבת קצת להקלה (בכוונה אני לא כותבת כמות) זה לא יגביר את החלב. אם את שואבת ל"ריקון" זה כן ישדר לגוף לייצר יותר. אז אם היא מסתפקת מצד אחד והצד השני מלא ולא נוח, את יכולה לשאוב קצת להרגשת הקלה, שתרגישי שתוכלי לחכות עד שהיא תרצה שוב לינוק. את יכולה להשתמש בכרוב באופן זהיר: חצי שעה עד שעה, 3 פעמים ביום. לשים על העור של השד, לא על ההילה והפטמה.
    אם מאוד כואב לך בתפיסה, את יכולה לתת שאוב מספר ארוחות או יממה כדי לתת מנוחה לפטמה. בכל מקרה להקפיד על תפיסה טובה.
    תינוק בדרך כלל עולה בכמות שהוא צריך בימים הראשונים, בערך 10 מ"ל ליום, עד 60 מ"ל. ואז זו הכמות שלו למשך שבוע-שבועיים. מגיל חודש עד 5 חודשים תינוק בממוצע אוכל בין 750 ל-900 מ"ל ביממה. כדי לדעת בערך גודל ארוחה אחת, יש לחלק את המספר הזה במספר הארוחות שיש ביום.
    מקוה שתרגישי הקלה ברקוב
    סיגל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו