מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גמילהתהילה10/09/2011
שלום!
ביתי בת שנה וחודשיים, יונקת בבוקר לפני שהולכת לגן (לא תמיד), כאשר אני חוזרת מהעבודה, לפני השינה, ובאמצע הלילה מתעוררת דיי הרבה.
אני דיי מתוסכלת מזה, משום שאני שמה לב שזה משמש לה כמוצץ, עוזר לה להירדם ולהירגע.
רופא המשפחה אומר שלחלב אין כל משמעות כרגע וכי אינו מזין, האם זה נכון?
אני עובדת 9 שעות ביום ולא שואבת במהלך היום ולכן חוזרת עם גודש הבייתה ועם חלב דיי עשיר, קשה לי להסכים עם אלה שטוענים כי החלב לא מזין וכי יש בו רק מים.
הילדה שלי לא לוקחת מוצץ ומאוד קשה לה להרדם בלי ציצי, במיוחד בגן מאוד מתקשה ובוכה המון.
אני רוצה ליגמול אותה מההרגל של להירדם רק עם ציצי ולא כל כך יודעת כייצד לעשות זאת, קשה לי להיות אסרטיבית איתה ולתת לה ליבכות.
מה אוכל להציע לה במקום?
אולי כדאי ליגמול לגמרי מהנקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה - תגובה
סיגל גולן11/09/2011שלום תהילה
כל הכבוד על ההנקה עד עכשיו ועל הרצון להמשיך לתת לה את החלב שלך! אני אמורה לא לסתור אמירות של רופאים אבל הוא פשוט לא צודק. לחלב שלך יש ערך תזונתי וחיסוני ככל שתתני אותו. ארגון הבריאות העולמי ועוד הרבה גופים מקצועיים ממליצים על המשך הנקה עד גיל שנתיים לפחות. לא היו ממליצים ככה אם לא היה לחלב ערך רב!!
לגבי השימוש בהנקה כמציצה לצורך הרגעה, את צודקת: זה נושא של גבולות. כמה שקשה להציב גבולות לילדינו (בעיקר כשזה מלווה בבכי), זה למידה חשובה לילדים וחשוב להם לדעת שאיכפת לנו מספיק כדי לשים גבול ולעבמוד עליו. זה יכול להיות תהליך של מעבר לחפץ מעבר אחר: חיטול בד שהיא ממששת, צעצוע קטן שהיא אוהבת, יחד עם חיבוק חזק שהוא היה חלק מההנקה. אפשר להגיד לה שה"ציצי" הולך לישון בלילה ובבוקר תפגשו שוב. יש אפילו ספר "לילה טוב דידי" אשפר לקרוא איתה. אבל אם החלטת על גבול, צריך ממש לעמוד עליו אחרת היא תבין שאפשר לבכות ולקבל מה שהיא רוצה (לא צריכה).
אם אפשר להמשיך להיניק בבוקר ובחזרה מעבודה זה ימשיך לתת לה הגנה חיסונית. חבל לוותר.
בהצלחה! סיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



